Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT este una dintre minunile lumii moderne. Este cea mai impresionanta creatie a legendarului constructor auto cu sediul in Stuttgart. Este mai mult decat un alt supercar, este arta, pasiune si perfectiune pur germana. Este ceva ce nu poate fi descris in cuvinte; ceva care, in schimb, iti trezeste la viata cele mai puternice emotii. Porsche Carrera GT are caracter distinct si personalitate proprie. Si asa va ramane pentru totdeauna.
Scurta lectie de istorie
Istoria supercarului german incepe odata cu anul 1998, atunci cand modelele de curse 911 GT1 si LMP1-98 ale celor de la Porsche ajungeau la final de cariera - si asta din pricina schimbarilor aparute la nivelul regulamentelor FIA si ACO. Un an mai tarziu, in 1999, constructorul din Stuttgart pregatea lansarea unui nou prototip cu care sa concureze la Le Mans, planurile initiale ale inginerilor germani incluzand prezenta sub capota a unui motor turbo in sase cilindri. Pe masura ce procesul de dezvoltare avansa, proiectul a fost regandit, iar propulsia avea sa fie realizata de un propulsor cu zece cilindri in V.
Construita in mare taina de Porsche pentru echipa Footwork F1 in anul 1992, motorizarea a fost scoasa la lumina zilei si inzestrata cu o capacitate cilindrica de 5.5 litri, pentru a oferi prototipului Le Mans performante nemaivazute pana la acea perioada. Din pacate, constructorul german a oprit proiectul numaidecat, mai mult din dorinta de dezvoltare a viitorului Cayenne. De asemenea, se zvoneste ca nici Ferdinand Piech - presedintele Grupului Volkswagen, nu ar fi dorit o confruntare directa intre Audi R8 si prototipul celor de la Porsche.
Dar tot raul avea sa se indrepte spre bine. Anularea unui prototip Porsche dezvoltat pentru cursa de la Le Mans nu avea sa insemne altceva decat inceperea dezvoltarii unui nou supercar Porsche. Asadar, constructorul din Stuttgart a sosit la editia din 2000 a Salonului Auto de la Geneva cu un concept botezat Carrera GT, ce se bucura de prezenta unui motor V10 de 5.5 litri montat central. Si, chiar daca la acel moment germanii nu credeau intr-o versiune de productie, imposibilul s-a intamplat - Porsche Carrera GT Concept a cucerit intreaga suflare prezenta la salonul auto elvetian si avea sa intre in productia de serie in anul 2004.
De la concept la realitate
Dezvaluit in premiera mondiala in anul 2003, la Geneva Motor Show, impresionantul Porsche Carrera GT reprezinta o simbioza intre masinile de curse si modelele de strada. Supercarul german a fost creat cu un singur scop in minte - performanta extrema. Nu are nici o legatura cu vreun alt model de strada din istoria Porsche, iar conventionalul si compromisul reprezinta doi termeni pe care Carrera GT nu i-a intalnit niciodata in cariera sa. Mai mult de atat, conform constructorului din Stuttgart, dezvoltarea supercarului german i-a permis acestuia inregistrarea a peste 75 de noi patente tehnologice.
Dar acestea sunt doar cateva dintre cele mai mici detalii. Punctul culminant abia acum soseste. Cu un motor de V10 de 5.7 litri, ce produce cel mai infricosator sunet pe care l-ai auzit vreodata, Porsche Carrera GT ascunde sub capota dramatic stilizata 612 CP la 8.000 rpm si 590 Nm la 5.750 rpm. Intreaga putere ajunge la rotile spate prin intermediul unei transmisii manuale cu sase rapoarte, iar accelaratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 3.9 secunde. In cazul in care reusesti sa stapanesti cu succes bestia germana, cei 200 km/h vin dupa doar 9.9 secunde, iar viteza maxima urca pana la bariera celor 330 km/h.
Dar, pe langa performantele extreme, Porsche Carrera GT se dovedea si una dintre cele mai importante demonstratii de tehnologie ale acelui moment. Mai exact, supercarul german ascundea sub atragatoarea caroserie o structura monococa din fibra de carbon (prima masina de serie din lume care se poate lauda cu o astfel de componenta). In plus, pe langa sistemul performant de franare inzestrat cu discuri ceramice, opera constructorului german era prima masina din lume care oferea un disc de ambreiaj ceramic. Suspensia era montata orizontal ca la masinile de curse, in timp ce folosirea in procesul de constructie a materialelor ultra-usoare - carbon, aluminiu si magneziu, asigura o greutate minima, insa o rezistenta maxima.
Desi Porsche Carrera GT se remarca inca de la prima aparitie prin formele sale fascinante, putina lume cunoaste faptul ca principala preocupare a constructorului german a reprezentat-o, de fapt, functia acestora - si anume, obtinerea unui coeficient aerodinamic cat mai bun. Drept urmare, supercarul din Stuttgart se bucura de numeroase artificii estetice, inclusiv o podea ca la masinile de curse sau un eleron operat electronic. Asadar, atunci cand se ruleaza cu viteza de 330 km/h, forta de apasare este de aproximativ 4.000 Newton, ceea ce echivaleaza cu apasarea unei greutati de 400 kilograme asupra axei spate.
In ciuda simplitatii sale, interiorul se dovedea extrem de elegant, principalele atractii fiind consola centrala 'plutitoare', pozitia schimbatorului de viteze si scaunele realizate din fibra de carbon - ce cantaresc numai 10.3 kilograme fiecare. Si, daca tot veni vorba de scaunele din fibra de carbon, Porsche Carrera GT a fost (din nou) prima masina de serie inzestrata cu un astfel de detaliu tehnic.
In loc de incheiere
O concluzie finala cu privire la Porsche Carrera GT este mai mult decat inutila. Supercarul german si-a castigat de-a lungul productiei nu doar numerosi fani, ci si intreaga admiratie a lumii auto. Timpul trecut peste capodopera constructorului din Stuttgart nu a lasat urme, ci i-a oferit statutul de legenda. O legenda care va domni peste ani si ani, denumita Porsche Carrera GT si construita in aproximativ 1.270 de exemplare.
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Vand piese yamaha r6 99-02 50 €
Radio cd cu navigatie, 5p0035191g, seat leon (1p1) (id:314035) 590 Lei
-
Radiator turbo intercooler toyota rav 4 ii 2000 2001 2002 2003... 250 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Opel zafira 1.9 cdti 2008 999 €
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Capota fata, skoda octavia 3 combi (5e5) (id:659345) 1055 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Skoda octavia i 2014 6950 €
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Grila fata dacia duster 2010-2017 [v1] 595 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
-
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
Set discuri frana față-spate 380 lei 380 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei


