Altele ca ele nu vor mai exista niciodata. Trei masini care au facut istorie cu motorul lor diesel

Altele ca ele nu vor mai exista niciodata. Trei masini care au facut istorie cu motorul lor diesel
Altele ca ele nu vor mai exista niciodata. Trei masini care au facut istorie cu motorul lor diesel.
Trimite unui prieten

Porsche Cayenne S Diesel

Indiferent ca este vorba despre motorul gazduit sub capota, un V8 cu doua turbine si o capacitate cilindrica de 4.134 de centimetri cubi, conceput special pentru a livra tuturor celor patru roti - prin intermediul unei transmisii automate cu opt rapoarte, undeva in jurul a 385 CP si 850 Nm, sau performantele oferite, cu lista principalelor puncte de atractie cuprinzand atat un sprint de la zero la 100 de kilometri pe ora, cu pedala de acceleratie la podea, in circa 5.4 secunde, cat si o viteza de top de 252 de kilometri pe ora, vechiul Porsche Cayenne S Diesel nu mai necesita niciun fel de introducere ori prezentare.

Vandut, din pacate, doar intr-o singura generatie, vinovatul pentru aceasta situatie fiind scandalul Dieselgate, acelasi Porsche Cayenne S Diesel se mai poate lauda, de asemenea, si cu reusita de a fi tras dupa el un avion Airbus A380 de 285 de tone - o reusita demna de Cartea Recordurilor.

Volkswagen Touareg V10 TDI

Una dintre numeroasele nascociri ale stralucitei minti detinute de Ferdinand Piech, unicul Volkswagen Touareg si, totodata, SUV din istorie echipat cu un motor in zece cilindri, pe motorina, ar putea fi considerat, cu usurinta, pionierul concursurilor de tractat avioane, un Volkswagen Touareg V10 TDI deschizand in 2006 acest drum - atunci cand a tras dupa el un Boeing 747-200 de 150 de tone.

Din nefericire pentru amatorii genului, Volkswagen nu a pus la treaba si versiunea R50, in cadrul careia motorul cu doua turbine si o capacitate cilindrica de 4.921 de centimetri cubi oferea un total sinonim cu 350 CP si 850 Nm - respectiv un plus de 37 de cai putere si 100 de Newton-Metri comparativ cu varianta standard, astfel ca si sprintului de la zero la 100 km/h, cu pedala de acceleratie la podea, cobora pana la numai 6.7 secunde, de la 7.4 secunde, pe cand viteza de top urca cu aproximativ patru kilometri pe ora, pana la 235 km/h.

Audi Q7 V12 TDI

Oferit intr-un numar limitat de unitati, incredibilul Audi Q7 V12 TDI nu si-a masurat fortele - pana la momentul actual, cu niciun avion, insa specificatiile motorului V12 cu doua turbine si o capacitate cilindrica de 5.934 de centimetri cubi vorbesc de la sine: dotat cu 500 CP si, mai important decat atat, 1.000 Nm, acesta este, pe scurt, The Final Boss in lumea masinilor diesel.

Astfel - cu pedala de acceleratie la podea, sprintul de la zero la 100 de kilometri pe ora nu dureaza decat 5.5 secunde, o performanta incredibila pentru un vehicul de peste 2.600 de kilograme, cu o vechime mai mare de 15 ani, printre caracteristicile demne de enumerat ale primului, dar si ultimului model cu motor V12 TDI facandu-si loc, deloc surprinzator, si o viteza de top de 250 km/h.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 8 Martie 2024