Premiera in Romania: Rat Style VW Golf 2 GT by Vlad
In curand se implinesc 5 ani de cand Golful se afla in posesia lui Vlad. Evident, a trecut printr-o lunga serie de modificari pana sa ajunga in forma actuala. Totul a inceput cu macheta unui golf gti pe care a luat-o de la un coleg de scoala in schimbul unei busole. Avea 8 ani, insa pasiunea pentru ceea ce avea sa urmeze capata - incet, dar sigur!, contur. Nici macar mustrarea din partea mamei nu l-au determinat sa renunte la pasiunea pentru masini, chiar daca atunci se putea vorbi doar de cele miniaturale.
In putine cuvinte, VW-urile sunt o iubire mai veche care s-a concretizat intr-o pasiune actuala fara margini. Pe 13 mai 2005 a intrat in posesia Golf 2 GT-ului de fata, iar de atunci tuningului nu mai conteneste.
Prima directie inspre care s-a indreptat Vlad au fost modificarile pe partea tehnica - motor, suspensie, evacuare. Mai intai de toate, motorul a fost honuit de la cota 81 mm la 82.5mm, iar chiloasa, pistoanele si vibrochenul care se gasesc acum pe Golf 2 provin de pe un motor de 2000 cmc cod 2E de pe un Golf 3 GTI. Cu ocazia montarii acestora, Vlad a montat si injectia electronica DIGIFANT 2, tot de pe Golf 3 GTI. Ulterior a renuntat la ea in favoarea unui stand alone - Megasquirt II cu PCB v3.0 de la DIY Autotune. Si bine a facut.
A doua etapa a vizat axa cu came G-grind, o volanta noua si montarea unei cutii de viteze cod 4Y cu rapoarte foarte scurte de la un Golf MK1 GTI. A urmat bara de rigidizare fata/spate, suspensia Weitec Fahrwerktechnik HICON GTN reglabila pe inaltime si duritate, short shift reglabil si o galerie de evacuare 4-2-1 fara catalizator. Mai mult de atat, bucsele fata provin de la un Golf Mk4 R32.
Desi distractie mai mare decat 'lupul in straie de oaie' nu exista, Vlad a optat si pentru cateva modificari exterioare. Au fost montate faruri cult style - smoked X-Hairs, stopuri smoked/crystal red si s-a renuntat la emblema de pe grila fata. In partea din spate au fost montate flanse de 2cm la un unghi negativ de -2 grade si, in mare, s-a renuntat la toate elementele care ingreunau caroseria - greutatea masinii nu depaseste 900 kg in prezent. Bineinteles, nu a lipsit nici finisajul - jantele BORBET Type A pe 16'', 7.5J pe fata si 9J pe spate fac deliciul oricarui avizat intr-ale tuningului.
Dar sa trecem la partea cu adevarat savuroasa. Tot rasfoind internetul, Vlad a ajuns intr-o buna zi pe o sectiune 'altfel', Rat Look. Pe cat de apreciat de unii, pe atat de blamat de altii. Astfel se poate traduce stilul pentru care a optat Vlad cu doar doua saptamani in urma. Daca majoritatea posesorilor de masini incearca din rasputeri sa scape de rugina, Vlad a uimit Timisoara si intreaga echipa 4Tuning prin curajul sau - a luat o capota, a dat jos vopseaua (a ramas doar iron cross-ul pe ea) si peste a turnat clorura de fier si apa.
De joi seara, cand s-a petrecut tot 'demersul', pana vineri dimineata capota arata ... intr-un mare fel - "ca si cand ar fi stat vreo 2-3 ani in apa", completeaza mandru Vlad. Iar Rat Look-ul nu s-a oprit aici.
Vlad a 'defrisat' tapiseria si buretii de pe scaune, in locul acestora (si pe podea!) facandu-si loc saci simpli, din canepa. Apoi a renuntat la pleoapa de la faruri si a montat un portbagaj pe plafon. In asentimentul intregului look, bineinteles. Tot atunci, cu cateva ore inaintea inceperii celei de-a doua etape din Campionatul de Drift, 'Real Drift Timisoara, 10-11 aprilie 2010'', Vlad a vopsit jantele in culoarea rosie si margiunea anvelopelor in rosu, a renuntat la fetele de usi si la toate elementele din plastic de la interior si ... Voila! A luat nastere primul VW Golf 2 Rat Look din Romania.
Cat priveste planurile de viitor, Vlad, simpatizant al clubului Shadow Crew si membru al comunitatii vwclub Timisoara de multi ani, nu vrea sa se opreasca din tunat. "Vreau sa ma apropii si mai mult de Rat-urile de peste granita, avand in vedere ca aici nu prea se promoveaza acest stil. Unii nu vor, altii o vad ca pe o insulta, unii nu au curaj, iar majoritatea nu stiu ce reprezinta", marturiseste Vlad.
Pentru tuningul din Romania e o premiera, iar initiativa lui Vlad merita toata aprecierea. Si daca nu ar fi vorba de initiativa, rezultatul vorbeste de la sine - Top car of the Show 'Real Drift, Timisoara 20-11 aprilie 2010'. Felicitari, Vlad!
Credit foto: Gabi Tomescu, Catalin Oprea
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €