VW Corrado G60 by Myself Tuning

Edy: Inainte de Corrado am avut un Scirocco I din '79 pe care am pus un motor de Golf 2GTI (112 CP - MPI Digifant II - injectie electronica). In 2002 am "incasat-o" pe un aeroport cu el, la "liniute". Apoi am pus pe el o turbina IHI R5F de pe un Subaru Legacy. Dupa trei luni am ajuns in 2003 la concurs si au plans ceilalti: VW, Audi si Opel pana in 2,3l si 16V, BMW pana la 2,5l, Peugeot SRI si SRT, Renault 5T si Alpine. Dupa aceea n-a mai vrut nimeni sa faca liniute cu mine.
4T: Cum ai ajuns la proiectul asta?
Edy: In anul 2004 mi-am cumparat un VW Corrado G60. Era intreg, dar isi cam batuse proprietarul joc de el. Suparat, am comandat "bunatati" de la Bar Tek Tuning Gmbh. In patru zile am ajuns la performante de 190 CP (suta de km in 7,6 secunde). A urmat alta fulie la Gheu+chip+restrictor ISV. In 2005 m-am "dat" si cu alte masini si asa au mai plecat cativa plangand de pe aeroport. Dupa asta am vrut sa mai castig ceva si l-am facut syncro.
La chestia asta am pierdut cam treisferturi de secunda la 100km/h. Intre timp, am lucrat si la exterior: bara fata si spate, praguri, prize, stopuri si faruri clare In.pro (Angel Eyes), Xenon McCullogh, etc. A urmat un kit suspensie Weitec (KW) Hicon GT + TX care se ocupa cu reglajul garzii la sol: +40 mm(80mm) si al duritatii amortizoarelor + 28%, -17%.
O sa va descriu amanuntit eforturile pe care a trebuit sa le fac pentru a duce treaba la bun sfarsit. Cuvintele de ordine au fost: ADAPTARE si RABDARE. Am facut totul respectand ideea de siguranta la care am audagat si niste calcule ingineresti. Nu sfatuiesc pe NIMENI sa demareze asa ceva. Desi am aceasta experienta, n-as mai repeta-o. Tot sistemul provine de la un VW Passat Syncro din '92: cutia de viteze, grup fata, planetare fata, cardan, punte spate cu visco-cuplaj, diferential si planetare, sistemul electro-pneumatic, coloana de evacuare. Trebuie sa mentionez ca TOATA operatiunea am facut-o SINGUR, exceptand demontarea si remontarea cutiei de viteze, care e destul de grea. Din momentul in care m-am decis sa fac transformarea, totul a durat cam un an, iar problemele cu care m-am confruntat au fost legate de documentare si achizitia de piese.
Evacuarea merge pe formula 4-2-1-2. Din cauza rezervorului n-am mai avut loc pentru o toba finala asa ca am transformat cele doua rezonatoare paralele in finale paralele si am scos de sub caroserie cate o teava de fiecare parte, prin praguri, in fata rotilor din spate. Kitul de suspensie l-am comandat de la Weitec. Am modificat traseele conductelor de frana, ale conductelor de benzina si planetara fata-dreapta.
4T: In ce spirit ce incadreaza VW-ul tau?
Edy: Corraptor e old school, model '89. Eu am mers, insa, pe trendul actual. Cand am vazut una din pozele facute imediat dupa ce am cumparat-o, mi-a venit o idee. TUNING, MAN! Si nu orice tuning, ci unul MST, adica MYSELF TUNING. Nu cred ca Rieger si-a dat silinta sa scoata un kit exterior pentru Corrado care sa se si potriveasca dragut. Cu exceptia kitului GTO, care-o modifica radical linia. Asa ca dau cu MST pana cand o sa fie cum vreau eu!
La lambo doors am renuntat momentan. Un kit de la KSD costa prea mult pentru bugetul meu de atunci. Am optat pentru o firma mai ieftina, dar care m-a tot amanat.
Ba mai mult, am incercat trei tipuri de usi lambo de la alte firme, toate de o calitate foarte slaba. In plus, la montaj este afectat si stalpul de rezistenta si cantul portierei, care nu-s proiectate sa sustina greutatea portierei intr-un singur punct. In februarie 2007 mi-am pus fotolii, urmate de un set de centuri. Martie 2007 a adus un raid HP, un AFR si un Boostmeter.
Corraptor a participat si la curse. In 2004, chiar dupa achizitionare, am batut un BMW 325, un B
4T: Cand ai devenit pasionat de tuning?
Edy: Eu sunt de profesie inginer. Am facut cumva un "transfer de pasiune". Primul meu hobby a fost zborul, ca pilot sportiv, timp de saisprezece ani. Dupa terminarea facultatii n-am mai avut timp de zbor, asa ca am trecut la aria auto. Pentru a te simti liber, trebuie sa ai o pasiune. Daca inainte imi doream sa vad lumea din avion, de sus, acum incerc sa cobor cat mai mult la sol. Ma refer, evident, la garda masinii mele. Am dobandit cunostintele prin studiu si nu m-am pripit. Dupa aceea, am trecut la modificari si am avut grija sa tin cont de doua aspecte principale: banii si siguranta fizica oferite de masina.
4T: Concluzii si planuri de viitor pentru Corrado
Edy: Masina asta a fost modificata integral de mine, in curtea casei mele. Kitul exterior este MST, Myself Tuning. Cel mai important lucru legat de Corrado-ul meu nu este aspectul, ci faptul ca are tractiune 4X4. Din cate stiu, in Europa exista maxim 15 asemenea modele de Corrado. Lucrarea mea a avut vreo 25 de etape. Am muncit cam 3 luni, pe timp de vara. Sunt persoane care duc masina intr-un atelier de tuning, cer la nimereala niste piese si pe urma se lauda ca au tunat-o. Modificarile aduse acestui Corrado nici nu se executa in tara, mai ales prelucrarea compresorului care asigura alimentarea. Schimbarile au fost esentiale: a crescut presiunea de la 0,6 bari la 1,1 bari - un spor de 45%, ceea ce inseamna suplimentarea puterii de la 160 CP la 210 CP.
Sistemul modificat de tractiune nu se fabrica in Romania. Pe viitor, vreau sa usurez caroseria prin inlocuirea capotei si aripilor existente cu altele din fibra de sticla. Doresc sa schimb chiuloasa cu una de 20 V si sa mai fac unele ajustari la pistoane si biele. In stadiul 4, Stage 4 (RS4), care va veni in doua saptamani, voi polisa admisia, evacuarile si elementele mobile din compresor. Dupa toate schimbarile, sper sa ajung undeva in jurul a 320 CP. De asemenea, vreau sa pun o cutie de viteze cu sase pinioane, un alt sistem de management al motorului (calculator stand alone), un sistem de racire N-Tercooler si un set de jante mai usoare. O sa-i trimit lui Mos Craciun lista.
Pe partea de sunet nu am lucrat foarte mult. Prefer sa aud sunetul motorului. Totusi, intentionez sa upgradez partea multimedia de acum, care e formata dintr-un head-unit DVD full motorized + touch screen si opt boxe.
Daca vezi pe strada un Corrado prea frumos, sa stii ca e al lui Edy. Fostul pilot Edy poate zbura linistit si la sol, ca doar d-aia l-a crescut pe Corraptor. Daca vrea, poate sa mearga la curse pe aeroport, si chiar sa decoleze. Va imaginati cum ar striga turnul de control "Frate, a decolat un Corrado fara autorizatie de zbor!" ?
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
-
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei


