Cel mai puternic Range Rover din istorie si-a demonstrat calitatile. A cucerit celebrul Drum al Dragonului

Cel mai puternic Range Rover din istorie si-a demonstrat calitatile. A cucerit celebrul Drum al Dragonului
  • Land Rover a mai doborat un record
  • Britanicii au revenit la celebrul Dragon Road din China
  • Traseul a fost parcurs cu un Range Rover Sport SVR
Trimite unui prieten

Constructorul britanic de automobile isi mai trece in cont un record mondial. De aceasta data, un Range Rover SVR a strabatut celebrul "Dragon Road" din China mai rapid decat un Ferrari 458 Italia.

In timp ce majoritatea constructorilor auto incearca sa stabileasca recorduri mondiale pe legendarul circuit Nurburgring Nordschleife, sau pe alte circuite cunoscute de pe Mapamond, britanicii de la Land Rover vor sa joace intr-o liga complet diferita.

Range Rover SVR pe Dragon Road

Daca iti aduci bine aminte, cu ceva timp in urma, britanicii au infruntat incredibilul Dragon Road din China cu un Range Rover Sport PHEV. Aceasta portiune de drum din Parcul Tianmen masoara 11,3 kilometri, are 99 de viraje si se termina cu 999 de trepte care duc pana la asa-numita Poarta a Raiului.

Range Rover SVR pe Dragon Road

La volanul SUV-ului hibrid s-a aflat atunci Ho-Pin Tung, un pilot chinez care a incercat de-a lungul timpului mai multe laturi ale motorsportului, printre care Formula E sau cursa de anduranta de 24 de ore de la Le Mans. Dupa acea incercare, britanicii au revenit acum la Tung pentru o noua incercare.

Range Rover SVR pe Dragon Road

De aceasta data, masina pe care acesta a trebuit sa o conduca a fost un Range Rover SVR, sau cu alte cuvinte, cel mai puternic Range Rover construit vreodata. Acesta ascunde sub capota un propulsor V8 supraalimentat de 5.0 litri, capabil de 575 de cai putere si 700 Nm cuplu. In ciuda dimensiunilor, masina atinge 100 de km/h in doar 4.5 secunde si are o viteza maxima de 280 de km/h.

Range Rover SVR pe Dragon Road

Insa ce a avut de facut concret pilotul asiatic? Sa parcurga aceiasi 11,3 kilometri si 99 de viraje in cel mai scurt timp posibil, de aceasta data fara cele 999 de trepte. La trecerea liniei de sosire, cronometrul (neoficial din pacate) a aratat 9 minute si 51 de secunde, iar viteza medie sustin cei de la Land Rover ca a fost de 68.8 km/h.

Range Rover SVR pe Dragon Road

Recordul anterior ii apartinea Ferrari-ului 458 Italia, care in 2016 a reusit sa strabata celebrul Drum al Dragonului in 10 minute si 31 de secunde. Diferenta este enorma, mai ales ca vorbim de un supercar pur-sange cu un motor V8 sub capota, tehnologie de ultima ora si 570 de cai putere.

Range Rover SVR pe Dragon Road

"Sunt obisnuit cu vitezele mari din timpul curselor, insa aceste 99 de viraje au fost cu totul speciale. Cea mai mare provocare a fost sa-mi pastrez concentrarea in timp ce drumul serpuieste constant, cu prapastii uriase in lateral." a declarat Ho-Pin Tung.

Range Rover SVR pe Dragon Road

Range Rover SVR pe Dragon Road

Range Rover SVR pe Dragon Road

Range Rover SVR pe Dragon Road

Range Rover SVR pe Dragon Road

Range Rover SVR pe Dragon Road

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (23) Poze Range Rover SVR pe Dragon Road