Masina care a invins Apa: Alfa Romeo GT by Bogdan Tantu

Istoria masinii e, poate, mai lunga decat se poate deduce din relatare, dar tot ce stim e ca intr-o foarte frumoasa si ploioasa zi de iunie din anul de gratie 2008, Alfa GT zacea linistita in garajul unui neamt din Stuttgart. Tocmai ii fusesera schimbate jantele si anvelopele, era o zi MARE.
Nefericirea face ca in acea dupa-amiaza o ploaie de 80l/mp sa se abata asupra oraselului, ploaie ce a dus la inundarea garajului. Si nu numai ... masina poza in cel mai mandru Yellow Submarine vazut vreodata.
Dupa aceasta "patanie", neamtzul pragmatic a inclus Alfa GT in rubrica de vanzari masini pe net, unde, de altfel, a si zarit-o Bogdan pentru prima oara. Bineinteles, mai intai proprietarul a asteptat sa primeasca banii pe asigurare, dupa care Bogdan a luat-o in primire. Initial a costat 6900E, dar din iunie pana pe 12 august, cand a venit Bogdan dupa ea, pretul s-a marit. A platit 7000E, iar in pret au fost incluse si jantele originale de 17''.
De ceva, insa, Bogdan a fost sigur cand a cumparat-o. Inundatia nu prajeste nimic, totul depinde de curatare. Spre exemplu, difuzoarele erau okay si dupa "botez" (desi, la drept vorbind, reprezentau ultimul motiv de ingrijorare in acel moment). Amplificatorul Bose si placa de circuite, la fel. Ambele au necesitat doar curatare si, pentru circuite, niste spray de contact.
Sa trecem mai departe, deci. Cand Bogdan a desfacut bateria (capacele) ... surpriza! Era goala, zero lichid in ea. Explicatia: bateria face punte intre borne de la apa si se consuma complet, nu se duce mai departe pe instalatie. Si daca credeati ca s-a cumparat o baterie noua, va inselati. Totul e "handmade". Ma rog, partial. Se inlocuieste acidul in compozitia standard si, teoretic, trebuie sa functioneze.
Tot pe lista de inlocuiri se afla filtrele de aer si polen, filtrul de ulei, cel de carburant si cate si mai cate ... Inventarul e imens, insa vom incerca sa acoperim toata paleta de zone, de la "Alfa GT Submarine" pana la "Alfa GT a pornit!".
La un moment dat, masina arata ca un Lego. Totul era desfacut, spalat, uns si verificat. Nu la service - Bogdan are o reticenta in ceea ce priveste profesionalismul mecanicilor, ci in curtea casei sale. Mai bine de doua saptamani a durat doar procesul de spalare si montare. Plafonul si scaunele au fost duse la curatatorie, pentru ca rezultatul final sa fie perfect.
Dupa spusele lui Bogdan, buretele din interior nu a patit nimic din simplul motiv ca e un burete cauciucat, foarte lucios si compact la suprafata - pamantul nu a ajuns la el, doar apa. Vatelina a fost, insa, inlocuita. Sfat pentru alti distrugatori de mituri: mirosul din mochete iese cu detergent si alte solutii "casnice" de curatat. Efectul e garantat!
Cat priveste airbag-urile, situatia se schimba. Nu au avut de suferit de pe urma apei, insa ravagiile facute de pamant sunt incomensurabile. Airbag-urile din scaune arata impecabil dupa ce au fost spalate temeinic, dar cele din fata, de la volan si cel al pasagerului, au fost curatate doar cu jetul de apa. Cea mai mare temere din prezent e ca daca sare vreunul, interiorul masinii devine un spatiu foarte potrivit pentru o gradina de rosii.
