Volkswagen XL1 ar putea avea o versiune sport

Volkswagen XL1 ar putea avea o versiune sport
  • Noul Volkswagen XL1 ar putea fi lansat si intr-o versiune sport
  • Modelul in cauza va ascunde sub capota un motor Ducati de 190 cai
  • Acceleratia de la 0 la 100 km/h se va realiza in patru secunde
Trimite unui prieten

Volkswagen XL1, cel mai radical model de serie al producatorului german, ar putea primi o versiune sport echipata cu un motor in doi cilindri imprumutat de la motocicletele Ducati.

Volkswagen XL1, conceptul inovator pe care compania germana l-a transformat in model de serie, ar putea avea si o versiune sport. Dupa cate se pare, constructorul din Wolfsburg ia in cosiderare folosirea unui motor de Ducati in locul propulsorului hibrid care se regaseste pe varianta standard.

Informatia vine chiar de la Ferdinand Piech, presedintele consilului de administratie al Grupului, care a dezvaluit acest lucru in urma unei prezentari tinute la Universitatea de Tehnologie din Viena.

Noul Volkswagen XL1 Sport se va deosebi de versiunea standard printr-o serie de elemente de caroserie distinctive, precum si prin noile jante din aliaj cu design unic. Sub capota este anuntat un motor Ducati in doi cilindri, de 190 de cai putere, care va asigura performante deosebite masinii din fibra de carbon.

Nu se stie daca va fi o versiune de strada

Chiar si cu trenul sau de propulsie hibrid, modelul Volkswagen XL1 cantareste numai 795 de kilograme, o cifra impresionanta pentru un autoturism. Noua versiune sport se anunta insa si mai usoara. De asemenea, alaturi de greutatea scazuta se asteapta si o cutie cu dublu ambreiaj, care ii va permite automobilului sa ajunga de la 0 la 100 de km/h in aproximativ 4 secunde.

Totusi, nu exista nicio confirmare ca prototipul prezentat la Viena de catre Piech va ajunge in showroom-uri. Acesta va fi produs, cel mai probabil, intr-un numar limitat, special pentru a fi folosit pe pistele de testare. Folosirea motorului Ducati a venit in contextul in care producatorul de motociclete face parte acum din Grupul VW, dupa ce Audi a cumparat compania la inceputul anului 2012.

Noul Volkswagen XL1 este echipat cu un motor TDI de 800 centimetri cubi si dezvolta 47 CP. Aditional, propulsia este asigurata si de un motor electric de 27 cai putere, ce este alimentat de un set de baterii de 5.5 kWh. Consumul mixt al modelului german este de numai 0.9 litri/100 de km, iar emisiile de CO2 sunt de doar 21 grame per kilometru.

Trimite unui prieten