Orgasm auditiv pentru pasionatii auto. Masinile astea scot adevarate CAPODOPERE pe evacuare

Orgasm auditiv pentru pasionatii auto. Masinile astea scot adevarate CAPODOPERE pe evacuare
Sunetul motorului face parte din ADN-ul unui constructor de automobile si ocupa un rol important in inima unui impatimit auto. De-a lungul timpului au existat, si inca exista, masini care scot adevarate capodopere pe evacuare iar mai jos ne-am gandit sa trecem in revista cateva dintre ele.
Distribuie pe Facebook

Din pacate, motoarele aspirate natural sunt tot mai rar intalnite pe noile modele, acest tip de propulsoare fiind "ingropat" in principal de noile standarde de emisii mai drastice ca oricand dar si de preferintele clientilor pentru un motor care sa consume cat mai putin.

Tocmai de aceea marii constructori de automobile au apelat fie la supraalimentare, cu turbo sau cu compresor mecanic, fie la electrificare. Nu spunem neaparat ca este un lucru rau, dar sunetul motoarelor are de suferit in cazul supraalimentarii. De electrificare nici nu mai pomenim.

Desigur ca exista solutii care sa accentueze sunetul motorului, de la instalarea unui sistem de evacuare aftermarket pana la redarea sunetului in boxe, un artificiu la care apeleaza in prezent foarte multi constructori. Dar orice ai face, nu ai cum sa obtii sunetul unui motor de moda veche aspirat natural, V8, V10 sau V12.

1. Unul dintre sunetele pe care am vrea sa le auzim in fiecare zi in timpane este cel al unui Ferrari F50. Modelul italian are sub capota un propulsor V12 de 4.7 litri derivat dintr-o unitate V12 de 3.5 litri folosit in Formula 1, iar sunetul pe care il face este absolut demential.

2. Un alt V12 care suna foarte bine este cel regasit sub capota Lamborghini-ului Murcielago. Italienii de la Lamborghini stiu cum sa se joace cu sunetul unui motor, iar cel al lui Murcielago este inconfundabil.

3. Un alt Lamborghini care iti face pielea de gaina este legendarul Countach. Motorul sau V12 are un sunet infundat la turatii joase, dar sus in ture urla din toate puterile.

4. Pagani Zonda R este o versiune de competitie a modelului cu acelasi nume, dar este atat de galagios ca este interzis chiar si pe unele circuite.

5. Ferrari 812 Superfast are sub capota cel mai puternic motor aspirat natural din prezent, o unitate care livreaza puntii spate 800 de cai putere. La asa putere, asa sunet.

6. Din aceasta lista nu putea lipsi McLaren F1. Supercarul britanic a fost vreme de 7 ani cea mai rapida masina de serie din istorie, record batut in 2005 de Koenigsegg CCR si mai apoi de Bugatti Veyron.

7. Aston Martin DBS Superleggera este o super masina de ultima generatie dar are sub capota un motor V12 aspirat natural. Nici ca putea fi o combinatie mai buna.

8. Porsche Carrera GT este propulsat de o unitate V10 aspirata natural iar sunetul pe care-l scoate pe evacuare te duce cu gandul la monosposturile de Formula 1 din perioada de glorie a acestui sport.

9. Poate doar Lexus-ul LFA egaleaza sau chiar intrece Carrera GT-ul. In perioada de dezvoltare, japonezii de la Lexus au apelat la conationalii de la Yamaha pentru a regla sunetul evacuarii lui LFA.

10. Specialitatea americanilor este motorul V8 si tot ne amintesc asta cu modele precum Corvette, Mustang sau Ford GT. Vechiul GT, nu noul GT care a trecut la turboalimentare si la un motor V6.

11. Un alt V8 care a facut istorie cu sunetul sau este cunoscut de impatimiti sub numele de cod S62B50. Daca nu ai ghicit iti spunem noi despre cine este vorba: V8-ul de sub capota lui BMW M5 E39.

12. Modelul 458 Speciale a avut sub capota ultimul V8 aspirat natural produs de Ferrari. De acord ca 488 Pista este mai rapid si mai puternic, dar in ceea ce priveste sunetul, 458 Speciale este mult peste.

13. Odata cu lansarea generatiei E92 a lui M3, BMW a decis sa instaleze sub capota acestuia un motor V8 aspirat natural. M3 E92 este, daca nu stiai, singurul M3 din istorie propulsat de o unitate cu mai mult de sase cilindri si pozitionati in V.

14. Tot ca o masina de Formula 1 suna si Ferrari-ul F355. Nu are un V10, la fel ca si Carrera GT, ci un V8 cu un sunet extrem de ascutit si care creeaza dependenta.

15. V8-ul de 6.2 litri cu numele de cod M156 este primul motor construit in intregime de divizia AMG a nemtilor de la Mercedes. Acesta a echipat mai multe modele la finalul anilor 2000, printre care C63, E63, R63 sau CLK63.

16. Nu putem incheia acest articol fara legendarul Mercedes-Benz CLK GTR, una dintre cele mai rare si scumpe masini din lume. Versiunea de strada a vehicului care a alergat in diferite competitii, printre care FIA GT si in cursa de anduranta de la Le Mans, are un motor V12 de 6.0 litri cu un sunet brutal.

Distribuie pe Facebook
mai multe