Masini istorice: Mercedes Lotec C1000, Hypercar-ul care atingea 431 km/h in 1995

Masini istorice: Mercedes Lotec C1000, Hypercar-ul care atingea 431 km/h in 1995
  • Mercedes Lotec C1000 a fost un produs unicat
  • Masina avea un motor V8 cu doua turbine
  • A fost comandata in 1990 de catre un seic din Arabia Saudita
Distribuie pe Facebook

Daca ai avut impresia ca Bugatti Veyron a fost primul autoturism de 1000 cp care trecea de pragul celor 400 km/h, te-ai inselat. In trecut au existat mai multe tentative de producere a unor Hypercar-uri puternice, care ravneau la cea mai rapida masina din lume. Una dintre acestea este Mercedes Lotec C1000. Iar numarul 1000, asa cum ai ghicit, vine de la numarul cailor putere...

Nu sunt multi cei care au auzit de aceasta masina. Dar e normal, ea fiind un exemplar unic in lume. A fost produsa de Lotec, un producator de masini sport din Germania. Compania, fondata in 1962 de catre Kurt Lotterschmid se ocupa in principal cu fabricarea de masini pentru circuit. Ulterior, s-a perfectionat pe tuningul motor al diferitelor modele Porsche si Mercedes. In 1990 insa, Lotec a primit o comanda ceva mai neobisnuita: sa fabrice cea mai rapida masina din lume. Comanda venea din partea unui seic din Emiratele Arabe Unite, asadar problema banilor nu exista.

5 ani mai tarziu lua nastere Mercedes Lotec C1000, o masina unicat de 1000 cp, capabila sa atinta 431 de km/h. Pretul final platit de seicul vitezoman s-a ridicat la acea vreme la suma de 3.4 milioane de dolari. Initial, seicul i-a rugat pe cei de la Mercedes sa-i faca masina, dar acestia au apelat la Lotec pentru caroserie. De unde si numele de C1000: C vine de la utilizarea materialului principal, adica fibra de carbon, iar numarul 1000 exprima numarul cailor putere.

Mercedes-Benz a venit insa cu motorul. Un motor de 5.6 litri V8, folosit si pe alte modele din clasa mare, modificat masiv pentru a rezista presiunii produse de cele doua turbine uriase Garrett. Fiecare turbina are propriul intercooler. Motorul produce un cuplu de 980 Nm si este cuplat la o transmisie manuala, special realizata pentru aceasta masina. E vorba de o cutie manuala in 5 trepte cu ambreiaj triplu, marca Hewland VGC. Aceasta cutie ii permitea masinii de doar 1080 kg sa atinga 100 km/h in numai 3.2 secunde.

Alte noutati ale acestei masini interesante sunt caroseria de tip monococa din carbon, jantele BBS din aliaj cu prindere centrala, sistem de stingere automata a incendiilor, roll-cage integrat, sistem de climatizare cu aer conditionat, sistem audio de calitate, ecran LCD monocrom, frane IMSA de curse cu etriere care aveau 4 pistonase si interior de piele bi-colora.

Cu toate ca este insa o masina unicat, spre deosebire de multe alte supercar-uri sau hypercar-uri ce s-au facut in mai multe exemplare, acest Lotec C1000 nu prea este agreat de colectionari. Prin 2006, masina a fost vanduta la licitatie cu numai 243.000 de dolari. Ulterior, a aparut la vanzare cu 350.000 de dolari pe E-Bay. Ulterior insa, pana acum, in 2013, masina a disparut complet din peisaj. Se pare insa ca acum, cine vrea o masina unica in lume, extrem de puternica si cu o viteza de top mai mare decat oricare alta masina din prezent, o va putea cumpara pe 2 noiembrie.

Acest Lotec C1000 se va pune in vanzare in cadrul unei licitatii de la Charlotte Convention Center in North Carolina. Licitatia, care va scoate la iveala mai multe modele rare de Mercedes, va fi difuzata live online si in Emiratele Arabe Unite. Aici se va vinde si un exemplar, din cele 6 fabricate, de Mercedes CLK GTR fabricat in 2002. E vorba de versiunea de strada a masinii din DTM ce ascunde sub capota un motor de 6.9 litri V12 care produce 604 cp. Dar pentru ca mai sunt 5 exemplare ca si acesta, poate ca un CLK GTR nu este la fel de interesant ca un C1000. Si, cine stie: se va intoarce acasa, in UAE, unde a fost initial comandata.

Distribuie pe Facebook
mai multe