Masina care a invins Apa: Alfa Romeo GT by Bogdan Tantu

Istoria masinii e, poate, mai lunga decat se poate deduce din relatare, dar tot ce stim e ca intr-o foarte frumoasa si ploioasa zi de iunie din anul de gratie 2008, Alfa GT zacea linistita in garajul unui neamt din Stuttgart. Tocmai ii fusesera schimbate jantele si anvelopele, era o zi MARE.
Nefericirea face ca in acea dupa-amiaza o ploaie de 80l/mp sa se abata asupra oraselului, ploaie ce a dus la inundarea garajului. Si nu numai ... masina poza in cel mai mandru Yellow Submarine vazut vreodata.
Dupa aceasta "patanie", neamtzul pragmatic a inclus Alfa GT in rubrica de vanzari masini pe net, unde, de altfel, a si zarit-o Bogdan pentru prima oara. Bineinteles, mai intai proprietarul a asteptat sa primeasca banii pe asigurare, dupa care Bogdan a luat-o in primire. Initial a costat 6900E, dar din iunie pana pe 12 august, cand a venit Bogdan dupa ea, pretul s-a marit. A platit 7000E, iar in pret au fost incluse si jantele originale de 17''.
De ceva, insa, Bogdan a fost sigur cand a cumparat-o. Inundatia nu prajeste nimic, totul depinde de curatare. Spre exemplu, difuzoarele erau okay si dupa "botez" (desi, la drept vorbind, reprezentau ultimul motiv de ingrijorare in acel moment). Amplificatorul Bose si placa de circuite, la fel. Ambele au necesitat doar curatare si, pentru circuite, niste spray de contact.
Sa trecem mai departe, deci. Cand Bogdan a desfacut bateria (capacele) ... surpriza! Era goala, zero lichid in ea. Explicatia: bateria face punte intre borne de la apa si se consuma complet, nu se duce mai departe pe instalatie. Si daca credeati ca s-a cumparat o baterie noua, va inselati. Totul e "handmade". Ma rog, partial. Se inlocuieste acidul in compozitia standard si, teoretic, trebuie sa functioneze.
Tot pe lista de inlocuiri se afla filtrele de aer si polen, filtrul de ulei, cel de carburant si cate si mai cate ... Inventarul e imens, insa vom incerca sa acoperim toata paleta de zone, de la "Alfa GT Submarine" pana la "Alfa GT a pornit!".
La un moment dat, masina arata ca un Lego. Totul era desfacut, spalat, uns si verificat. Nu la service - Bogdan are o reticenta in ceea ce priveste profesionalismul mecanicilor, ci in curtea casei sale. Mai bine de doua saptamani a durat doar procesul de spalare si montare. Plafonul si scaunele au fost duse la curatatorie, pentru ca rezultatul final sa fie perfect.
Dupa spusele lui Bogdan, buretele din interior nu a patit nimic din simplul motiv ca e un burete cauciucat, foarte lucios si compact la suprafata - pamantul nu a ajuns la el, doar apa. Vatelina a fost, insa, inlocuita. Sfat pentru alti distrugatori de mituri: mirosul din mochete iese cu detergent si alte solutii "casnice" de curatat. Efectul e garantat!
Cat priveste airbag-urile, situatia se schimba. Nu au avut de suferit de pe urma apei, insa ravagiile facute de pamant sunt incomensurabile. Airbag-urile din scaune arata impecabil dupa ce au fost spalate temeinic, dar cele din fata, de la volan si cel al pasagerului, au fost curatate doar cu jetul de apa. Cea mai mare temere din prezent e ca daca sare vreunul, interiorul masinii devine un spatiu foarte potrivit pentru o gradina de rosii.
Pe rand, s-au montat la loc blocul de lumini, torpedoul, mocheta, tubulatura aer pentru spate, ornamentele pentru praguri, comanda de la clima, geamurile laterale , spoiler, cutia de viteze, alternatorul, electromotorul, cureaua de accesorii, baia de ulei, turbina, esapamentul, carcasa filtrului de aer cu toata tubulatura, fetele de usi, ceasurile din bord, suportul si bateria si rezervor plin cu ... nu se stia, dar s-a verificat ulterior. Mai raman, deci, verificarile din punct de vedere electric.Pentru ca lucrurile bune nu ies intotdeauna din prima, desi Alfa ar fi trebuit sa fie, teoretic, in perfecta stare de functionare, daca se alimentau farurile, lumina plafoniera, semnalizarile, proiectoarele si farurile in mod individual, functionau. Toate, in acelasi timp, nu. La scurt timp dupa, a aflat si explicatia. Ceasurile de pe bord erau stricate si existau probleme si la Body Computer si Comutator geamuri stanga (mai putin ECU).
Si-a facut, deci, bagajele pentru Olanda, unde a gasit toate piesele pe un GT de 1,9l. Masina era foarte lovita - praf,in limbajul uzual, iar dupa ce i-a povestit proprietarului prin ce, cum si cate a trecut cu Alfa lui de acasa, Bogdan a primit o reducere semnificativa la achizitionarea pieselor de care avea nevoie - body computer, comanda clima, ceasuri de bord, lampa plafoniera, comanda geamuri stanga si sertare de sub casetofon. Cat ne priveste, noi i-am fi dat piesele gratis. Si nu din spirit de patriotism. Fiecare piesa in varful unei cupe, cam asa ne imaginam totul.
A schimbat volanta, distributia, debitmetrul, a pus xenoane de 6000 K (cele orginale erau de 4000 K), toate astea singur. Unde treaba a fost mai complicata, la motor, i-au sarit in ajutor prietenii - Cristi si Cosmin. Plin de inovatie, Bogdan a "updatat" furtunele de la turbina . Acestea au fost imbracate in furtun de pompieri si prinse in colierele furtunului. Se zice ca acest tip de furtun rezista la peste 70 de atmosfere. Cam merita un premiu Nobel pentru treaba cu furtunul de pompieri ... Cine s-ar mai fi gandit la una ca asta?
Un drum la Cluj a rezolvat inca o parte din probleme - de acolo a luat contactul de cheia, plus tablou pentru sigurantele de motor. Asta se intampla in jurul datei de 7 octombrie 2008. Apoi, cand toata lumea astepta cu sufletul la gura si nu mai ramasesera unghii de ros de la atata stres, dezamagire totala: masina tot nu pornea.
Bogdan, insa, si-a vazut de treaba mai departe: a desfacut furtunul de aer de la admisie si a dat cu spray de pornire, iar masina il aspira si scuipa afara, alternativ. Normal ar fi fost doar sa il aspire. Dar cine are timp de explicatii? Probabil o supapa care nu isi facea treaba cum trebuie. Contactul de cheie, alta epopee. Ne rezumam doar la happy end: fostul proprietar a reusit sa-i procure lui Bogdan codul.
In prezent, masina dispune de doua seturi de jante - unul de 19'', altul de 17''. Fiecare cu sarmul personal. Daca le poate schimba dupa starea de spirit, de ce nu ar face-o? Ziua de 16 octombrie este incercuita cu rosu in calendarul lui Bogdan si al prietenilor sai. Atunci a pornit pentru prima oara, in plina glorie.
Pentru ca au reanimat aceasta Alfa GT considerata de multi o epava (la propriu si la figurat!), au muncit cot la cot si impreuna au si-au vazut visul prinzand forme concrete, Bogdan si prietenii sai merita toata lauda si aprecierea noastra. Programarea la RAR a fost pe 28 octombrie, iar de atunci Afla GT cu buletin de Sibiu - SB 66 PUF!, zburda fericita pe soselele patriei. Popas doar pentru o sesiune de autografe!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Jante aliaj 20 - set porsche cayenne 955 [2002 - 2007]... 2750 Lei
Motor diesel f9q870 1.9 dci cu pompa si inj/f9qn870 renault... 5000 Lei
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Dezmembrez ford focus 4 facelift sedan 1.5 ecoblue y9da 115...
Janta aliaj 20 porsche cayenne 955 [2002 - 2007] crossover... 3300 Lei
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
-
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Teava admisie moto tourmax yamaha xt 600 1986-2002 chy-29 170 Lei
Mercedes 220 220 2008 1700 €
-
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Vw golf benzina 2010 2901 €
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Teava admisie moto tourmax yamaha fzr 600 1991-1993 chy-46 240 Lei
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Opel astra 1.4 2018 11800 €
-
Anvelope cauciucuri gume vara 165/65/14 semperit 300 Lei
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
-
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
-
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
Ford focus diesel 2012 3950 €
-
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €


