Restless Sleeper: Opel Ascona C Coupe by Radu

"Initiativa de tuning a venit firesc, etapa dupa etapa, de cand am achizitionat masina asta stiam ca nu o pot lasa asa, stiam in mintea mea cam ce-mi doream de la ea si doar am facut ce era de facut, etapa cu etapa", povesteste Radu. La baza, masina este un Opel Ascona c GT coupe, fabricat in 1988, care inca de la bun inceput a venit la pachet cu un C2ONE de 115 CP. Mult, putin? "Destul de puternic pentru vremea lui", ni se confirma imediat.
Evident, lucrurile nu s-au oprit aici. Timpul nu este intotdeauna un aliat cand iti doresti modificari notabile pentru masina ta, iar Radu stie asta cel mai bine -"Un motor mai puternic atrage dupa el o multime de investitii, frane, suspensie, o mai buna racier a noului motor, o evacuare care sa ajute mai mult.Am luat treptat si am inlocuit franele, evacuarea, suspensia, toate elementele de articulatie fata/spate. Motorul a suferit nenumarate modificari, a fost refacut complet de doua ori, pana a ajuns sa ma faca sa spun "acuma merge bine masina", marturiseste el.
O imbunatatire radicala pe partea tehnica a adus cu sine, inevitabil, o noua imbunatatire. De data aceasta, insa, pe plan estetic. Motivatia? "O asemenea masina care sa mearga atat de bine si care sa stea atat de bine pe strada, dar care sa arate ca un sleeper ruginit, parca nu-ti da totusi o asa de mare satisfactie", explica Radu. Reprezinta aspectul estetic punctul cheie al unei masini? Poate. Este look-ul pentru care a optat Radu ceea ce ii lipsea Asconei? Cu siguranta!
Mai exact, iata care sunt ideile pe care el le-a pus in practica: "Am inceput sa achizitionez piesele de caroserie care erau bolnave, pasaje, praguri, tot ce a fost nevoie .Am taiat tot ce era mancat de rugina si am pus piese noi. Dupa ce au fost montate toate reperele noi de caroserie, masina trebuia vopsita, s-a vopsit masina si a inceput sa arate a masina! Nu ma multumeau rotile, am inceput sa caut variante de roti care sa arate si bine pe masina dar cu care sa si "mearga bine" masina. Dupa nenumarate incercari si nenumarate modificari ale pasajelor spate, am ajuns la configuratia dorita. Interiorul nu putea ramane asa, masina mergea bine, incepuse sa si arate cat decat bine si interiorul era vechi si uzat, bordul crapat, s-a muncit mult si la interior, dar toata munca si banii au meritat in final".
Cum pofta vine mancand, asa iau nastere si idei noi dupa fiecare etapa de tuning. E clar, cand a achizitionat-o, Radu avea planuri mari cu masina, "de cand am achizitionat masina asta stiam ca nu o pot lasa asa, stiam in mintea mea cam ce-mi doream de la ea si doar am facut ce era de facut, etapa cu etapa", isi aminteste astazi. De asemenea, un rol important in povestea aceasta il are si Micutzu, cel care, de fapt, l-a convins pe Radu sa cumpere Opelul si cel cu
care a "impartit" multe nopti in garaj mesterind la masina.
Cum este vazut tuningul in Romania anului 2010? "Sa ai o masina modificata in Romania nu e deloc usor, cand te apuci de ea, cam toata lumea te ia in ras, dup ace ai avansat cu proiectul si masina merge bine si incepe sa si arate bine, lumea incepe sa vada ca de fapt a meritat, unii sunt invidiosi, altii au numai admiratie si chiar dau benevol o mana de la proiect", este el de parere.
Planuri de viitor exista, ele sa rezuma la pastrarea intr-o forma optima a Asconei - "Practic, acum a venit timpul sa ma bucur de ce a iesit din proiect", isi motiveaza Radu hotararea. Si nici nu e de condamnat, de altfel. Superlativul nu are grad de comparatie, nu?"Nu as mai avea rabdarea si puterea sa o iau de la capat cu alt proiect, probabil cand o sa creasca baiatul meu Mihai, o sa ma mai implic intr-un proiect pentru el daca o sa-l pasioneze tuningul si masinile mai agresive.", a recunoscut. Totusi, toata lumea stie: primul proiect major nu se uita niciodata.
De aceea, Radu mai face o destainuire: "Nu as fi reusit sa-mi vad acest proiect terminat si acest vis realizat fara o serie de prieteni, unii castigati pe parcursul proiectului, altii pierduri pe parcursul proiectului, cativa din ei ar fi: Micutzu, Adi Calibra, Bogdan(Automecanica), Serban, Claudiu DNC, Marian Mirea, Marcel, Mihai, Sebastian Rebegea, Costel Bertone, Dragos tapiterul, Marius V8u, Nutu, DOGu, Razvan Autonet, Vlad Acordauto, Laci Horguemtuning, Alex MG, DOZ (foto), nu in ultimul rand sotiei mele pentru rabdarea si intelegerea vis-a-vis de proiectul meu".
In incheiere, o urare din partea lui Radu pentru - se stie!, toata lumea: " Pasiunile sunt facute sa apropie oamenii, nu sa-i indeparteze !".
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro sau completeaza formularul de AICI ! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
-
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
-
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
-
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei


