10 detalii interesante pe care nu le stiai despre Bugatti Veyron Super Sport

10 detalii interesante pe care nu le stiai despre Bugatti Veyron Super Sport
Ascunde sub capota un propulsor W16 quad-turbo de opt litri, se bucura de fix 1.200 cai putere si 1.500 Newton-Metri, are nevoie de numai 2.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h si, nu in ultimul rand, poate fi admirat in cadrul Guinness World Records, la capitolul "Cea mai rapida masina de serie". Acestea sunt doar cateva dintre detaliile pe care fiecare pasionat de automobile este obligat sa le cunoasca despre modelul Bugatti Veyron Super Sport. Exista insa si cateva informatii mai putin cunoscute, pe care le vom dezbate in randurile ce urmeaza.
Distribuie pe Facebook
1. Atunci cand oficialii Bugatti le-au facut o vizita celor de la Michelin pentru a incerca sa obtina un set de cauciucuri capabile sa reziste la viteze de peste 400 kilometri pe ora, celebra companie franceza de pneuri a anuntat ca ar putea produce o anvelopa speciala, care sa fie folosita doar daca si atunci cand proprietarii vor dori sa porneasca in incercarea de a atinge viteza maxima.

Totusi, constructorul de automobile din Molsheim nu a acceptat acest compromis, iar inginerii Michelin s-au vazut nevoiti sa se puna pe creat cauciucul perfect - un cauciuc special care sa poate fi utilizat zilnic, 365 de zile pe an, dar care sa si reziste la viteze de peste 400 kilometri pe ora. De atunci si pana in prezent, doar 13 proprietari au depasit aceasta bariera in al lor Bugatti Veyron, ceilalti 245 doar multumindu-se sa se laude cu prezenta unei astfel de inginerii tehnice.

Detalii interesante pe care nu le stiai despre Bugatti Veyron Super Sport

2. Dar acesta nu este singurul detaliu extrem de interesant. De exemplu, nu multi sunt cei care stiu ca toleranta la distanta dintre panourile exterioare ale modelului Bugatti Veyron Super Sport este de numai plus sau minus doua zecimi dintr-un milimetru, adica de aproape zero. Aceasta regula a fost impusa de insusi marele Ferdinand Piech, care pare sa se priceapa intr-o oarecare masura la acest capitol. 3. Pentru a obtine finisarea perfecta a fibrei de carbon vopsite, cei de la Bugatti aplica pana la sapte straturi de rasina vopsita de-a lungul acesteia. De asemenea, si tesatura de carbon trebuie sa fie perfecta, altfel componentele obtinute sunt distruse, iar intregul proces urmeaza sa o ia de la capat. Totusi, eforturile companiei din Molsheim sunt rasplatite pe deplin: pentru a avea un Veyron Super Sport finisat in fibra de carbon vopsita trebuie sa scoti din buzunar 200.000 euro peste pretul de baza al automobilului, de 1.65 milioane euro fara TVA.

Detalii interesante pe care nu le stiai despre Bugatti Veyron Super Sport

4. In momentul in care lucreaza la capacitate maxima, propulsorul W16 quad-turbo de opt litri inghite aproximativ patru tone de aer pe ora. Pentru cei curiosi, aceasta valoare este arhisuficienta pentru a tine un om obisnuit in viata pana la 40 de zile si 40 de nopti. 5. Pentru a gasi un senzor indeajuns de performant sa monitorizeze acceleratia masinii si apoi sa regleze eleronul in pozitia potrivita la momentul potrivit, cei de la Bugatti au investit in tehnologia de tip sonar. Aceasta nu s-a dovedit insa destul de eficienta, asa ca inginerii din Molsheim au cerut ajutorul specialistilor de la NASA.
Surprinzator sau nu, nici din aceasta colaborare nu s-a obtinut rezultatul dorit de Bugatti, celebra companie de automobile gasind in cele din urma solutia cautata cu ajutorul industriei agricole. Mai exact, modelul Veyron Super Sport beneficiaza de un senzor giroscopic special, ce permite combinelor sa recolteze intr-o linie perfect dreapta pe distante extrem de lungi. Si Veyron-ului SS sa atinga viteza maxima, bineinteles.

Detalii interesante pe care nu le stiai despre Bugatti Veyron Super Sport

6. Un set de jante costa undeva in jurul a 50.000 de euro si trebuie inlocuit obligatoriu odata cu cea de-a treia schimbare de cauciucuri. Iar cum setul de anvelope trebuie inlocuit o data la fiecare 16.000 de kilometri, rezulta ca un set de jante - al carui pret este de, reamintim, 50.000 de euro, trebuie schimbat obligatoriu la fiecare 48.000 de kilometri. Nu suna chiar atat de rau, nu-i asa? 7. Panoul de bord este realizat dintr-o singura bucata de aluminiu, care se intinde dintr-o parte in cealalta a cockpitului, porneste de la baza parbrizului si se continua pana la nivelul consolei centrale, unde se incheie cu "suportul" pentru schimbatorul de viteze.

Detalii interesante pe care nu le stiai despre Bugatti Veyron Super Sport

8. Bugatti stie locul in care se afla fiecare Veyron, de la primul si pana la ultimul exemplar, si cu ce viteza calatoreste acesta in absolut orice moment, datorita unui sistem GPS extrem de complex. Acesta functioneaza 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an si se doreste a fi cel mai sofisticat si avansat sistem impotriva furtului auto. Asa cum specificam si cateva randuri mai sus, fiecare Bugatti Veyron comercializat beneficiaza de acest "serviciu". Fiecare, mai putin un exemplar, al carui proprietar a refuzat sa se lase "urmarit" de constructorul din Molsheim.

9. In modul Handling, care presupune deschiderea maxima a celor doua eleroane, modelul Bugatti Veyron Super Sport produce o forta de apasare de pana la 350 de kilograme, repartizate astfel: 100 de kilograme pentru puntea fata, respectiv 250 de kilograme pentru puntea spate.

Cu cea de-a doua cheie introdusa in contact si modelul Top Speed activat - aceasta situatie presupune oprirea din actiune a eleroanelor si cresterea vitezei maxime de la 375 la 415 kilometri pe ora, impresionanta creatie a constructorului din Molsheim genereaza o forta de apasare de numai 50 de kilograme, dintre care 10 kg ajung catre puntea fata, in timp ce restul este "livrat" puntii spate.

Detalii interesante pe care nu le stiai despre Bugatti Veyron Super Sport

10. In ciuda greutatii sale astronomice, de aproximativ 1.838 kilograme (comparativ cu versiunea standard, varianta SS cantareste cu doar 50 de kilograme mai putin), modelul Bugatti Veyron Super Sport are nevoie de numai 9.7 secunde pentru a parcurge sfertul de mila. Ba chiar mai mult de-atat, impresionantul supercar din Molsheim nu necesita decat 9.2 secunde pentru a duce la bun sfarsit misiunea 0 - 161 - 0 km/h.

Iar acestea sunt doar cateva dintre informatiile cu care iti poti impresiona, enerva, incanta ori plictisi prietenii. Pentru cei care cauta insa numai dovezi video, recomandam urmatoarele doua filmulete. Pe care suntem siguri ca deja le stiti.

Bugatti Veyron Supersport in actiune la Top Gear! 1

Bugatti Veyron Supersport in actiune la Top Gear! 2

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Detalii interesante pe care nu le stiai despre Bugatti Veyron SS
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 17 Iulie 2012