Infiniti FX Vettel Edition - Totul despre Super-SUV-ul japonez

Emblemele "Vettel" dovedesc lumii cat de multumit este de rezultat dublul campion mondial al echipei Red Bull Racing, insa acestea nu pot decat sa sugereze implicarea sa totala in acest proiect. Sebastian Vettel a jucat un rol esential in dezvoltarea masinii, de la stadiul de concept pana la inceperea productiei de serie. Ca parte a echipei de testare, a oferit sugestiile esentiale de care aveau nevoie inginerii pentru a transforma in realitate viziunea sa despre masinile sport.
Sebastian Vettel continua sa fie un element central al proiectului FX Vettel, participand la evenimentul VIP organizat pentru cele 150 de persoane care vor fi alaturi de el intr-unul dintre cele mai exclusiviste cluburi auto.
Printre experientele pe care banii nu le pot oferi se pot numara invitatiile VIP la evenimente exclusiviste, lectii de pilotaj de la cei mai buni piloti, sesiuni intr-un simulator F1, experiente ca pasager intr-o masina F1 cu trei locuri, sesiuni de drive test unice si una dintre cele mai memorabile festivitati cu ocazia predarii primelor masini in martie 2013. Proprietarii pot urmari in ce stadiu de productie se afla masina lor pe dispozitive iPad personalizate oferite gratuit, care se vor dovedi utile si atunci cand vor dori sa inregistreze cele mai importante momente ale experientei lor FX Vettel Edition.
Fiecare model Infiniti FX Vettel Edition este propulsat de un motor V8 de 5 litri, aspirat natural, de 420 CP, care ofera performante de varf echilibrate pe toata plaja de viteza, pana la 250 km/h (viteza maxima). Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,6 secunde.
Mai usor si mai aerodinamic, cu o deportanta mai mare la viteze mari, modelul FX Vettel Edition utilizeaza acelasi tip de fibra de carbon ca monoposturile de Formula 1 Red Bull Racing, echipa cu care Infiniti a incheiat un parteneriat, iar interiorul dispune de tapiterie Alcantara(r), conform dorintelor lui Sebastian Vettel.
ISTORIC
Aflat la varful gamei Infiniti, modelul crossover cu o productie strict limitata reprezinta implinirea visului lui Sebastian Vettel de a-si transforma "masina de serviciu", un Infiniti FX50 S Premium, intr-un model crossover sport si mai deosebit, punand si mai mult accent pe performanta si manevrabilitate, imprumutand totodata elemente de design din universul Formulei 1.Ideea lui Sebastian a prins viata la Salonul Auto de la Geneva din 2011 cand, intr-un moment spontan al unui eveniment clasic al industriei auto, el si Shiro Nakamura, Senior Vice President si Chief Creative Officer Infiniti, au realizat o schita a ceea ce urma sa devina modelul FX Vettel Edition.
Dupa doar sase luni, la Salonul Auto de la Frankfurt din 2011, conceptul FX Vettel a avut parte de premiera mondiala, care s-a bucurat de o apreciere unanima. Au fost sase luni in care Shiro Nakamura si Sebastian Vettel au colaborat indeaproape pentru a defini modificarile care urmau sa marcheze transformarea dintr-un SUV care era deja puternic si cu calitati sportive intr-un SUV sport care sa poata oferi tot ceea ce si-ar dori detinatorul titlului mondial de Formula 1 de la o masina de serie.
Versiunea de serie a fost confirmata la Salonul Auto de la Geneva din 2012, dupa doar 12 luni de la primele discutii. Ideile initiale au fost foarte corecte, iar acest lucru este dovedit de faptul ca versiunea de serie este identica in proportie de 95% cu conceptul.
Pentru a asambla cele 150 de modele Vettel Edition, Infiniti colaboreaza cu CRD (Car Research & Development, membru al grupului Brabus) in Germania. Prima masina pre-productie si-a facut debutul dinamic condusa de Sebastian Vettel la Festivalul Vitezei de la Goodwood (Regatul Unit) in luna iunie. De atunci, Infiniti a mai realizat sase modele pilot pentru testare si dezvoltare, inainte sa inceapa productia efectiva in februarie 2013.
Prima masina a fost promisa dublului campion mondial de Formula 1, iar livrarile catre clienti vor incepe in luna martie.
DESIGN
Designul exterior combina forma deja dinamica a modelului FX50 cu elemente imprumutate de la cealalta "masina de serviciu" a lui Sebastian Vettel, monopostul RB8. Fibra de carbon utilizata in F1 inlocuieste zonele standard de caroserie, pentru a crea aspectul nou, unul definit in partea frontala de o sectiune cu totul noua sub bara parasoc.Inspirat din designul profilului aripii fata a monopostului RB8, spoilerul cu straturi multiple contribuie la reducerea greutatii, imbunatateste caracteristicile aerodinamice ale masinii si fluxul de aer de sub masina, ceea ce joaca un rol central in echilibrarea deportantei. Conceputa de Shiro Nakamura, sectiunea de spoiler prezinta poate cel mai solid exemplu al modului in care elementele de design preluate din F1 pot imbunatati o masina de serie.
In grila cu dublu arc, care reprezinta semnatura Infiniti, sunt montate lame din carbon, in timp ce oglinzile sunt montate in carcase din carbon cu un profil aerodinamic asemanator cu cel al castilor create pentru ciclistii profesionisti. S-au montat praguri din carbon, care completeaza vizual garda la sol mai mica cu 20 mm, in timp ce pasajele de roti sunt in culoarea caroseriei, nu negre. Varianta Vettel Edition va fi singurul model FX fara bare portbagaj de pe pietele europene unde va fi vandut.
Privit din fata, modelul FX Vettel Edition are o garda la sol mai mica si un aspect mai dominant, oferind o noua semnatura vizuala care este definita printr-un rand de lumini de zi cu leduri, incorporate perfect in noua sectiune de spoiler. Se ofera si noi lumini de ceata cu leduri, cele mai mici omologate vreodata, dar unele dintre cele mai puternice.
In partea din spate, eleronul (optional) este realizat din fibra de carbon si este montat pe suporturi din aliaj prelucrat mecanic, iar profilul eleronului este conceput pentru a oferi o eficienta aerodinamica maxima. Situatia este identica si cu difuzorul spate, care defineste aspectul masinii din spate prin cele doua tevi de esapament care flancheaza una dintre cele mai deosebite caracteristici ale modelului FX Vettel Edition: farurile ceata spate sub forma farurilor de ploaie ale unei masini F1 amplasate in partea centrala a masinii. Atentia acordata detaliilor inseamna ca aceasta unitate optica este formata din 15 leduri acoperite de un strat transparent, exact ca in cazul farurilor de ploaie de pe un monopost de Formula 1. Exista o diferenta insa: legea nu permite ca aceasta sa palpaie.
Toate elementele de design au fost inspirate de caracteristicile aerodinamice ale monopostului F1 Red Bull Racing. Cu elementele de caroserie suplimentare din fibra de carbon, precum spoilerul spate, masina se mandreste cu o deportanta imbunatatita cu 30% comparativ cu versiunea standard.Rotile au fost alese avandu-se in vedere in principal rezistenta si greutatea redusa. Fiecare dintre jantele din aliaj de la BBS(r) cantareste cu 3,5 kg mai putin decat rotile versiunii standard, ceea ce are un impact semnificativ asupra greutatii masinii, imbunatatind dinamica acesteia, inclusiv directia si manevrabilitatea. Jantele de culoare neagra, cu spite elegante, au 21 de inchi, la fel ca rotile versiunii standard si sunt echipate cu anvelope de dimensiunea 265/45.
