Aceasta masina vrea sa puna capat regimului BMW M3

Aceasta masina vrea sa puna capat regimului BMW M3
  • Alpina publica primele fotografii si informatii oficiale ale noului B3 S BiTurbo
  • Modelul bavarez ascunde sub capota un benzinar I6 de trei litri si 440 de cai putere
  • Clientii au la dispozitie atat o versiune cu tractiune spate, cat si o varianta 4x4
Distribuie pe Facebook

Multe automobile au incercat de-a lungul timpului sa-i fure coroana modelului bavarez, insa extrem de putine au si reusit acest lucru.

Lansata pe piata acum mai bine de trei ani, generatia cu numarul cinci a modelului BMW M3 este prima - insa, cel mai probabil nu si ultima, care gazduieste in compartimentul motor o unitate turbo.

Vorbim, mai exact, despre o motorizare cu doua turbine, sase cilindri in linie si capacitatea de 2.979 de centimetri cubi, ce dezvolta o putere maxima de 431 CP disponibila intre 5.500 si 7.300 rpm.

Respectiva cifra ajunge catre puntea spate fie prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte, fie al unei transmisii DCT cu sapte rapoarte, performantele fiind dintre le mai impresionante in ambele cazuri.

BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTO

BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe - GALERIE FOTO

De fix 4.3 secunde are nevoie versiunea cu trei pedale a sedanului bavarez pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, pe cand varianta cu padele se achita de aceeasi sarcina intr-un timp de doar 4.1 secunde.

Apoi exista posibilitatea bifarii unui pachet Competition, care transforma aceeasi generatie cu numarul cinci a modelului BMW M3 intr-o optiune cu 450 de cai putere (la 7.000 rpm) indesati sub capota.

In situatia data, sosirea celor 100 de kilometri pe ora se petrece cu 0.1 secunde mai repede indiferent de tipul cutiei de viteze, in 4.2 secunde pentru versiunea manuala si 4.0 secunde pentru varianta DCT.

Mercedes C63 AMG - Galerie Foto

Mercedes C63 AMG - Galerie Foto

Pornind de la acest set de valori, rivalii producatorului auto bavarez si-au inzestrat alternativele cu 476 si 510 CP, dupa cum este cazul Mercedes-ului C63 AMG cu motorizare V8 bi-turbo de patru litri.

Tot despre modelul de inalta performanta din Affalterbach mai putem spune si lucreaza exclusiv alaturi de o transmisie automata cu sapte trepte, iar sprintul 0 - 100 km/h dureaza 4.1 sau 4.0 secunde.

Un alt rival de temut al ultimului BMW M3 este Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, super-sedanul italian echipat cu un propulsor V6 twin-turbo de 2.9 litri si aproximativ 510 cai putere.

Alfa Romeo Giulia QV - Galerie Foto

Alfa Romeo Giulia QV - Galerie Foto

Si in cazul de fata clientii au posibilitatea de a opta pentru o cutie manuala sau una automata, de-aceasta data cu opt rapoarte, misiunea accelerarii pana la 100 km/h fiind indeplinita in 3.9 secunde.

Finalul listei celor care candideaza pentru inlocuirea regimului propus de modelul bavarez se incheie cu proaspat lansatul Alpina B3 S BiTurbo, livrat impreuna cu 440 CP.

440 cai putere storsi dintr-o unitate... bi-turbo, evident, insotita de sase cilindri in linie si capacitatea de trei litri, cuplata la o transmisie SWITCH-TRONIC, de la ZF, cu opt trepte de viteza.

Alpina B3 S BiTurbo

Alpina B3 S BiTurbo

Marea surpriza intalnita in dreptul fisei tehnice consta insa in posibilitatea optarii pentru un sistem de tractiune integrala, care gaseste solutia ecuatiei 0 - 100 km/h in exact patru secunde.

Clientii care vor sa experimenteze placerea de a conduce un model de inalta performanta cu tractiune spate vor fi nevoiti sa se multumeasca cu un sprint pana la 100 kilometri pe ora in 4.3 secunde.

Exista cateva diferente, de asemenea, si la nivelul vitezei maxime, versiunea RWD a noului Alpina B3 S BiTurbo urcand pana la 306 km/h, pe cand varianta AWD se opreste la 301 kilometri pe ora.

Alpina B3 S BiTurbo

Alpina B3 S BiTurbo

Nu lipsesc din meniu nici suspensia ajustabila, franele supradimensionate sau diferentialul cu alunecare limitata, modelul 4x4 plusand cu un sistem de vectorizare a cuplului (de 660 Nm).

O serie de modificari au fost operate si printre detaliile spoilerelor fata / spate, meniul exterior continuand cu un eleron subtil pentru plafon si patru jante elegante, cu design de tip multispita.

Bordul imbracat in piele bi-colora si ornat cu lemn masiv, scaunele fata cu suport lateral marit sau vitezometrul gradat pana la 330 km/h reprezinta principalele atractii ale interiorului.

Alpina B3 S BiTurbo

Alpina B3 S BiTurbo

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Alpina B3 S BiTurbo
mai multe