Scurta incursiune in istoria supercarului Mercedes SLS AMG

Aventura germanilor de la Mercedes in lumea masinilor sport si super-sport continua cu un nou episod, oficialii producatorului de automobile din Stuttgart prezentand recent modelul AMG GT, un rival pentru Porsche 911 dotat cu propulsor V8 bi-turbo de patru litri si pana la 510 cai putere.
Dezvoltat integral de specialistii diviziei AMG, urmasul iconicului SLS nu va fi disponibil la vanzare mai devreme de inceputul anului viitor, drept pentru care ne-am propus sa luam o scurta pauza de la "persoana" sa si sa ne indreptam atentia catre autoturismul pe care il inlocuieste.
Totul despre Mercedes SLS AMG
Dezvaluit in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului 2009, modelul Mercedes SLS AMG nu a avut chiar o misiune usoara de indeplinit, fiind prezentat la scurta distanta dupa incetarea productiei impresionantului SLR McLaren. Promovarea sa ca "succesor spiritual" al legendarului 300 SL a crescut si mai mult presiunea care apasa deja pe umerii specialistilor diviziei AMG, care s-au ocupat integral de procesul de dezvoltare a supercarului.
Lansat pe piata in cursul lui 2010, Mercedes-ul SLS AMG a starnit reactii dintre cele mai variate, automobilul german de inalta performanta fiind criticat de o parte a fanilor pentru aspectul sau exterior. Impresiile negative nu au tinut totusi pentru prea mult timp, simpla deschidere a usilor de tip Gullwing si urcarea la bord facand imediat uitate acele cateva detalii care ar fi putut arata altfel - iar aici ne referim in special la designul aplicat partii frontale.
Un alt element principal de atractie al modelului Mercedes SLS AMG l-a constituit motorul sau, automobilul german de inalta performanta gazduind sub capota un urias V8 aspirat de 6.208 centimetri cubi, cu 571 de cai putere si 650 de Newton-Metri in dreptul valorilor maxime. Chiar daca nu la fel de rapid precum predecesorul sau, urmasul impresionantului SLR McLaren se putea lua oricand la intrecere cu rivalii din segmentul sau, multumita celor numai 3.8 secunde pentru sprintul 0 - 100 km/h, respectiv vitezei limitate electronic la 317 kilometri pe ora.
La aproximativ doi ani de la aparitia sa din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2009, modelul Mercedes SLS AMG a revenit in centrul industriei auto cu o versiune Roadster, inlocuirea acoperisului fix caracteristic Coupe-ului cu unul retractabil facand ca spectaculoasele Gullwing doors sa dispara complet din peisaj.
Mercedes SLS AMG GT Roadster - Poza profil fata
Mercedes SLS AMG GT Roadster - Poza profil spate
Mercedes SLS AMG GT - Poza interior
Pentru a tine pasul cu rivalii sai, automobilul german de inalta performanta a primit in 2012 o noua varianta de echipare. Botezata SLS AMG GT, masina se putea lauda cu numeroase imbunatatiri, surplusul de 20 de cai putere, recalibrarea transmisiei DCT cu sapte rapoarte si intarirea suspensiei avand ca rezultat final reducerea timpului necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h pana la 3.7 secunde. In plus, viteza maxima avea sa creasca pana la 320 de kilometri pe ora, in timp ce un tur la Nurburgring era acum parcurs in doar 7 minute si 30 de secunde, exact ca in cazul SLR-ului McLaren.
Cele mai importante momente din cariera primului autoturism dezvoltat integral de specialistii diviziei din Affalterbach au venit insa in 2013, atunci cand modelul Mercedes SLS AMG s-a ales cu doua noi "arome" diferite: atat un SLS AMG Black Series cu 631 de cai putere sub capota si multe alte elemente de ordin tehnic, respectiv estetic capabile sa-i confere titulatura de masina de curse pentru strada, cat si un SLS AMG Electric Drive, unde uriasul propulsor pe benzina V8 de 6.208 centimetri cubi a fost inlocuit de patru motoare electrice cu 700 cai putere si 1.000 Newton-Metri.
Dupa o cariera plina de succes, condimentata cu editiile speciale mai sus mentionate, automobilul german de inalta performanta si-a anuntat retragerea cu ocazia evenimentelor Los Angeles Auto Show si Tokyo Motor Show de la sfarsitul aceluiasi an 2013. Botezata sugestiv Mercedes SLS AMG GT Final Edition, masina "aniversara" a pastrat valorile maxime caracteristice versiunii standard, aducand in schimb multiple accesorii realizate din fibra de carbon.
-
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Stop spate haion audi a6 iv avant 4g5, c7, 4gd 2011 - 2018... 300 Lei
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
-
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Peugeot 208 1.2i 2012 2500 €
Dezmembrez seat ateca
-
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
Cutii 5 si 6 viteze ford transit motor 2 4 2 0 2 2 an 2000 2015 250 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
-
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
Vw golf benzina 2010 2901 €
Protectie bmw f36 430d; 8510114 (motor) 100 Lei
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
-
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €


