Masini legendare Ep. 13 - Porsche Carrera GT

Porsche Carrera GT este una dintre minunile lumii moderne. Este cea mai impresionanta creatie a legendarului constructor auto cu sediul in Stuttgart. Este mai mult decat un alt supercar, este arta, pasiune si perfectiune pur germana. Este ceva ce nu poate fi descris in cuvinte; ceva care, in schimb, iti trezeste la viata cele mai puternice emotii. Porsche Carrera GT are caracter distinct si personalitate proprie. Si asa va ramane pentru totdeauna.
Scurta lectie de istorie
Istoria supercarului german incepe odata cu anul 1998, atunci cand modelele de curse 911 GT1 si LMP1-98 ale celor de la Porsche ajungeau la final de cariera - si asta din pricina schimbarilor aparute la nivelul regulamentelor FIA si ACO. Un an mai tarziu, in 1999, constructorul din Stuttgart pregatea lansarea unui nou prototip cu care sa concureze la Le Mans, planurile initiale ale inginerilor germani incluzand prezenta sub capota a unui motor turbo in sase cilindri. Pe masura ce procesul de dezvoltare avansa, proiectul a fost regandit, iar propulsia avea sa fie realizata de un propulsor cu zece cilindri in V.
Construita in mare taina de Porsche pentru echipa Footwork F1 in anul 1992, motorizarea a fost scoasa la lumina zilei si inzestrata cu o capacitate cilindrica de 5.5 litri, pentru a oferi prototipului Le Mans performante nemaivazute pana la acea perioada. Din pacate, constructorul german a oprit proiectul numaidecat, mai mult din dorinta de dezvoltare a viitorului Cayenne. De asemenea, se zvoneste ca nici Ferdinand Piech - presedintele Grupului Volkswagen, nu ar fi dorit o confruntare directa intre Audi R8 si prototipul celor de la Porsche.
Dar tot raul avea sa se indrepte spre bine. Anularea unui prototip Porsche dezvoltat pentru cursa de la Le Mans nu avea sa insemne altceva decat inceperea dezvoltarii unui nou supercar Porsche. Asadar, constructorul din Stuttgart a sosit la editia din 2000 a Salonului Auto de la Geneva cu un concept botezat Carrera GT, ce se bucura de prezenta unui motor V10 de 5.5 litri montat central. Si, chiar daca la acel moment germanii nu credeau intr-o versiune de productie, imposibilul s-a intamplat - Porsche Carrera GT Concept a cucerit intreaga suflare prezenta la salonul auto elvetian si avea sa intre in productia de serie in anul 2004.
De la concept la realitate
Dezvaluit in premiera mondiala in anul 2003, la Geneva Motor Show, impresionantul Porsche Carrera GT reprezinta o simbioza intre masinile de curse si modelele de strada. Supercarul german a fost creat cu un singur scop in minte - performanta extrema. Nu are nici o legatura cu vreun alt model de strada din istoria Porsche, iar conventionalul si compromisul reprezinta doi termeni pe care Carrera GT nu i-a intalnit niciodata in cariera sa. Mai mult de atat, conform constructorului din Stuttgart, dezvoltarea supercarului german i-a permis acestuia inregistrarea a peste 75 de noi patente tehnologice.
Dar acestea sunt doar cateva dintre cele mai mici detalii. Punctul culminant abia acum soseste. Cu un motor de V10 de 5.7 litri, ce produce cel mai infricosator sunet pe care l-ai auzit vreodata, Porsche Carrera GT ascunde sub capota dramatic stilizata 612 CP la 8.000 rpm si 590 Nm la 5.750 rpm. Intreaga putere ajunge la rotile spate prin intermediul unei transmisii manuale cu sase rapoarte, iar accelaratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in numai 3.9 secunde. In cazul in care reusesti sa stapanesti cu succes bestia germana, cei 200 km/h vin dupa doar 9.9 secunde, iar viteza maxima urca pana la bariera celor 330 km/h.
Dar, pe langa performantele extreme, Porsche Carrera GT se dovedea si una dintre cele mai importante demonstratii de tehnologie ale acelui moment. Mai exact, supercarul german ascundea sub atragatoarea caroserie o structura monococa din fibra de carbon (prima masina de serie din lume care se poate lauda cu o astfel de componenta). In plus, pe langa sistemul performant de franare inzestrat cu discuri ceramice, opera constructorului german era prima masina din lume care oferea un disc de ambreiaj ceramic. Suspensia era montata orizontal ca la masinile de curse, in timp ce folosirea in procesul de constructie a materialelor ultra-usoare - carbon, aluminiu si magneziu, asigura o greutate minima, insa o rezistenta maxima.
Desi Porsche Carrera GT se remarca inca de la prima aparitie prin formele sale fascinante, putina lume cunoaste faptul ca principala preocupare a constructorului german a reprezentat-o, de fapt, functia acestora - si anume, obtinerea unui coeficient aerodinamic cat mai bun. Drept urmare, supercarul din Stuttgart se bucura de numeroase artificii estetice, inclusiv o podea ca la masinile de curse sau un eleron operat electronic. Asadar, atunci cand se ruleaza cu viteza de 330 km/h, forta de apasare este de aproximativ 4.000 Newton, ceea ce echivaleaza cu apasarea unei greutati de 400 kilograme asupra axei spate.
In ciuda simplitatii sale, interiorul se dovedea extrem de elegant, principalele atractii fiind consola centrala 'plutitoare', pozitia schimbatorului de viteze si scaunele realizate din fibra de carbon - ce cantaresc numai 10.3 kilograme fiecare. Si, daca tot veni vorba de scaunele din fibra de carbon, Porsche Carrera GT a fost (din nou) prima masina de serie inzestrata cu un astfel de detaliu tehnic.
In loc de incheiere
O concluzie finala cu privire la Porsche Carrera GT este mai mult decat inutila. Supercarul german si-a castigat de-a lungul productiei nu doar numerosi fani, ci si intreaga admiratie a lumii auto. Timpul trecut peste capodopera constructorului din Stuttgart nu a lasat urme, ci i-a oferit statutul de legenda. O legenda care va domni peste ani si ani, denumita Porsche Carrera GT si construita in aproximativ 1.270 de exemplare.
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Ford focus benzina 2014 4650 €
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei


