Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT
Este, cu siguranta, cea mai impresionanta masina creata vreodata de germanii de la Porsche. Zgomotul produs de motorul in zece cilindri poate fi incadrat, cu mare usurinta, intr-un top trei al celor mai incantatoare sunete pe care le-ai auzit vreodata. Performantele... nu mai au nevoie de nici o prezentare, in timp ce designul... ei bine, designul este pur si simplu fascinant.
Distribuie pe Facebook

Porsche Carrera GT este una dintre minunile lumii moderne. Este cea mai impresionanta creatie a legendarului constructor auto cu sediul in Stuttgart. Este mai mult decat un alt supercar, este arta, pasiune si perfectiune pur germana. Este ceva ce nu poate fi descris in cuvinte; ceva care, in schimb, iti trezeste la viata cele mai puternice emotii. Porsche Carrera GT are caracter distinct si personalitate proprie. Si asa va ramane pentru totdeauna.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Scurta lectie de istorie

Istoria supercarului german incepe odata cu anul 1998, atunci cand modelele de curse 911 GT1 si LMP1-98 ale celor de la Porsche ajungeau la final de cariera - si asta din pricina schimbarilor aparute la nivelul regulamentelor FIA si ACO. Un an mai tarziu, in 1999, constructorul din Stuttgart pregatea lansarea unui nou prototip cu care sa concureze la Le Mans, planurile initiale ale inginerilor germani incluzand prezenta sub capota a unui motor turbo in sase cilindri. Pe masura ce procesul de dezvoltare avansa, proiectul a fost regandit, iar propulsia avea sa fie realizata de un propulsor cu zece cilindri in V.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Construita in mare taina de Porsche pentru echipa Footwork F1 in anul 1992, motorizarea a fost scoasa la lumina zilei si inzestrata cu o capacitate cilindrica de 5.5 litri, pentru a oferi prototipului Le Mans performante nemaivazute pana la acea perioada. Din pacate, constructorul german a oprit proiectul numaidecat, mai mult din dorinta de dezvoltare a viitorului Cayenne. De asemenea, se zvoneste ca nici Ferdinand Piech - presedintele Grupului Volkswagen, nu ar fi dorit o confruntare directa intre Audi R8 si prototipul celor de la Porsche.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Dar tot raul avea sa se indrepte spre bine. Anularea unui prototip Porsche dezvoltat pentru cursa de la Le Mans nu avea sa insemne altceva decat inceperea dezvoltarii unui nou supercar Porsche. Asadar, constructorul din Stuttgart a sosit la editia din 2000 a Salonului Auto de la Geneva cu un concept botezat Carrera GT, ce se bucura de prezenta unui motor V10 de 5.5 litri montat central. Si, chiar daca la acel moment germanii nu credeau intr-o versiune de productie, imposibilul s-a intamplat - Porsche Carrera GT Concept a cucerit intreaga suflare prezenta la salonul auto elvetian si avea sa intre in productia de serie in anul 2004.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

De la concept la realitate

Dezvaluit in premiera mondiala in anul 2003, la Geneva Motor Show, impresionantul Porsche Carrera GT reprezinta o simbioza intre masinile de curse si modelele de strada. Supercarul german a fost creat cu un singur scop in minte - performanta extrema. Nu are nici o legatura cu vreun alt model de strada din istoria Porsche, iar conventionalul si compromisul reprezinta doi termeni pe care Carrera GT nu i-a intalnit niciodata in cariera sa. Mai mult de atat, conform constructorului din Stuttgart, dezvoltarea supercarului german i-a permis acestuia inregistrarea a peste 75 de noi patente tehnologice.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Dar acestea sunt doar cateva dintre cele mai mici detalii. Punctul culminant abia acum soseste. Cu un motor de V10 de 5.7 litri, ce produce cel mai infricosator sunet pe care l-ai auzit vreodata, Porsche Carrera GT ascunde sub capota dramatic stilizata 612 CP la 8.000 rpm si 590 Nm la 5.750 rpm. Intreaga putere ajunge la rotile spate prin intermediul unei transmisii manuale cu sase rapoarte, iar accelaratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 3.9 secunde. In cazul in care reusesti sa stapanesti cu succes bestia germana, cei 200 km/h vin dupa doar 9.9 secunde, iar viteza maxima urca pana la bariera celor 330 km/h.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Dar, pe langa performantele extreme, Porsche Carrera GT se dovedea si una dintre cele mai importante demonstratii de tehnologie ale acelui moment. Mai exact, supercarul german ascundea sub atragatoarea caroserie o structura monococa din fibra de carbon (prima masina de serie din lume care se poate lauda cu o astfel de componenta). In plus, pe langa sistemul performant de franare inzestrat cu discuri ceramice, opera constructorului german era prima masina din lume care oferea un disc de ambreiaj ceramic. Suspensia era montata orizontal ca la masinile de curse, in timp ce folosirea in procesul de constructie a materialelor ultra-usoare - carbon, aluminiu si magneziu, asigura o greutate minima, insa o rezistenta maxima.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Desi Porsche Carrera GT se remarca inca de la prima aparitie prin formele sale fascinante, putina lume cunoaste faptul ca principala preocupare a constructorului german a reprezentat-o, de fapt, functia acestora - si anume, obtinerea unui coeficient aerodinamic cat mai bun. Drept urmare, supercarul din Stuttgart se bucura de numeroase artificii estetice, inclusiv o podea ca la masinile de curse sau un eleron operat electronic. Asadar, atunci cand se ruleaza cu viteza de 330 km/h, forta de apasare este de aproximativ 4.000 Newton, ceea ce echivaleaza cu apasarea unei greutati de 400 kilograme asupra axei spate.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

In ciuda simplitatii sale, interiorul se dovedea extrem de elegant, principalele atractii fiind consola centrala 'plutitoare', pozitia schimbatorului de viteze si scaunele realizate din fibra de carbon - ce cantaresc numai 10.3 kilograme fiecare. Si, daca tot veni vorba de scaunele din fibra de carbon, Porsche Carrera GT a fost (din nou) prima masina de serie inzestrata cu un astfel de detaliu tehnic.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

In loc de incheiere

O concluzie finala cu privire la Porsche Carrera GT este mai mult decat inutila. Supercarul german si-a castigat de-a lungul productiei nu doar numerosi fani, ci si intreaga admiratie a lumii auto. Timpul trecut peste capodopera constructorului din Stuttgart nu a lasat urme, ci i-a oferit statutul de legenda. O legenda care va domni peste ani si ani, denumita Porsche Carrera GT si construita in aproximativ 1.270 de exemplare.

Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (133) Poze Porsche Carrera GT - Galerie Foto
mai multe
Publicat în categoria: Istorie auto DATA PUBLICĂRII: 30 Septembrie 2011