Top 10 masini Volkswagen de vis, ce merita conduse in viata asta

  • Volkswagen este lider in vanzari auto pe Europa
  • Golf Mk1 GTI este initiatorul curentului "hot-hatch"
  • SP2, un Volkswagen sport-coupe de care putini au auzit
Distribuie pe Facebook

Dupa ce am realizat mai multe topuri cu marci cunoscute si indragite de romani, printre care BMW, Alfa Romeo si Dacia, a venit si randul celor mai bine vandute automobile din Europa. Iata care sunt cele mai interesante modele realizate de Volkswagen la care visam cu totii.

10. Phaeton W12 / V10 TDI

Masini Volkswagen: top 10Raspunsul celor de la Volkswagen la avalansa de limuzine premium a venit abia in 2002, la multi ani dupa ce BMW a dominat piata cu Seria 7, alaturi de Mercedes-Benz Clasa S si Audi cu limuzina lor A8. Masina celor de la VW s-a numit Phaeton si avea o multitudine de componente comune cu "fratele" de grup VAG, A8. Insa chiar si asa, nemtii au reusit sa pozitioneze pe piata limuzina Phaeton, dar niciodata nu s-au bucurat de un succes rasunator. Primele generatii aveau chiar platforma si piese comune cu anumite modele Bentley, insa Volkswagen nu a realizat modelul Phaeton pentru profit, ci doar pentru imagine. Fara indoiala, cele mai interesante aparitii erau limuzinele dotate cu motorul V10 TDI de 313 cp sau propulsorul urias de 6 litri W12 pe benzina ce producea 450 cp. Volkswagen Phaeton se fabrica si astazi, avand intre timp parte de mai multe facelift-uri.

9. Scirocco R

Masini Volkswagen: top 10Volkswagen a lansat modelul Scirocci in 1974, iar generatia cu numarul 3 a vazut lumina zilei tocmai in 2008. Varianta cea mai potenta a noului Scirocco se numeste R si are un motor de 2 litri turbo ce produce 265 cp. Tractiunea, spre deosebire de Golf-R, este numai pe puntea fata, dar chiar si asa, micul compact reuseste performante de top. Cuplul motorului FSI este de 350 Nm, destul incat Scirocco R sa atinga 250 km/h si sa accelereze de la 0 la 100 km/h in numai 5,8 secunde. Transmisia este de tip DSG cu 6 trepte iar optional, iubitorii de viteza pe circuit pot apela si la un diferential blocant electronic.

8. Golf 3 VR6 Syncro

Masini Volkswagen: top 10Nu sunt multi cei care stiu ca Volkswagen a fabricat generatia a 3-a de Golf intr-o varianta VR6 cu tractiune integrala. Aceasta s-a numit VR6 Syncro, inainte ca Volkswagen sa apeleze la denumirea 4Motion pentru vehiculele sale dotate cu 4WD. VR6 Syncro avea celebrul motor de 2,8 sau 2,9 litri care producea pana la 190 cp, cuplat la o cutie manuala cu 5 rapoarte. Masina venea din fabrica cu jante din aliaj realizate de BBS, prinse in 5 prezoane, si reusea un timp de acceleratie de la 0 la 100 km/h in sub 8 secunde.

7. Passat W8

Masini Volkswagen: top 10Masini Volkswagen: top 10

Masini Volkswagen: top 10A 4-a generatie de Volkswagen Passat a vazut si cea mai interesanta versiune fabricata vreodata a limuzinei de familie. Inginerii de la Volkswagen s-au gandit sa puna un motor mare sub capota, o transmisie integrala si o cutie automata. Asa s-a nascut cel mai scump Passat care se numea W8. Avea un motor in format W8 de 4 litri care producea 275 cp, cuplat la o transmisie automata cu 5 trepte. Acceleratia masinii de la 0 la 100 km/h era de 6,5 secunde si putea atinge cei 250 km/h la care era limitata electronic. Aceasta versiune era cea mai scumpa, dar era si cea mai dotata, avand piele, navigatie si multe alte dotari de confort si siguranta. Un Passat W8 se recunoaste dupa evacuarea cu 4 iesiri si jantele specifice, fiind unul dintre cele mai cunoscute "sleepere" de pe piata.

6. Corrado VR6

Masini Volkswagen: top 10Corrado a fost intotdeauna considerat unul din modelele reusite de Volkswagen. Si chiar daca nu a fost un succes urias, masina vanzandu-se numai in 97.521 de exemplare, a fost considerata mereu un automobil pentru pasionatii de sofat si viteza. Platforma pe care era facuta masina era cea de Golf Mk2 si a avut numai tractiune pe fata. Motorizarile incepeau pentru Corrado de la 1.8 litri si 16V de 138 cp, pana la VR6 de 190 cp. Un motor celebru a fost si cel de 1.8 litri G60 care producea 160 cp, dar cel mai puternic era modelul pentru Europa VR6 de 190 cp. Corrado avea o premiera in randul masinilor de serie: un eleron electronic, disponibil pe orice varianta, ce putea fi reglat de catre sofer. Speram ca in viitor, Volkswagen sa scoata o noua generatie de Corrado, asa cum a facut si cu Scirocco.

