Pasiune fara limite: Renault 5 Turbo by Emanuel
Dupa cum marturiseste Emanuel, masina a fost la baza un R5 1.4 aspirat, care cu ajutorul fostului proprietar a evoluat intr-un GT Turbo. Practic, a fost suficient ca sa-i capteze atentia - la putin timp, Emanuel a achizitionat masina!
Lipsa de experienta la capitolul tuning motor si-a spus cuvantul la inceput, Emanuel a indurat multe zile de cosmar din aceasta pricina, dar mirajul 1721 Turbo a invins. "Practic, acesta a fost momentul in care au aparut noi oportunitati in exploatarea masinii pe termen lung si tot ceea ce tine de viata automobilistica s-a schimbat", recunoaste pilotul.
Fiabilitatea motorului in varianta stock, plus cuplul mare, totul raportat la greutatea redusa a masinii a reprezentat punctul de plecare catre performanta.Emanuel a debutat atunci in Campionatul Judetean de Automobilism Timis, iar la scurt timp si-a facut simtita prezenta si la etapele nationale de VTM organizate de ACR. Permanent "in priza", Emanuel nu a renuntat nici la celebrele 'liniute' din tara si din strainatate.E drept, mergea si se intoarcea "pe roti" ... lucru care a sporit si mai tare increderea in motor.
Nu se poate vorbi despre motor stock decat la primele participari, pana cand Emanuel s-a acomodat cu masina.Intre timp, cu modificari constante, Renault-ul a ajuns sa adune, estimativ, 175 CP sub capota.
Mai exact, de-a lungul timpului masina,pe partea de sasiu a fost imbunatatita cu suspensii Spax RSX, Kit de frana K-Tec "Big Brakes" fata,frana de mana hidraulica si repartitor de frana, ambele Wilwood si servo-directie electrohidraulica.
Motorul este un B18FT, 1721 cmc dotat cu T2 (stock Turbocharger), Megasquirt Engine Management, rezervor auxiliar si pompa de benzina auxiliara (sistemul Surge-Tank) . De asemenea, pentru siguranta echipajului, masina a fost echipata cu centuri in 6 puncte Stand21, scaune Cobra Imola omologate si rollbar OMP omologat FIA. Mai mult de atat, si sasiul a fost modificat si intarit in conformitate cu regulamentele competitiilor.
Evident, un lucru atat de complex nu duce lipsa de neajunsuri. Mai exact, Emanuel compara condusul Renault 5-ului cu ... calaritul unui taur ! Explicatia? Masina este dezechilibrata, avand peste 100 kg in plus fata de configuratia de fabrica pe punta fata si niciun balast pe puntea spate, fiind eliminate "accesorile" spate,astfel avand un comportament naravas in situatii limita,ce poate surprinde neplacut,si cu urmari grave. Cu toate acestea, "invatand" masina, a uitat ca "taurul" are coarne. Ba chiar garanteaza Fun Factor 100% cu acest Renault !
Cat priveste intretinerea masinii, Emanuel recunoaste ca nu e deloc o munca usoara. L-au mai ajutat prieteni, indeosebi unul dintre ei, la capitolul mentenanta si imbunatatiri, dar in ultimul timp Emanuel prefera sa se ocupe singur de Renault. Motivatia e lesne de inteles - "fiecare pilot trebuie sa isi cunoasca masina,fiecare detaliu si mai mult, astfel, sa isi intareasca increderea in materialul de concurs"
Dar sa trecem la cealalta jumatate a echipajului. Iulia Nicolescu este un fotomodel din Bucuresti care in 2008 a format echipa cu Emanuel. Rezultatele au fost mult peste asteptari, iar colaborarea a continuat si in anii ce au urmat.
Nu are prejudecati cat priveste femeile, ba chiar e fericit ca o are pe Iulia alaturi in competitii."Femeile sunt mai meticuloase, iar daca le si place ceea ce fac isi dedica atentia in totalitate ... factorul greutate nu este de neglijat, cum este si capitalul de imagine adus echipajului de altfel!", declara Emanuel
Iata podiumurile pe care a urcat Emanuel alaturi de al sau Renault 5 si, din 2008, alaturi de Iulia si acelasi Renault 5:
2007
Locul III - VTM Surduc
Locul VI - Cupa Buzias
Locul II - Cupa Iulius Mall
2008
Locul I - Cluj (>2000cmc)Locul I - Raliul Martisorului Timis (nelic. ACR)
Locul II - Cupa Alfa Timisoara (nelic. ACR)Locul II - Drag Rally (Kiskunlachaza,Ungaria)
Locul I - Polus Tuning Show ClujLocul I - Sannicolau Mare circuit ( nelic, ACR)
Locul III - Drag Rally etapa II (Kiskunlachaza,Ungaria)Locul I - Drag Racing Cluj
Locul I - Drag Racing Satu-MareLocul IV - Buzias (nelic. ACR)
Locul IV - Drag Rally etapa III (Kiskunlachaza,Ungaria)Locul I - Lugoj (nelic. ACR)
Locul II - VTM National Resita (FRAS)Locul II - VTM National Straja (lic. FRAK)
Locul I - VTM National Ranca (lic. FRAK)Locul I - Drag Racing Baia-Mare
Forelighter - VTM National Ranca (FRAS)Locul II - Marele Premiu al Timisoarei (nelic. ACR)
Locul II - Cupa Iulius Mall (nelic. ACR)
Locul I GENERAL - CAMPIONATUL AUTOMOBILISTIC TIMIS (nelic.)
2009
Campionatul Judetean Timis 2009 licentiatiLocul III - Rally Martisor
Locul II - Cupa Alfa
Locul II - Rally JimboliaLocul I - Rally Deta
Locul VII - VTM Surduc la OPENLocul III - M. P Timisoara
Locul I - Cupa Iulius MallLocul II - M. P Buzias
Participant 4Tuning Days Romexpo BucurestiParticipant Best Woofer & Exhaust Arad
BEST TEAM - Tim Tuning Show
Participant Track Day HUNGARORING
Daca ar fi sa urce la volanul altei masini de competitie Emanuel nu ar zice nu - "experienta inseamna un bagaj mare de cunostinte, asta stie toata lumea". In prezent, el pregateste inca o masina de concurs, o Toyota Celica GT-Four cu specificatii de macadam. Motorul de 2l turbo si pretul bun au stat la baza alegerii lui.
Iar pentru ca motorsportul nu consuma doar timp si energie, Emanuel este foarte recunoscator partenerilor si prietenilor care nu doar apreciaza pasiunea si talentul, ci ii ofera permanent, dupa posibilitati, si suport financiar (DEME Macarale, Resiga-Lu, ARPFarm, AutoLCD, Wedding Decor, Trade&Technology, Superchips Romania, CABCAR Rent-a-Car, Lugomet, Ciclop Timisoara, TSB Grup, Doctorul de Calculatoare, GerBog, Lamax PROM, Sapte Seri, A.S. RoadRunnes Timisoara si C.S. Natcoracing Timisoara )
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Vw passat gmo 2017 11900 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €