Motorul noului Bugatti Chiron cantareste mult mai mult decat ti-ai fi putut inchipui vreodata

Motorul noului Bugatti Chiron cantareste mult mai mult decat ti-ai fi putut inchipui vreodata
  • Noul Bugatti Chiron mizeaza la randul lui pe un motor W16
  • Propulsorul cvadri-turbo produce acum o putere de 1.500 CP
  • Unitatea de opt litri cantareste nu mai putin de 436 kilograme

Daca mai punem la socoteala si greutatea cutiei automate cu sapte rapoarte, valoarea pe care o obtinem depaseste jumatate de tona.

Asemeni predecesorului sau, noul Bugatti Chiron gazduieste in compartimentul motor o unitate cu 16 cilindri (in W), patru turbine si capacitatea de opt litri.

Spre deosebire insa de vechiul Veyron, actuala nava amiral a companiei din Molsheim se poate lauda cu o putere maxima mai mare cu 50%, de 1.500 CP.

Diferente majore intalnim si la modul in care functioneaza propulsorul anterior mentionat: la turatii joase, de pana in 4.000 rpm, doar doua turbine sunt active.

La fel de interesant este si ca modificarile operate sub capota nu au afectat in niciun fel greutatea motorizarii cu 16 cilindri (in W) si capacitatea de opt litri.

Cat cantareste insa unitatea cu patru turbine instalata de Bugatti de-a lungul timpului in compartimentul motor al vechiului Veyron si, mai nou, pe Chiron?

Mult mai mult decat ti-ai putea inchipui vreodata: undeva in jurul a 436 de kilograme, inainte de a lua in discutie greutatea de 124 kg a cutiei automate.

Rezulta astfel un total de 560 de kilograme pentru ansamblul propulsor, plus transmisie sau, daca vrei, cu 40 kg peste masa proprie a unui Ariel Atom.

Tinand cont de acest aspect, nu este deloc de mirare ca atat vechiul Veyron, cat si noul Chiron cantaresc aproape cat un... SUV full-size: vreo doua tone.

Incheiem discutia referitoare la celebra motorizare cu 16 cilindri (in W), patru turbine si capacitatea de opt litri cu un video special, filmat in Molsheim.

mai multe
Publicat în categoria: Masini tari DATA PUBLICĂRII: 13 Iunie 2018