Noul Volvo S60 va avea motoare turbo pe variantele T3 si T4

Noul Volvo S60 va avea motoare turbo pe variantele T3 si T4
Una dintre cele mai sigure masini din lume care se va lansa in 2011 va fi si printre cele mai economice. Volvo a anuntat ca modelul S60 si V60 vor avea doua motoare noi pe benzina, pe masinile care vor purta siglele T3 si T4.
Trimite unui prieten

Urmatoarea generatie de Volvo S60 va avea un motor de numai 1.6 litri, dar care insa va avea o putere impresionanta. Motorul GTDi T3 are 150 de cp si 240 Nm cuplu, iar cel GTDi T4 are 180 de cp si 270 Nm. Ambele motoare de 1.6, dar difera prin electronica, ceea ce le ofera si cele doua puteri diferite.GTDi inseamna Gasoline Turbocharged Direct injection (conform unui cititor binevoitor).

Mai nou, Volvo a declarat ca litera "T" nu mai caracterizeaza doar modelele de top, cum era pana acum, ci este numele dat motorizarilor, simbolic. De exemplu, T6 este mai puternic decat T4, iar T4 mai puternic decat T3. Simplu, nu? Iar litera "D" va caracteriza motorizarile pe... motorina.

Ambelor motoare anuntate de Volvo li se poate adauga o cutie de viteze manuala in 6 trepte sau una de tip Powershift cu dublu ambreiaj.

Economia de carburant de care este asa de mandar compania, se datoreaza in principal unui simplu "artificiu": inginerii suedezi au pozitionat injectoarele central, deasupra pistonului, langa bujie. Fiecare injector are 6 orificii prin care arunca benzina, un lucru ciudat pentru injectoarele centrale. Asta ofera o distributie uniforma a combustibilului, ce se va materializa intr-un control mai bun a dozarii de carburant, asadar, intr-un consum mai redus. Simtitor mai redus!

Pe vreme foarte rece, injectorul arunca putin combustibil in camera de aprindere, inainte de a invarti electromotorul. Presiunea mare a injectoarelor de 100 de bari face ca mai putin carburant sa ajunga pe peretii reci ai camerelor de combustie. Cum traducem asta? Emisii mai putine, consum mai mic. In plus, aceeasi pozitionare a injectorului se pare ca incalzeste mai repede catalizatorul, care grabeste astfel procesul de curatare a evacuarii. Un catalizator cald = noxe mai putine.

In concluzie, se pare ca nici in 2011 Volvo nu inceteaza sa ne uimeasca prin noutatile pe piata auto. Ne bucuram ca acestea nu se limiteaza doar la siguranta pasagerilor ci si la un consum mai eficient de carburant, fie el benzina sau motorina. Bravo Volvo!

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 2 Septembrie 2010