Masina care a invins Apa: Alfa Romeo GT by Bogdan Tantu
Istoria masinii e, poate, mai lunga decat se poate deduce din relatare, dar tot ce stim e ca intr-o foarte frumoasa si ploioasa zi de iunie din anul de gratie 2008, Alfa GT zacea linistita in garajul unui neamt din Stuttgart. Tocmai ii fusesera schimbate jantele si anvelopele, era o zi MARE.
Nefericirea face ca in acea dupa-amiaza o ploaie de 80l/mp sa se abata asupra oraselului, ploaie ce a dus la inundarea garajului. Si nu numai ... masina poza in cel mai mandru Yellow Submarine vazut vreodata.
Dupa aceasta "patanie", neamtzul pragmatic a inclus Alfa GT in rubrica de vanzari masini pe net, unde, de altfel, a si zarit-o Bogdan pentru prima oara. Bineinteles, mai intai proprietarul a asteptat sa primeasca banii pe asigurare, dupa care Bogdan a luat-o in primire. Initial a costat 6900E, dar din iunie pana pe 12 august, cand a venit Bogdan dupa ea, pretul s-a marit. A platit 7000E, iar in pret au fost incluse si jantele originale de 17''.
De ceva, insa, Bogdan a fost sigur cand a cumparat-o. Inundatia nu prajeste nimic, totul depinde de curatare. Spre exemplu, difuzoarele erau okay si dupa "botez" (desi, la drept vorbind, reprezentau ultimul motiv de ingrijorare in acel moment). Amplificatorul Bose si placa de circuite, la fel. Ambele au necesitat doar curatare si, pentru circuite, niste spray de contact.
Sa trecem mai departe, deci. Cand Bogdan a desfacut bateria (capacele) ... surpriza! Era goala, zero lichid in ea. Explicatia: bateria face punte intre borne de la apa si se consuma complet, nu se duce mai departe pe instalatie. Si daca credeati ca s-a cumparat o baterie noua, va inselati. Totul e "handmade". Ma rog, partial. Se inlocuieste acidul in compozitia standard si, teoretic, trebuie sa functioneze.
Tot pe lista de inlocuiri se afla filtrele de aer si polen, filtrul de ulei, cel de carburant si cate si mai cate ... Inventarul e imens, insa vom incerca sa acoperim toata paleta de zone, de la "Alfa GT Submarine" pana la "Alfa GT a pornit!".
La un moment dat, masina arata ca un Lego. Totul era desfacut, spalat, uns si verificat. Nu la service - Bogdan are o reticenta in ceea ce priveste profesionalismul mecanicilor, ci in curtea casei sale. Mai bine de doua saptamani a durat doar procesul de spalare si montare. Plafonul si scaunele au fost duse la curatatorie, pentru ca rezultatul final sa fie perfect.
Dupa spusele lui Bogdan, buretele din interior nu a patit nimic din simplul motiv ca e un burete cauciucat, foarte lucios si compact la suprafata - pamantul nu a ajuns la el, doar apa. Vatelina a fost, insa, inlocuita. Sfat pentru alti distrugatori de mituri: mirosul din mochete iese cu detergent si alte solutii "casnice" de curatat. Efectul e garantat!
Cat priveste airbag-urile, situatia se schimba. Nu au avut de suferit de pe urma apei, insa ravagiile facute de pamant sunt incomensurabile. Airbag-urile din scaune arata impecabil dupa ce au fost spalate temeinic, dar cele din fata, de la volan si cel al pasagerului, au fost curatate doar cu jetul de apa. Cea mai mare temere din prezent e ca daca sare vreunul, interiorul masinii devine un spatiu foarte potrivit pentru o gradina de rosii.
Pe rand, s-au montat la loc blocul de lumini, torpedoul, mocheta, tubulatura aer pentru spate, ornamentele pentru praguri, comanda de la clima, geamurile laterale , spoiler, cutia de viteze, alternatorul, electromotorul, cureaua de accesorii, baia de ulei, turbina, esapamentul, carcasa filtrului de aer cu toata tubulatura, fetele de usi, ceasurile din bord, suportul si bateria si rezervor plin cu ... nu se stia, dar s-a verificat ulterior. Mai raman, deci, verificarile din punct de vedere electric.Pentru ca lucrurile bune nu ies intotdeauna din prima, desi Alfa ar fi trebuit sa fie, teoretic, in perfecta stare de functionare, daca se alimentau farurile, lumina plafoniera, semnalizarile, proiectoarele si farurile in mod individual, functionau. Toate, in acelasi timp, nu. La scurt timp dupa, a aflat si explicatia. Ceasurile de pe bord erau stricate si existau probleme si la Body Computer si Comutator geamuri stanga (mai putin ECU).
Si-a facut, deci, bagajele pentru Olanda, unde a gasit toate piesele pe un GT de 1,9l. Masina era foarte lovita - praf,in limbajul uzual, iar dupa ce i-a povestit proprietarului prin ce, cum si cate a trecut cu Alfa lui de acasa, Bogdan a primit o reducere semnificativa la achizitionarea pieselor de care avea nevoie - body computer, comanda clima, ceasuri de bord, lampa plafoniera, comanda geamuri stanga si sertare de sub casetofon. Cat ne priveste, noi i-am fi dat piesele gratis. Si nu din spirit de patriotism. Fiecare piesa in varful unei cupe, cam asa ne imaginam totul.
A schimbat volanta, distributia, debitmetrul, a pus xenoane de 6000 K (cele orginale erau de 4000 K), toate astea singur. Unde treaba a fost mai complicata, la motor, i-au sarit in ajutor prietenii - Cristi si Cosmin. Plin de inovatie, Bogdan a "updatat" furtunele de la turbina . Acestea au fost imbracate in furtun de pompieri si prinse in colierele furtunului. Se zice ca acest tip de furtun rezista la peste 70 de atmosfere. Cam merita un premiu Nobel pentru treaba cu furtunul de pompieri ... Cine s-ar mai fi gandit la una ca asta?
Un drum la Cluj a rezolvat inca o parte din probleme - de acolo a luat contactul de cheia, plus tablou pentru sigurantele de motor. Asta se intampla in jurul datei de 7 octombrie 2008. Apoi, cand toata lumea astepta cu sufletul la gura si nu mai ramasesera unghii de ros de la atata stres, dezamagire totala: masina tot nu pornea.
Bogdan, insa, si-a vazut de treaba mai departe: a desfacut furtunul de aer de la admisie si a dat cu spray de pornire, iar masina il aspira si scuipa afara, alternativ. Normal ar fi fost doar sa il aspire. Dar cine are timp de explicatii? Probabil o supapa care nu isi facea treaba cum trebuie. Contactul de cheie, alta epopee. Ne rezumam doar la happy end: fostul proprietar a reusit sa-i procure lui Bogdan codul.
In prezent, masina dispune de doua seturi de jante - unul de 19'', altul de 17''. Fiecare cu sarmul personal. Daca le poate schimba dupa starea de spirit, de ce nu ar face-o? Ziua de 16 octombrie este incercuita cu rosu in calendarul lui Bogdan si al prietenilor sai. Atunci a pornit pentru prima oara, in plina glorie.
Pentru ca au reanimat aceasta Alfa GT considerata de multi o epava (la propriu si la figurat!), au muncit cot la cot si impreuna au si-au vazut visul prinzand forme concrete, Bogdan si prietenii sai merita toata lauda si aprecierea noastra. Programarea la RAR a fost pe 28 octombrie, iar de atunci Afla GT cu buletin de Sibiu - SB 66 PUF!, zburda fericita pe soselele patriei. Popas doar pentru o sesiune de autografe!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 € Opel corsa s-d 1,3 cdti 95 cp impecabil fara elemente... 4500 € 0445124015 538884015 5801453888r 0986435663 bosch injector... 750 Lei
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 € 0445110589 33800-2a610 0445110588 bosch injector hyundai kia... 600 Lei
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € 0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei 0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei
- A6650170121 a6650170321 r04601d ejbr02601z delphi injectoare... 500 Lei Capac janta oe ford focus c-max 2003-2007 16" 1317880 165 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Opel corsa 1.2i 2003 499 €
- 0445110339 9687068980 av2q9f593aa 0986435172 bosch injector... 300 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mazda cx-5 2,2 2017 16900 €
- Opel astra 1.4 2010 5700 € 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7990 € Vw polo benzinar 2011 3500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei 0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei Cablaj injectoare audi a4 b7 2.0 tdi a6 c6 bre blb passat b6... 100 Lei
- Peugeot 307 sw peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica... 11000 Lei Jante nissan qashqai, qasqai, juke, leaf, pulsar, 16”,... 2000 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15890 €
- Renault laguna 1.9dci 130 cp , xenon navi clima pilot 2007 2190 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Saab 9-3 2.0t 175cp anniversary xenon clima piele euro 4 2006 2490 €