Ascunde sub capota un motor V10 si se tureaza pana la 8.250 rpm. Multi spun despre el ca e cel mai tare M5 din istorie

Ascunde sub capota un motor V10 si se tureaza pana la 8.250 rpm. Multi spun despre el ca e cel mai tare M5 din istorie
  • BMW a lansat in 2005 primul sedan cu motor V10
  • Vechiul M5 E60 ascundea sub capota o unitate de 507 CP
  • Compania bavareza a oferit si o cutie manuala

Cu mai bine de un deceniu in urma, inainte ca industriei auto sa ii pese de mediu, BMW lansa pe piata primul sedan din lume echipat cu un motor V10. Vorbim, bineinteles, despre celebrul M5 E60, despre care multi spun ca este cel mai tare M5 din istorie.

Incepand cu generatia E28, prezentata oficial la inceputul anilor '80, fiecare Serie 5 comercializata de BMW pana la momentul de fata a fost oferita de bavarezi si intr-o versiune de inalta performanta.

Absolut toate M5-urile lansate pe piata in intervalul 1985 - 2017 au ajuns pe strazi fie alaturi de o unitate cu sase cilindri in linie, fie insotite de o motorizare V8, exceptie facand modelul E60.

Dezvelit in fata lumii intregi acum mai bine de un deceniu, in cursul lui 2005, automobilul respectiv a fost echipat cu un benzinar aspirat in zece pistoane, capabil sa se tureze pana la 8.250 rpm.

Spre deliciul amatorilor de senzatii tari din intreaga lume, propulsorul de cinci litri - care dezvolta o putere maxima de 507 CP, a putut fi comandat inclusiv in compania unei cutii manuale cu sase rapoarte.

Toate aceste detalii, dar si performantele cu adevarat impresionante daca tinem cont de greutatea masinii, au transformat vechiul BMW M5 E60 intr-unul dintre cele mai apreciate M5-uri din istorie.

In prezent, automobilul bavarez cu motor aspirat in zece cilindri se afla pe radarul vanatorilor de chilipiruri, anii care au trecut peste acest model coborand pretul de achizitie chiar si sub 30.000 de euro.

mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 12 Ianuarie 2018