VW Corrado G60 by Myself Tuning

Edy: Inainte de Corrado am avut un Scirocco I din '79 pe care am pus un motor de Golf 2GTI (112 CP - MPI Digifant II - injectie electronica). In 2002 am "incasat-o" pe un aeroport cu el, la "liniute". Apoi am pus pe el o turbina IHI R5F de pe un Subaru Legacy. Dupa trei luni am ajuns in 2003 la concurs si au plans ceilalti: VW, Audi si Opel pana in 2,3l si 16V, BMW pana la 2,5l, Peugeot SRI si SRT, Renault 5T si Alpine. Dupa aceea n-a mai vrut nimeni sa faca liniute cu mine.
4T: Cum ai ajuns la proiectul asta?
Edy: In anul 2004 mi-am cumparat un VW Corrado G60. Era intreg, dar isi cam batuse proprietarul joc de el. Suparat, am comandat "bunatati" de la Bar Tek Tuning Gmbh. In patru zile am ajuns la performante de 190 CP (suta de km in 7,6 secunde). A urmat alta fulie la Gheu+chip+restrictor ISV. In 2005 m-am "dat" si cu alte masini si asa au mai plecat cativa plangand de pe aeroport. Dupa asta am vrut sa mai castig ceva si l-am facut syncro.
La chestia asta am pierdut cam treisferturi de secunda la 100km/h. Intre timp, am lucrat si la exterior: bara fata si spate, praguri, prize, stopuri si faruri clare In.pro (Angel Eyes), Xenon McCullogh, etc. A urmat un kit suspensie Weitec (KW) Hicon GT + TX care se ocupa cu reglajul garzii la sol: +40 mm(80mm) si al duritatii amortizoarelor + 28%, -17%.
O sa va descriu amanuntit eforturile pe care a trebuit sa le fac pentru a duce treaba la bun sfarsit. Cuvintele de ordine au fost: ADAPTARE si RABDARE. Am facut totul respectand ideea de siguranta la care am audagat si niste calcule ingineresti. Nu sfatuiesc pe NIMENI sa demareze asa ceva. Desi am aceasta experienta, n-as mai repeta-o. Tot sistemul provine de la un VW Passat Syncro din '92: cutia de viteze, grup fata, planetare fata, cardan, punte spate cu visco-cuplaj, diferential si planetare, sistemul electro-pneumatic, coloana de evacuare. Trebuie sa mentionez ca TOATA operatiunea am facut-o SINGUR, exceptand demontarea si remontarea cutiei de viteze, care e destul de grea. Din momentul in care m-am decis sa fac transformarea, totul a durat cam un an, iar problemele cu care m-am confruntat au fost legate de documentare si achizitia de piese.
Evacuarea merge pe formula 4-2-1-2. Din cauza rezervorului n-am mai avut loc pentru o toba finala asa ca am transformat cele doua rezonatoare paralele in finale paralele si am scos de sub caroserie cate o teava de fiecare parte, prin praguri, in fata rotilor din spate. Kitul de suspensie l-am comandat de la Weitec. Am modificat traseele conductelor de frana, ale conductelor de benzina si planetara fata-dreapta.
4T: In ce spirit ce incadreaza VW-ul tau?
Edy: Corraptor e old school, model '89. Eu am mers, insa, pe trendul actual. Cand am vazut una din pozele facute imediat dupa ce am cumparat-o, mi-a venit o idee. TUNING, MAN! Si nu orice tuning, ci unul MST, adica MYSELF TUNING. Nu cred ca Rieger si-a dat silinta sa scoata un kit exterior pentru Corrado care sa se si potriveasca dragut. Cu exceptia kitului GTO, care-o modifica radical linia. Asa ca dau cu MST pana cand o sa fie cum vreau eu!
La lambo doors am renuntat momentan. Un kit de la KSD costa prea mult pentru bugetul meu de atunci. Am optat pentru o firma mai ieftina, dar care m-a tot amanat.
Ba mai mult, am incercat trei tipuri de usi lambo de la alte firme, toate de o calitate foarte slaba. In plus, la montaj este afectat si stalpul de rezistenta si cantul portierei, care nu-s proiectate sa sustina greutatea portierei intr-un singur punct. In februarie 2007 mi-am pus fotolii, urmate de un set de centuri. Martie 2007 a adus un raid HP, un AFR si un Boostmeter.
Corraptor a participat si la curse. In 2004, chiar dupa achizitionare, am batut un BMW 325, un B
4T: Cand ai devenit pasionat de tuning?
Edy: Eu sunt de profesie inginer. Am facut cumva un "transfer de pasiune". Primul meu hobby a fost zborul, ca pilot sportiv, timp de saisprezece ani. Dupa terminarea facultatii n-am mai avut timp de zbor, asa ca am trecut la aria auto. Pentru a te simti liber, trebuie sa ai o pasiune. Daca inainte imi doream sa vad lumea din avion, de sus, acum incerc sa cobor cat mai mult la sol. Ma refer, evident, la garda masinii mele. Am dobandit cunostintele prin studiu si nu m-am pripit. Dupa aceea, am trecut la modificari si am avut grija sa tin cont de doua aspecte principale: banii si siguranta fizica oferite de masina.
4T: Concluzii si planuri de viitor pentru Corrado
Edy: Masina asta a fost modificata integral de mine, in curtea casei mele. Kitul exterior este MST, Myself Tuning. Cel mai important lucru legat de Corrado-ul meu nu este aspectul, ci faptul ca are tractiune 4X4. Din cate stiu, in Europa exista maxim 15 asemenea modele de Corrado. Lucrarea mea a avut vreo 25 de etape. Am muncit cam 3 luni, pe timp de vara. Sunt persoane care duc masina intr-un atelier de tuning, cer la nimereala niste piese si pe urma se lauda ca au tunat-o. Modificarile aduse acestui Corrado nici nu se executa in tara, mai ales prelucrarea compresorului care asigura alimentarea. Schimbarile au fost esentiale: a crescut presiunea de la 0,6 bari la 1,1 bari - un spor de 45%, ceea ce inseamna suplimentarea puterii de la 160 CP la 210 CP.
Sistemul modificat de tractiune nu se fabrica in Romania. Pe viitor, vreau sa usurez caroseria prin inlocuirea capotei si aripilor existente cu altele din fibra de sticla. Doresc sa schimb chiuloasa cu una de 20 V si sa mai fac unele ajustari la pistoane si biele. In stadiul 4, Stage 4 (RS4), care va veni in doua saptamani, voi polisa admisia, evacuarile si elementele mobile din compresor. Dupa toate schimbarile, sper sa ajung undeva in jurul a 320 CP. De asemenea, vreau sa pun o cutie de viteze cu sase pinioane, un alt sistem de management al motorului (calculator stand alone), un sistem de racire N-Tercooler si un set de jante mai usoare. O sa-i trimit lui Mos Craciun lista.
Pe partea de sunet nu am lucrat foarte mult. Prefer sa aud sunetul motorului. Totusi, intentionez sa upgradez partea multimedia de acum, care e formata dintr-un head-unit DVD full motorized + touch screen si opt boxe.
Daca vezi pe strada un Corrado prea frumos, sa stii ca e al lui Edy. Fostul pilot Edy poate zbura linistit si la sol, ca doar d-aia l-a crescut pe Corraptor. Daca vrea, poate sa mearga la curse pe aeroport, si chiar sa decoleze. Va imaginati cum ar striga turnul de control "Frate, a decolat un Corrado fara autorizatie de zbor!" ?
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
-
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei


