In 1985 avea tractiune integrala si motor twin-turbo. Cum arata astazi Porsche 959, masina de 420.000 de marci

In 1985 avea tractiune integrala si motor twin-turbo. Cum arata astazi Porsche 959, masina de 420.000 de marci
  • Porsche a lansat modelul 959 in anul 1985
  • Automobilul german avea tractiune integrala si motor twin-turbo
  • Cutia manuala oferea sase trepte de viteza
Distribuie pe Facebook

Intreaba fanii Porsche care este modelul lor favorit, iar 911 va aduna cele mai multe raspunsuri. Fara 959 insa, legendarul automobil din Stuttgart nu se mai afla astazi printre noi.

Motor twin-turbo, tractiune integrala, suspensie ajustabila ori monitorizare a presiunii in pneuri. Sunt echipamente banale, pe care astazi le gasesti in dotarea celor mai multe automobile - fie ele compacte, de lux, crossovere sau SUVuri.

Nu la fel se intampla insa si in anul 1985, atunci cand Porsche 959 dadea tonul in materie de tehnologie. Modelul de top al companiei germane oferea, de altfel, si ABS, cutie manuala cu sase rapoarte, plus jante realizate din magneziu.

Sub capota, sportivul din Stuttgart gazduia o unitate in sase cilindri, cu capacitatea de 2.85 litri si doua turbine identice. Puterea maxima de 450 CP ajuta acul vitezometrului nu doar sa atinga, ci si sa depaseasca pragul celor 310 km/h.

Un alt detaliu extravagant al modelului Porsche 959 l-a reprezentat pretul de vanzare: 420.000 marci. O nimic toata insa daca tinem cont ca mai toate exemplarele isi schimba astazi proprietarii pentru sume de minim 1.000.000 euro.

Despre automobilul de gala al companiei germane se mai spune ca a prefigurat viitorul gamei 911. Si nu doar atat: prin tehnologiile inglobate, motor twin-turbo, tractiune integrala, suspensie ajustabila, monitorizare a presiunii in pneuri, ABS, cutie manuala cu sase rapoarte, jante din magneziu, a fost inaintea vremurilor sale.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 1 Februarie 2018