5. Golf 2 Cross Syncro

Masini Volkswagen: top 10In caz ca ai vazut vreodata un Golf 2 inaltat, sa stii ca nu era o masina facuta de cineva. Ci o masina de fabrica. Volkswagen a realizat 3000 de exemplare numite Country Syncro, masini cu tractiune integrala si o garda la sol mai generoasa, a caror scop era aventura pe soft-road. Golfurile Country aveau sub capota propulsorul de 1.8 litri si 114cp si veneau cu bullbar frontal, carlig de remorcare si roata de rezerva pozitionata pe haion. Aceste masini erau populare in zona muntilor Alpi, in tari precum Franta, Elvetia, Austria si Italia.

4. Karmann Ghia

Masini Volkswagen: top 10Incepand cu 1955, Volkswagen a realizat modelul Karmann Ghia. Numele dat acestui model era dat de cei doi carosieri ce au contribuit la realizarea masinii, Ghia si Karmann. Platforma, dar si mecanica si motorizarea erau de pe Volkswagen Beetle. In total, s-au fabricat 445.000 de exemplare din acest coupe 2+2 si cabriolet, dar s-au mai realizat si 41.600 de masini in Brazilia, vandute in America de Sud. Micuta masina avea motorul pozitionat in spate, era racit cu aer si a avut variante de 1.2, 1.3, 1.5 sau 1.6 litri. Si chiar daca performantele nu erau cele mai spectaculoase, fara indoiala ca aspectul acestei masini care ne duce cu gandul la modelele vechi de Porsche era unul reusit.

3. Golf 1 GTI

Masini Volkswagen: top 10Volkswagen a lansat modelul Golf in 1974. Versiunea GTI a aparut in iunie 1976 si se bucura de un motor pe benzina de 1.8 litri cu injectie Bosch ce producea 110 cp. Masina avea o greutate de 810 kg, motiv pentru care reusea sa accelereze pana la 100 km/h in sub 9 secunde. Viteza de top era de 180 km/h si s-a bucurat inca de la lansare de un succes urias in randul tinerilor iubitori de viteza. Trebuie retinut ca termenul de "hot-hatch" a fost inventat odata cu Golf Mk1 GTI. Motiv pentru care mai toata lumea este de parere ca acest model este primul hot-hatch din lume, dupa care s-au inspirat si alti producatori. Golf Mk1 GTI a dat startul realizarii in serie mare a masinilor sub-compacte cu motoare puternice si o stabilitate buna in viraje.

2. Beetle Cabriolet

Masini Volkswagen: top 10Volkswagen a ajuns deja a la generatia cu numarul 3 de Beetle. Insa indiferent de cat ne-am uita la toate cele 3 modele, din orice unghi le-am privi, nu avem dubii ca primul model este cel mai reusit. Primul Beetle s-a nascut in 1938, inainte de razboi, dupa ce Hitler a dat ordin sa se realizeze un autoturism ieftin, de care sa se bucure toata lumea. Designul a fost realizat de Ferdinand Porsche si s-a produs pana in 2003, fiind modelul cel mai longeviv realizat vreodata, fara multe modificari de design fata de varianta initiala. In total, Volkswagen a produs peste 20 de milioane de "Broscute" vandute in toata lumea. Varianta cabriolet este insa o aparitie destul de rara, dar extrem de atragatoare. Si va spunem sincer ca nu ne-ar fi rusine sa circulam cu un Beetle Cabriolet realizat in 1949 in ziua de azi, alaturi de cele mai moderne vehicule in trafic.

1. Volkswagen SP2

Masini Volkswagen: top 10

Masini Volkswagen: top 10Masini Volkswagen: top 10

Masini Volkswagen: top 10Volkswagen SP2 este poate cel mai rar model al marcii germane. Probabil si pentru ca a fost realizat in uzina din Brazilia, acolo unde se construia si modelul Beetle. SP2 a fost realizat in 10.205 exemplare si este considerat de multi cel mai reusit model al marcii germane. Are un design de masina sport britanica, cu influente japoneze, dar, in pofida unui design reusit, nu s-a bucurat de un succes mare niciodata. SP2 s-a fabricat intre 1972 si 1976, dar avea o singura problema: motorul mult prea slab. Motorul era unul Volkswagen, racit cu aer, de 1700 cmc, care producea numai 75 cp. A fost realizat si un model numit SP1, dar avea numai 65 de cp si s-a vandut in doar 88 de exemplare, din cauza lipsei de performante. Motorul slab, dar si concurenta de pe piata locala a masinilor sport realizate de producatorul brazilian Puma au dus la declinul acestui model sport. In plus, din totalul de masini realizate, numai 670 au fost exportate, dintre care 155 in Nigeria si numai un singur exemplar in Europa, in Portugalia. Este pacat ca uzina din Germania nu s-a implicat in realizarea acestui model extrem de rar astazi...

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (15) Poze Masini Volkswagen: top 10
mai multe