Pe rand, s-au montat la loc blocul de lumini, torpedoul, mocheta, tubulatura aer pentru spate, ornamentele pentru praguri, comanda de la clima, geamurile laterale , spoiler, cutia de viteze, alternatorul, electromotorul, cureaua de accesorii, baia de ulei, turbina, esapamentul, carcasa filtrului de aer cu toata tubulatura, fetele de usi, ceasurile din bord, suportul si bateria si rezervor plin cu ... nu se stia, dar s-a verificat ulterior. Mai raman, deci, verificarile din punct de vedere electric.Pentru ca lucrurile bune nu ies intotdeauna din prima, desi Alfa ar fi trebuit sa fie, teoretic, in perfecta stare de functionare, daca se alimentau farurile, lumina plafoniera, semnalizarile, proiectoarele si farurile in mod individual, functionau. Toate, in acelasi timp, nu. La scurt timp dupa, a aflat si explicatia. Ceasurile de pe bord erau stricate si existau probleme si la Body Computer si Comutator geamuri stanga (mai putin ECU).
Si-a facut, deci, bagajele pentru Olanda, unde a gasit toate piesele pe un GT de 1,9l. Masina era foarte lovita - praf,in limbajul uzual, iar dupa ce i-a povestit proprietarului prin ce, cum si cate a trecut cu Alfa lui de acasa, Bogdan a primit o reducere semnificativa la achizitionarea pieselor de care avea nevoie - body computer, comanda clima, ceasuri de bord, lampa plafoniera, comanda geamuri stanga si sertare de sub casetofon. Cat ne priveste, noi i-am fi dat piesele gratis. Si nu din spirit de patriotism. Fiecare piesa in varful unei cupe, cam asa ne imaginam totul.
A schimbat volanta, distributia, debitmetrul, a pus xenoane de 6000 K (cele orginale erau de 4000 K), toate astea singur. Unde treaba a fost mai complicata, la motor, i-au sarit in ajutor prietenii - Cristi si Cosmin. Plin de inovatie, Bogdan a "updatat" furtunele de la turbina . Acestea au fost imbracate in furtun de pompieri si prinse in colierele furtunului. Se zice ca acest tip de furtun rezista la peste 70 de atmosfere. Cam merita un premiu Nobel pentru treaba cu furtunul de pompieri ... Cine s-ar mai fi gandit la una ca asta?
Un drum la Cluj a rezolvat inca o parte din probleme - de acolo a luat contactul de cheia, plus tablou pentru sigurantele de motor. Asta se intampla in jurul datei de 7 octombrie 2008. Apoi, cand toata lumea astepta cu sufletul la gura si nu mai ramasesera unghii de ros de la atata stres, dezamagire totala: masina tot nu pornea.
Bogdan, insa, si-a vazut de treaba mai departe: a desfacut furtunul de aer de la admisie si a dat cu spray de pornire, iar masina il aspira si scuipa afara, alternativ. Normal ar fi fost doar sa il aspire. Dar cine are timp de explicatii? Probabil o supapa care nu isi facea treaba cum trebuie. Contactul de cheie, alta epopee. Ne rezumam doar la happy end: fostul proprietar a reusit sa-i procure lui Bogdan codul.
In prezent, masina dispune de doua seturi de jante - unul de 19'', altul de 17''. Fiecare cu sarmul personal. Daca le poate schimba dupa starea de spirit, de ce nu ar face-o? Ziua de 16 octombrie este incercuita cu rosu in calendarul lui Bogdan si al prietenilor sai. Atunci a pornit pentru prima oara, in plina glorie.
Pentru ca au reanimat aceasta Alfa GT considerata de multi o epava (la propriu si la figurat!), au muncit cot la cot si impreuna au si-au vazut visul prinzand forme concrete, Bogdan si prietenii sai merita toata lauda si aprecierea noastra. Programarea la RAR a fost pe 28 octombrie, iar de atunci Afla GT cu buletin de Sibiu - SB 66 PUF!, zburda fericita pe soselele patriei. Popas doar pentru o sesiune de autografe!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei


