BMW 545i supraalimentat cu turbina in portbagaj by Master Tuner

- Masina produce 450 cp la 0.5 bari
- Puterea poate fi crescuta in configuratia actuala pana la 500+ cp
- Evacuarea si softul sunt facute custom special pentru aceasta masina
Se ia un BMW 545i E60 care are in varianta de serie 333 cp si 450 Nm cuplu. Si pentru ca un pasionat a zis ca motorul V8 de fabrica nu e de ajuns, limuzina germana a fost preluata de specialistii de la Master Tuner. Ce a iesit, vezi mai jos...
Pana acum, atunci cand vorbeai de masini turbo, supraalimentate cu ajutorul unui turbo-compresor, erai convins ca toate elementele motorului se gasesc acolo unde e normal: sub capota fata. Dar ce faci daca vrei sa modifici o masina cu motor mare, fara pic de spatiu in compartimentul motor, si sa o supraalimentezi? Ai doua variante: ori o transformi in masina exclusiv de curse si te apuci sa scoti turbina prin capota sau renunti la faruri, ori o lasi masina de strada care de la exterior nu spune nimic si faci o jonglerie curajoasa.
Cam ca in cazul de fata. Si anume, pui turbina in portbagaj. De fapt, o pui sub portbagaj, in spatele barei de protectie. Dar cum faci asta? Montezi un intercooler urias in fata radiatorului de fabrica. Inlocuiesti evacuarea originala a masinii cu una custom, facuta tot la Master Tuner, si, in capat montezi turbina. Si dupa turbina vine evacuarea finala, si ea realizata special pentru acest proiect. Partea mai grea abia acum incepe: trebuie sa aduci cumva aerul sub presiune de la turbina tocmai in fata, in galeria de admisie. Asadar faci un traseu paralel cu evacuarea, pe toata lungimea masinii, din spate pana la motor, ocolind cu migala toate elementele mecanice. Te cuplezi la intercooler pe o parte si din cealalata parte te mai duci cu teava pana la galeria de admisie.
Pentru cunoscatori, intr-un astfel de proiect, mai apare o problema: cum racesti turbosuflanta? Cu uleiul motorului, ca in cazul oricarui motor turbo. Si ca sa nu existe probleme, oamenii au instalat in spate o pompa auxiliara de ulei care sa duca uleiul inapoi in motor. Asadar, turbo-compresorul EFR primeste o racire eficienta pentru a baga o presiune mare in traseul lung de admisie.
Cand te uiti la ditamai tevile pe sub masina, cand vezi "burlanul" de admisie care vine tocmai din spate si ajunge in intercooler, dupa care duce aerul in motor, primul lucru la care te gandesti este lag-ul. De fapt, asta am zis si noi: bai nene, la cat e de mare circuitul de aer, cu siguranta are un lag urias masina asta. Pana ne-am plimbat cu masina si am facut cateva accelerari. Asa ne-am dat seama ca in cazul unui motor mare, cum este V8-ul acesta de 4.4 litri de fabrica, lag-ul este insesizabil. Adica chiar daca boost-ul serios incepe sa-si faca simtita prezenta de la 4000 rpm incolo, pana la acea turatie isi spune cuvantul cuplul motorului de fabrica. Unde mai pui ca transmisia automata, ramasa cea originala, schimba treptele la turatie mare atunci cand calci pedala de acceleratie puternic, si presiunea ramane in sistem, oferind o acceleratie liniara.
Si foarte violenta! Mai ales la schimbarea treptelor 1 cu 2, cand spatele masinii cauta aderenta. Si asta la un boost mic, care sa asigure o fiabilitate crescuta motorului care si-a pastrat internele originale. Numai electronica a fost schimbata si noul sistem de admisie. In aceasta configuratie, masina are undeva in jurul valorii de 450 cp. Dar pentru ca vorbim de o masina supraalimentata, este doar o chestiune de 30 de secunde ca boostul sa fie crescut si puterea sa sara de pragul celor 500 cp. Adica sa intre pe teritoriul unui M5 din aceeasi generatie. Si asta cu niste costuri "putin diferite", daca ne gandim ca intregul proiect, masina + tuning, costa sub 15.000 de Euro...
Pe langa sistemul cu turbo-compresor in spate, baietii de la Master Tuner i-au montat si un diferential Alpina, pentru o aderenta crescuta in orice situatie. Pe partea estetica, atunci cand s-a deschis usa garajului, noi am fost pacaliti: intreaga masina pare un M5 veritabil. Kit exterior complet, cu tot cu aripi, frane perforate si evacuare dubla. Si chiar daca motorul original de M5, acel V10 aspirat de 5000 cmc si 507 cp lipseste si sub capota e doar un V8 de 4.4 litri si 333 cp, sunetul si performantele actuale spun altceva. Atunci cand vezi masina pe strada poti sa juri ca vorbim de un produs al diviziei Motorsport.
Dar ce conteaza ca nu este? Un astfel de proiect costa mult mai putin ca un M5 veritabil si nu ne-ar mira sa aiba si performante mai bune. Altfel accelereaza un propulsor turbo decat unul aspirat... In plus, tot farmecul il are unicitatea proiectului: ridici capota sa le arati prietenilor motorul si turbina ia-o de unde nu-i! Si cand gasim in piata astfel de proiecte speciale, care ne demonstreaza ca inca mai sunt pasionati dornici sa investeasca in tuning de calitate, dar si specialisti care sa le duca la bun sfarsit, ne spunem ca trebuie sa le impartasim cu voi.
-
Ornament trim bord audi a4 b9 2.0tdi quattro sedan 2017... 200 Lei
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Scut motor blic citroen ds7 2017→ 6601-05-0000051q 170 Lei
Capac janta oe ford 1326508 230 Lei
-
Spalator far dreapta cu capac 1j0955978a volkswagen vw golf 4... 100 Lei
Anvelopa all season petlas imperium pt535 175/70 r14" 84h 318.04 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
Proiector ceata stanga audi a4 b8 2011-2015 nou 8k0941699a... 140 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0414700003 500363382 500380884 bosch injector iveco... 650 Lei
Stop stanga mercedes a class -cod 1688200164l 55 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Mercedes w123 vehicul istoric mercedes 207 d 1987 1987 5000 €
Capac bara longitudinala fata dreapta oe skoda octavia 2... 55 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Bmw x3 ro 2.0 diesel 4x4 fiscal 2006 2900 €
A6510901686 a6510901286 turbo mercedes marco polo camper... 2000 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
Conducta tur turbo, peugeot 206 hb, 1.4hdi (id:330770) 92 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Dezmembrez renault megane iii estate 1.5 dci k9k-a636 110 cai...
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Radiator intercooler suzuki suzuki sx4 s-cross 1.4 t 2019... 450 Lei
Buton dezaburire ford escort 5 [2th facelift] [1995 - 2000]... 9 Lei
-
8201453073 166000121r a6070700500 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Proiector ceata - kia sorento 2002 , 92201-3e000 135.48 Lei
Fuzeta completa stanga fata mercedes vito w638 2.2 cdi fab.... 200 Lei


