BMW 545i supraalimentat cu turbina in portbagaj by Master Tuner

- Masina produce 450 cp la 0.5 bari
- Puterea poate fi crescuta in configuratia actuala pana la 500+ cp
- Evacuarea si softul sunt facute custom special pentru aceasta masina
Se ia un BMW 545i E60 care are in varianta de serie 333 cp si 450 Nm cuplu. Si pentru ca un pasionat a zis ca motorul V8 de fabrica nu e de ajuns, limuzina germana a fost preluata de specialistii de la Master Tuner. Ce a iesit, vezi mai jos...
Pana acum, atunci cand vorbeai de masini turbo, supraalimentate cu ajutorul unui turbo-compresor, erai convins ca toate elementele motorului se gasesc acolo unde e normal: sub capota fata. Dar ce faci daca vrei sa modifici o masina cu motor mare, fara pic de spatiu in compartimentul motor, si sa o supraalimentezi? Ai doua variante: ori o transformi in masina exclusiv de curse si te apuci sa scoti turbina prin capota sau renunti la faruri, ori o lasi masina de strada care de la exterior nu spune nimic si faci o jonglerie curajoasa.
Cam ca in cazul de fata. Si anume, pui turbina in portbagaj. De fapt, o pui sub portbagaj, in spatele barei de protectie. Dar cum faci asta? Montezi un intercooler urias in fata radiatorului de fabrica. Inlocuiesti evacuarea originala a masinii cu una custom, facuta tot la Master Tuner, si, in capat montezi turbina. Si dupa turbina vine evacuarea finala, si ea realizata special pentru acest proiect. Partea mai grea abia acum incepe: trebuie sa aduci cumva aerul sub presiune de la turbina tocmai in fata, in galeria de admisie. Asadar faci un traseu paralel cu evacuarea, pe toata lungimea masinii, din spate pana la motor, ocolind cu migala toate elementele mecanice. Te cuplezi la intercooler pe o parte si din cealalata parte te mai duci cu teava pana la galeria de admisie.
Pentru cunoscatori, intr-un astfel de proiect, mai apare o problema: cum racesti turbosuflanta? Cu uleiul motorului, ca in cazul oricarui motor turbo. Si ca sa nu existe probleme, oamenii au instalat in spate o pompa auxiliara de ulei care sa duca uleiul inapoi in motor. Asadar, turbo-compresorul EFR primeste o racire eficienta pentru a baga o presiune mare in traseul lung de admisie.
Cand te uiti la ditamai tevile pe sub masina, cand vezi "burlanul" de admisie care vine tocmai din spate si ajunge in intercooler, dupa care duce aerul in motor, primul lucru la care te gandesti este lag-ul. De fapt, asta am zis si noi: bai nene, la cat e de mare circuitul de aer, cu siguranta are un lag urias masina asta. Pana ne-am plimbat cu masina si am facut cateva accelerari. Asa ne-am dat seama ca in cazul unui motor mare, cum este V8-ul acesta de 4.4 litri de fabrica, lag-ul este insesizabil. Adica chiar daca boost-ul serios incepe sa-si faca simtita prezenta de la 4000 rpm incolo, pana la acea turatie isi spune cuvantul cuplul motorului de fabrica. Unde mai pui ca transmisia automata, ramasa cea originala, schimba treptele la turatie mare atunci cand calci pedala de acceleratie puternic, si presiunea ramane in sistem, oferind o acceleratie liniara.
Si foarte violenta! Mai ales la schimbarea treptelor 1 cu 2, cand spatele masinii cauta aderenta. Si asta la un boost mic, care sa asigure o fiabilitate crescuta motorului care si-a pastrat internele originale. Numai electronica a fost schimbata si noul sistem de admisie. In aceasta configuratie, masina are undeva in jurul valorii de 450 cp. Dar pentru ca vorbim de o masina supraalimentata, este doar o chestiune de 30 de secunde ca boostul sa fie crescut si puterea sa sara de pragul celor 500 cp. Adica sa intre pe teritoriul unui M5 din aceeasi generatie. Si asta cu niste costuri "putin diferite", daca ne gandim ca intregul proiect, masina + tuning, costa sub 15.000 de Euro...
Pe langa sistemul cu turbo-compresor in spate, baietii de la Master Tuner i-au montat si un diferential Alpina, pentru o aderenta crescuta in orice situatie. Pe partea estetica, atunci cand s-a deschis usa garajului, noi am fost pacaliti: intreaga masina pare un M5 veritabil. Kit exterior complet, cu tot cu aripi, frane perforate si evacuare dubla. Si chiar daca motorul original de M5, acel V10 aspirat de 5000 cmc si 507 cp lipseste si sub capota e doar un V8 de 4.4 litri si 333 cp, sunetul si performantele actuale spun altceva. Atunci cand vezi masina pe strada poti sa juri ca vorbim de un produs al diviziei Motorsport.
Dar ce conteaza ca nu este? Un astfel de proiect costa mult mai putin ca un M5 veritabil si nu ne-ar mira sa aiba si performante mai bune. Altfel accelereaza un propulsor turbo decat unul aspirat... In plus, tot farmecul il are unicitatea proiectului: ridici capota sa le arati prietenilor motorul si turbina ia-o de unde nu-i! Si cand gasim in piata astfel de proiecte speciale, care ne demonstreaza ca inca mai sunt pasionati dornici sa investeasca in tuning de calitate, dar si specialisti care sa le duca la bun sfarsit, ne spunem ca trebuie sa le impartasim cu voi.
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 702 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
-
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei


