VW Corrado G60 by Myself Tuning

Edy: Inainte de Corrado am avut un Scirocco I din '79 pe care am pus un motor de Golf 2GTI (112 CP - MPI Digifant II - injectie electronica). In 2002 am "incasat-o" pe un aeroport cu el, la "liniute". Apoi am pus pe el o turbina IHI R5F de pe un Subaru Legacy. Dupa trei luni am ajuns in 2003 la concurs si au plans ceilalti: VW, Audi si Opel pana in 2,3l si 16V, BMW pana la 2,5l, Peugeot SRI si SRT, Renault 5T si Alpine. Dupa aceea n-a mai vrut nimeni sa faca liniute cu mine.
4T: Cum ai ajuns la proiectul asta?
Edy: In anul 2004 mi-am cumparat un VW Corrado G60. Era intreg, dar isi cam batuse proprietarul joc de el. Suparat, am comandat "bunatati" de la Bar Tek Tuning Gmbh. In patru zile am ajuns la performante de 190 CP (suta de km in 7,6 secunde). A urmat alta fulie la Gheu+chip+restrictor ISV. In 2005 m-am "dat" si cu alte masini si asa au mai plecat cativa plangand de pe aeroport. Dupa asta am vrut sa mai castig ceva si l-am facut syncro.
La chestia asta am pierdut cam treisferturi de secunda la 100km/h. Intre timp, am lucrat si la exterior: bara fata si spate, praguri, prize, stopuri si faruri clare In.pro (Angel Eyes), Xenon McCullogh, etc. A urmat un kit suspensie Weitec (KW) Hicon GT + TX care se ocupa cu reglajul garzii la sol: +40 mm(80mm) si al duritatii amortizoarelor + 28%, -17%.
O sa va descriu amanuntit eforturile pe care a trebuit sa le fac pentru a duce treaba la bun sfarsit. Cuvintele de ordine au fost: ADAPTARE si RABDARE. Am facut totul respectand ideea de siguranta la care am audagat si niste calcule ingineresti. Nu sfatuiesc pe NIMENI sa demareze asa ceva. Desi am aceasta experienta, n-as mai repeta-o. Tot sistemul provine de la un VW Passat Syncro din '92: cutia de viteze, grup fata, planetare fata, cardan, punte spate cu visco-cuplaj, diferential si planetare, sistemul electro-pneumatic, coloana de evacuare. Trebuie sa mentionez ca TOATA operatiunea am facut-o SINGUR, exceptand demontarea si remontarea cutiei de viteze, care e destul de grea. Din momentul in care m-am decis sa fac transformarea, totul a durat cam un an, iar problemele cu care m-am confruntat au fost legate de documentare si achizitia de piese.
Evacuarea merge pe formula 4-2-1-2. Din cauza rezervorului n-am mai avut loc pentru o toba finala asa ca am transformat cele doua rezonatoare paralele in finale paralele si am scos de sub caroserie cate o teava de fiecare parte, prin praguri, in fata rotilor din spate. Kitul de suspensie l-am comandat de la Weitec. Am modificat traseele conductelor de frana, ale conductelor de benzina si planetara fata-dreapta.
4T: In ce spirit ce incadreaza VW-ul tau?
Edy: Corraptor e old school, model '89. Eu am mers, insa, pe trendul actual. Cand am vazut una din pozele facute imediat dupa ce am cumparat-o, mi-a venit o idee. TUNING, MAN! Si nu orice tuning, ci unul MST, adica MYSELF TUNING. Nu cred ca Rieger si-a dat silinta sa scoata un kit exterior pentru Corrado care sa se si potriveasca dragut. Cu exceptia kitului GTO, care-o modifica radical linia. Asa ca dau cu MST pana cand o sa fie cum vreau eu!
La lambo doors am renuntat momentan. Un kit de la KSD costa prea mult pentru bugetul meu de atunci. Am optat pentru o firma mai ieftina, dar care m-a tot amanat.
Ba mai mult, am incercat trei tipuri de usi lambo de la alte firme, toate de o calitate foarte slaba. In plus, la montaj este afectat si stalpul de rezistenta si cantul portierei, care nu-s proiectate sa sustina greutatea portierei intr-un singur punct. In februarie 2007 mi-am pus fotolii, urmate de un set de centuri. Martie 2007 a adus un raid HP, un AFR si un Boostmeter.
Corraptor a participat si la curse. In 2004, chiar dupa achizitionare, am batut un BMW 325, un B
4T: Cand ai devenit pasionat de tuning?
Edy: Eu sunt de profesie inginer. Am facut cumva un "transfer de pasiune". Primul meu hobby a fost zborul, ca pilot sportiv, timp de saisprezece ani. Dupa terminarea facultatii n-am mai avut timp de zbor, asa ca am trecut la aria auto. Pentru a te simti liber, trebuie sa ai o pasiune. Daca inainte imi doream sa vad lumea din avion, de sus, acum incerc sa cobor cat mai mult la sol. Ma refer, evident, la garda masinii mele. Am dobandit cunostintele prin studiu si nu m-am pripit. Dupa aceea, am trecut la modificari si am avut grija sa tin cont de doua aspecte principale: banii si siguranta fizica oferite de masina.
4T: Concluzii si planuri de viitor pentru Corrado
Edy: Masina asta a fost modificata integral de mine, in curtea casei mele. Kitul exterior este MST, Myself Tuning. Cel mai important lucru legat de Corrado-ul meu nu este aspectul, ci faptul ca are tractiune 4X4. Din cate stiu, in Europa exista maxim 15 asemenea modele de Corrado. Lucrarea mea a avut vreo 25 de etape. Am muncit cam 3 luni, pe timp de vara. Sunt persoane care duc masina intr-un atelier de tuning, cer la nimereala niste piese si pe urma se lauda ca au tunat-o. Modificarile aduse acestui Corrado nici nu se executa in tara, mai ales prelucrarea compresorului care asigura alimentarea. Schimbarile au fost esentiale: a crescut presiunea de la 0,6 bari la 1,1 bari - un spor de 45%, ceea ce inseamna suplimentarea puterii de la 160 CP la 210 CP.
Sistemul modificat de tractiune nu se fabrica in Romania. Pe viitor, vreau sa usurez caroseria prin inlocuirea capotei si aripilor existente cu altele din fibra de sticla. Doresc sa schimb chiuloasa cu una de 20 V si sa mai fac unele ajustari la pistoane si biele. In stadiul 4, Stage 4 (RS4), care va veni in doua saptamani, voi polisa admisia, evacuarile si elementele mobile din compresor. Dupa toate schimbarile, sper sa ajung undeva in jurul a 320 CP. De asemenea, vreau sa pun o cutie de viteze cu sase pinioane, un alt sistem de management al motorului (calculator stand alone), un sistem de racire N-Tercooler si un set de jante mai usoare. O sa-i trimit lui Mos Craciun lista.
Pe partea de sunet nu am lucrat foarte mult. Prefer sa aud sunetul motorului. Totusi, intentionez sa upgradez partea multimedia de acum, care e formata dintr-un head-unit DVD full motorized + touch screen si opt boxe.
Daca vezi pe strada un Corrado prea frumos, sa stii ca e al lui Edy. Fostul pilot Edy poate zbura linistit si la sol, ca doar d-aia l-a crescut pe Corraptor. Daca vrea, poate sa mearga la curse pe aeroport, si chiar sa decoleze. Va imaginati cum ar striga turnul de control "Frate, a decolat un Corrado fara autorizatie de zbor!" ?
-
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
-
Dezmembrari opel astra h 1.4 88kw 120cp euro 4⭐⭐⭐⭐⭐✅
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Carlig remorcare electric ford focus 4 combi/break/variant... 900 Lei
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
-
Calculator motor ecu renault captur (2013-2017) 0.9 tce h4b... 439 Lei
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
Bara fata vw golf 7 facelift 2017 2018 2019 500 Lei
-
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
-
Dezmembrari citroen berlingo fab. 2007 1.9 d 51kw 69cp euro 4...
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
-
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
Interior complet europa (fete usi cu lumini... 4000 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
Scaun stanga fata volkswagen vw golf 7 [2012 - 2017] 1.6 tdi clha 1000 Lei
Calculator motor bosch opel zafira 0 281 013 593 / 0281013593... 750 Lei
-
Vw transporter tdi 2009 9350 €
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Inel senzor, abs skoda octavia ii combi (1z5) (2004 - 2013)... 60 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei


