Opel ADAM - Totul despre noul model urban din Russelsheim

Opel ADAM - Totul despre noul model urban din Russelsheim
Incepe numaratoarea inversa: in prima partea a anului 2013, noul Opel ADAM va fi disponibil in reprezentante si va face valuri pe strada. Autovehiculul urban sic de mici dimensiuni de la Opel, campionul personalizarii, va atrage multe priviri in oras, la fel cum s-a intamplat la premiera sa mondiala de la Salonul Auto de la Paris la inceputul lunii septembrie. Aspectul sau modern, indraznet si colorat, impreuna cu potentialul sau aproape nelimitat de personalizare asigura unicitatea fiecarui autovehicul ADAM.
Distribuie pe Facebook
Cu modelul ADAM complet nou, Opel intra pe segmentul A, orientat spre lifestyle. Avand partea din spate scurta si puternica, ADAM este lung de aproape 3,70 m si o lat de 1,72 m (fara oglinzile exterioare). Fiind un original model hatchback cu trei usi, este perfect pentru a fi condus in oras. Cu toate acestea, dinamica sa de conducere exceleaza si in afara orasului datorita sasiului si setarilor de directie care pun accentul pe fun si agilitate. In interior, ADAM ofera transport pentru patru persoane care se vor bucura de o atmosfera premium si de un spatiu generos; pasagerii din fata beneficiaza de un spatiu neobisnuit de mare pentru un autovehicul de dimensiuni mici. Si cabina modelului ADAM poate fi personalizata in functie de preferintele proprietarului sau printr-o gama larga de culori, ornamente, capitonaje elegante si efecte de lumina.
Opel ADAM ofera, de asemenea, tehnologii premium caracteristice segmentelor superioare. Noul sistem infotainment IntelliLink care integreaza smartphone-ul proprietarului in autovehicul (Android si Apple iOS) transforma acest model in modelul de mici dimensiuni cu cea mai buna conexiune. Alte functii, ideale pentru mediul urban in care modelul ADAM se afla in elementul sau, sunt noua generatie a sistemului de asistenta la parcare, care parcheaza automat autovehiculul, sistemul pentru monitorizarea unghiului mort, precum si servodirectia cu un mod CITY actionat printr-o simpla apasare de buton.

Opel ADAM: modelul urban cel mai individualizat

ADAM nu asigura doar mai multe posibilitati de personalizare comparativ cu concurenta: avand numeroase echipamente standard, modelul este un autovehicul polivalent la un pret avantajos. Chiar si tehnologiile premium si optiunile multiple de personalizare sunt accesibile.
"Modelul Opel ADAM capteaza spiritul urban modern si aduce pe drum senzatia de libertatea. Este distractiv, asigura cele mai multe posibilitati de personalizare de pe piata si imbina atitudinea cu o agilitate plina de veselie. Modelul ADAM este, cu siguranta, autovehiculul potrivit pentru toti soferii tineri si pentru cei cu sufletul tanar," declara Thomas Sedran, Vicepresedinte Consiliul de Administratie Opel. "Iar din moment ce modelul ADAM combina aceasta atractie emotionanta cu cea mai buna inginerie si calitate germana, va juca un rol important in cadrul planului nostru de crestere la nivel european."

Opel ADAM: modelul urban cel mai individualizat

Plin de viata: ADAM, nou-venitul in segmentul orientat spre lifestyle
Modelul ADAM isi face aparitia intr-un moment cheie pentru ofensiva de produs a marcii Opel. Incepand din 2008, Opel si-a modificat complet gama de modele, incepand cu modelul varf de lance, Insignia, si continuand cu modelele de volum, in prezent intrand pe segmente noi ale pietei sau creandu-le. Modelul Ampera (autovehicul electric cu motor cu functie de autonomie extinsa), modelul Mokka (SUV de mici dimensiuni), ADAM (autovehicul de mici dimensiuni modern) si modelul Cascada (autovehicul decapotabil de dimensiuni medii) ce urmeaza sa fie lansat - fac parte din al treilea val al acestui program vast de crestere si contribuie la extinderea portofoliului Opel.
In prezent, Opel isi consolideaza prezenta in segmentele A si B, care cuprinde in acest moment modelul ADAM cu o lungime de 3,70 m, modelul de baza Corsa, cu o lungime de 4,0 m, modelul Meriva de 4,29 m si noul SUV Mokka de 4,28 m. Odata cu lansarea modelului ADAM, Opel isi intregeste si oferta pentru segmentul A, unde era prezent deja cu modelul Agila cu 5 usi. In timp ce modelul Agila convinge prin nivelul sau ridicat de functionalitate si punctele sale forte de natura practica, ADAM iese in evidenta prin potentialul sau de personalizare inegalabil, designul atletic si tehnologia de nivel superior.

Opel ADAM: modelul urban cel mai individualizat

ADAM nu urmareste retetele cunoscute. In timp ce majoritatea companiilor concurente din cadrul acestui segment apeleaza la clasicul design retro, ADAM este modern si indraznet. "ADAM dovedeste ca retro nu este regula jocului. Valorile centrale ale modelului sunt inovatia, imaginatia, personalizarea si calitatea," declara Dr. Thomas Sedran. In primul rand, aspectul sau futurist si la moda se imbina cu posibilitatile nelimitate de personalizare, diferentiindu-l de concurenta. In plus, ADAM dispune de functii disponibile in general doar in cazul modelelor premium din clasele superioare, dupa cum reiese din executia de inalta calitate a postului de conducere si din tehnologiile care ii sporesc nivelul de siguranta, confortul si placerea de conducere. In acelasi timp, Opel mentine preturile ADAM la un nivel accesibil, oferind o gama mai larga de echipamente standard pentru toate versiunile.
Opel estimeaza ca aproape 80% dintre clientii care vor achizitiona modelul ADAM vor fi persoane fizice, peste jumatate dintre acestia fiind clienti noi. Insa modelul ADAM se va impune, de asemenea, ca autovehicul reprezentativ pentru companii: se estimeaza ca aproximativ 20% dintre vanzari vor fi inregistrate in sectorul flote si in cel comercial. In general, ADAM ar trebui sa atraga clientii tineri si pe cei cu sufletul tanar, de ambele sexe, care au o atitudine hotarata: isi doresc ca autovehiculul pe care il detin sa le reflecte personalitatea. Acestia pun accentul pe a fi la moda si pe unicitate; nu respecta pur si simplu tendintele, ci si creeaza altele in mod activ, fiind astfel lideri de opinie.

Opel ADAM: modelul urban cel mai individualizat

"Cu ADAM, Opel face mai mult decat sa starneasca interesul clientilor fideli care isi doresc un autovehicul de mici dimensiuni unic - compania atrage noi grupuri de cumparatori care nu s-au identificat cu marca pana in prezent. Acestia sunt atrasi de modelul ADAM pentru ca este autentic si pur si simplu diferit de modelele concurentei. Clientii nu mai trebuie sa se obisnuiasca cu autovehiculul lor, deoarece ADAM reflecta caracterul si stilul de viata al proprietarului sau," declara Dr. Thomas Sedran.
Expertii anticipeaza ca sub-segmentul orientat spre lifestyle in cadrul caruia ADAM este un nou concurent va continua sa creasca constant in urmatorii ani. Din 2000, vanzarile de autovehicule stilate din segmentul A (cu o lungime de aproximativ 3,70 m) au crescut cu aproximativ 30% si cele din segmentul B de lux (cu o lungime de aproximativ 4,0 m) cu peste 110%. In 2011, aproape 630.000 de autovehicule fashion au fost inmatriculate in Europa, fata de 450.000 in 2008. In prezent, Opel si-a propus sa cucereasca aceasta piata in crestere cu modelul ADAM. Cererea de autovehicule de mici dimensiuni este mai ridicata in Italia, unde modelul ADAM ar putea sa aiba cel mai mare succes. Printre pietele principale ale noului autovehicul Opel de mici dimensiuni orientat catre lifestyle se vor numara Germania, Marea Britanie, Franta si Olanda.

Opel ADAM: modelul urban cel mai individualizat

Fabricat in Germania: din Eisenach pe soselele Europei

Pentru modelul Opel ADAM, comenzile au inceput inca din luna septembrie, modelul fiind disponibil in parte dintre reprezentantele auto de la inceputul anului 2013. Este demn de atentie faptul ca modelul ADAM nu numai ca a fost dezvoltat in Germania - in cadrul Centrului tehnic si de design international din Russelsheim - ci va fi si produs in Germania. Opel este singurul producator auto care a luat aceasta decizie pentru un autovehicul de mici dimensiuni, acest lucru fiind posibil datorita eficientei ridicate a uzinei din Eisenach.

Opel modernizeaza continuu uzina din Eisenach pentru a respecta cele mai noi standarde. A fost investita o suma totala de 190 de milioane de euro pentru inceperea productiei modelului ADAM, dintre care 120 de milioane au fost investite in uzina propriu-zisa. Printre aceste investitii se numara noi cladiri si instalatii de productie de ultima generatie. Asadar, in viitorul apropiat, atat modelul Corsa cat si modelul Opel ADAM vor iesi de pe linia de asamblare "Fabricat in Germania" - exclusiv in Eisenach.

Opel ADAM: modelul urban cel mai individualizat

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (136) Poze Opel ADAM - Galerie Foto
mai multe