Autoritatile monteaza separatoare de sens cu role pe DN7 si E85. Solutia este unica in Europa

Autoritatile monteaza separatoare de sens cu role pe DN7 si E85. Solutia este unica in Europa
  • DN7 si E85 sunt cele mai periculoase drumuri din Romania
  • Autoritatile vor monta separatoare de sens cu role
  • Solutia este unica in Europa
Distribuie pe Facebook

Autoritatile vor monta, incepand din primavara anului viitor, separatoare de sens cu role pe DN7 si E85, considerate ca fiind cele mai periculoase drumuri din Romania.

Drumurile patriei nu sunt deloc sigure, iar asta nu o spunem noi, ci toate studiile facute pana in acest moment. Potrivit statisticilor, Romania este codasa Europei atunci cand vine vorba despre siguranta auto, cu 98 de decese la un milion de locuitori in 2017.

Drumul National 1, care face legatura intre Bucuresti si nord-vestul tarii, a fost considerat pana nu demult cel mai periculos drum din Romania, insa mai multe masuri de siguranta luate de autoritati au facut ca numarul victimelor rezultate in urma accidentelor rutiere sa scada.

Acum, acest titlu este impartit de alte doua drumuri. Este vorba despre DN7 si E85, care leaga capitala de Ungaria si, respectiv Ucraina. Si pentru ele exista solutii, iar una ar fi montarea unor separatoare de sens cu role. Acestea au fost implementate pentru prima data in Coreea de Sud iar mai apoi au aparut si in alte tari, inclusiv in Australia.

Principalul lor avantaj este ca, in cazul unui impact, daunele suferite de masina sunt mai putin grave. Asta daca facem o comparatie cu separatoarele de sens din beton, folosite inclusiv pe DN1.

Romania ar urma sa fie prima tara europeana care le-ar folosi, iar Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anuntat ca le va monta incepand cu primavara anului viitor.

Pe DN7, separatoarele vor fi instalate in zonele foarte aglomerate. In cazul E85, situatia este putin mai complexa, avand in vedere ca are numai trei benzi. Autoritatile intentioneaza sa reconfigureze circulatia in anumite zone pentru a exista o delimitare clara de doua benzi pentru un sens si o singura banda pentru celalalt sens, in functie de traficul inregistrat in mod obisnuit.

Mai mult decat atat, pe anumite portiuni ale Drumului European E85, separatoarele cu role vor fi montate si pe marginea drumului.

"Primele astfel de parapete vor fi montate undeva in primavara anului viitor, pentru ca pana la sfarsitul acestui an ne asteptam sa finalizam [...] analiza cost-beneficiu pentru acest tip de parapete," a precizat Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 9 Octombrie 2018