Pe fiecare dintre cele 150 de modele se gasesc trei embleme speciale Vettel, doua pe partile laterale si una pe hayon. Fiecare emblema consta din sapte componente, care sunt amplasate cu ajutorul unui sablon special. Prima emblema a fost amplasata pe masina la Tochigi, in Japonia, la inceputul lunii octombrie de catre Sebastian Vettel, cand a vizitat locul in care se produce modelul FX, pentru a vedea cum se construieste "masina sa".
INTERIOR
Exista o emblema Vettel si in interior: este inserata intr-un panou din fibra de carbon de pe consola centrala. In spatele capacului se gaseste butonul stralucitor cu un chenar albastru, care deschide electric clapetele de evacuare, garantia oferita soferilor FX Vettel Edition ca vor avea parte de o experienta sublima oferita de motorul V8.Fibra de carbon acopera consola centrala, dar se foloseste si pe ornamentele de usa si deasupra torpedoului. Comfortul materialelor este imbunatatit in mod vizibil de tapiteria din piele Alcantara(r) care inlocuieste pielea in partile centrale ale scaunelor. Scaunele fata, cu reglaj electric pe 14 directii (inclusiv suporturi ajustabile pentru coapse si spate), ofera sustinerea de care are nevoie o astfel de masina in viraje. Tapiteria Alcantara(r) este utilizata si pe pilonii A si B, precum si pe pavilion. Volanul si maneta pentru schimbarea vitezelor sunt imbracate in piele. Cusaturile purpurii sunt prezente peste tot, fiind o nota Infiniti unica.
Aceste imbunatatiri nu s-au facut in detrimentul dotarilor de lux sau standard emblematice pentru modelele FX. Cu spatiu suficient pentru picioare pentru pana la cinci persoane si un portbagaj cu o capacitate de 410 litri, modelul FX Vettel Edition poate fi atat o limuzina, cat si o masina pentru transportat bagaje daca este cazul. Acesta este unul dintre motivele pentru care modelul FX este atat de potrivit pentru stilul de viata al lui Sebastian Vettel. Hayonul electric, cu inaltime programabila, este una dintre numeroasele dotari suplimentare adaugate recent pe toate modelele FX.
PERFORMANTA SI MANEVRABILITATE
FX Vettel Edition prezinta modificari mecanice care imbunatatesc viteza de reactie si manevrabilitatea unei masini care se mandrea deja cu abilitati sportive, fara a afecta insa echilibrul innascut al intregului vehicul, care reprezinta o garantie a placerii autentice descoperite la volanul masinii. Caracteristicile dinamice ale modelului FX Vettel Edition au fost optimizate, nu revolutionate.Puternicul motor V8 de 5 litri, cu sistem de distributie variabila (VVEL - Variable Valve Event and Lift), garantia puterii cu eficienta maxima oferita de Infiniti, dezvolta 390 CP in varianta standard, putere transmisa catre sistemul de tractiune integrala cu detectarea cuplului printr-o transmisie automata adaptiva cu 7 trepte, cu padele robuste din magneziu pentru schimbarea vitezelor. Pentru varianta FX Vettel Edition, puterea creste la 420 CP datorita modificarilor care includ un nou sistem de evacuare. Este imbunatatit si cuplul, acesta urcand pana la 520 Nm de la valoarea deja impresionanta de 500 Nm.
Teava de esapament cu flux optimizat dispune de un sistem cu clapete de evacuare, care sunt actionate de la un buton de pe tabloul de bord. Prin acestea, cresc puterea si eficienta, iar placerea de a conduce este mai intensa si datorita celui mai rafinat si impunator sunet produs de un motor V8. Efectul auditiv este perceput numai cand motorul este turat sau cand se foloseste modul manual, iar soferul retrogradeaza vitezele. La viteza normala de croaziera, masina pastreaza rafinamentul cu care ne-a obisnuit modelul standard.
Noul profil al caroseriei si garda la sol coborata aduc imbunatatiri aerodinamice care, impreuna cu modificarile aduse suspensiei, ofera un plus de abilitate, la orice viteza, unei masini deja foarte agile si cu reactii rapide. In ceea ce priveste aderenta, precizia, echilibrul si tractiunea, modelul FX Vettel Edition se ridica la nivelul unei masini sport.
Arcurile sport si garda la sol cu 20 mm mai mica sunt elementele cheie care au descatusat calitatile suplimentare ale sasiului cu motorul amplasat in pozitie centrala fata. Printre acestea se numara distributia aproape perfecta a greutatii, centrul de greutate coborat si dotarile precum amortizoarele cu control activ al ratei de amortizare (CDC - Continuous Damping Control) si directia activa spate (RAS - Rear Active Steer), care ofera un plus de agilitate si o stabilitate desavarsita la viteze mari.
Calitatea excelenta a versiunii standard a modelului FX este dovedita de faptul ca au fost necesare putine alte modificari pentru a se atinge caracteristicile dinamice cu care se mandreste varianta FX Vettel Edition. Discurile ventilate cu etrieri frana cu patru pistonase opuse fata si 2 pistonase opuse spate ofera o putere de franare exceptionala. In varianta Vettel Edition, modelul FX care a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP este echipat cu suita completa de sisteme electronice de siguranta moderne.
PRODUCTIE SI RAFINAMENT
Modelul FX Vettel este construit intr-o serie limitata la 150 de unitati in intreaga lume. Cincizeci de masini sunt destinate Europei de Vest, 50 vor fi trimise pe piata din Rusia, iar alte cincizeci de masini vor ajunge in Orientul Mijlociu. Productia urmeaza sa inceapa in 1 februarie 2013 intr-o noua hala de asamblare, in Bottrop, Germania, aflata in constructie in momentul de fata. Toate cele 150 de masini vor fi finalizate pana la jumatatea lunii iunie.Constructia fiecarei masini FX Vettel Edition necesita 320 de ore de munca depuse de o echipa de 25 de muncitori. Toata munca este realizata manual, cu interventia ocazionala a laserului. Acesta este folosit pentru a perfora tapiteria Alcantara(r), astfel incat sa fie pastrata functia de racire a scaunelor fata. Numai laserele au oferit precizia necesara acestei operatiuni. Pentru a ilustra si mai mult atentia exceptionala acordata detaliilor, a trebuit importata ata speciala din Japonia, care sa se potriveasca perfect cu culoarea purpurie Infiniti, putand fi astfel utilizata pentru realizarea cusaturilor distinctive din habitaclul redesenat.
Caroseria versiunii FX Vettel Edition este transformata prin 13 elemente usoare, dar extrem de rezistente din fibra de carbon. Aceasta este de acelasi tip cu cea utilizata pe monoposturile F1 ale echipei Red Bull Racing. Fiecare piesa este prelucrata manual si este acoperita cu 12 straturi inainte de a fi asamblata.
Modelul FX Vettel Edition a fost supus unor testari de anvergura in Japonia si Germania. Inginerii Infiniti si echipa de dezvoltare CRD au parcurs aproximativ 20.000 km cu fiecare model de pre-serie, in special pe autostrazi. Au rulat si pe circuite de testare precum cel din Papenburg, unde sunt recreate numeroase viraje de pe circuitul de F1 de la Hockenheim. Fiecare dintre cele 150 de masini va fi supusa unei testari finale intense inainte de a se aproba livrarea.
Evenimentele VIP la care masinile sunt testate continua sa joace un rol important in programul FX Vettel Edition, acestea fiind in concordanta cu spiritul de ospitalitate Infiniti. Cel mai recent eveniment a fost cel de pe circuitul Le Castellet din Franta, unde Sebastian Vettel a facut o demonstratie a calitatilor masinii in fata unui public invitat din care au facut parte multe persoane care si-au inscris deja numele pe lista de cumparatori. Sunt planificate multe alte evenimente asemanatoare, toate fiind parte a unei experiente pe care banii nu o pot oferi proprietarilor de modele FX Vettel Edition.
-
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
-
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
-
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei


