BMW-ul care a impartit internetul in doua. Povestea singurului 850i cu motor I6 in loc de V12

BMW-ul care a impartit internetul in doua. Povestea singurului 850i cu motor I6 in loc de V12
  • Cel mai controversat BMW Seria 8 E31 vine din Japonia
  • Este vorba despre un 850i cu motor I6 de M5 E34
  • Tuningul continua cu o cutie manuala in sase rapoarte
Trimite unui prieten

Un BMW 850i cu motor in numai sase cilindri? Exista! Si a reusit sa starneasca numeroase controverse pe internet.

Lansat pe piata in urma cu exact doua decenii, dupa o investitie care a depasit un miliard si jumatate de marci germane, vechiul BMW Seria 8 E31 a fost disponibil la vanzare in numai doua variante de motorizare. Mai precis, clientii aveau de ales intre un benzinar cu "doar" opt cilindri in V si in altul cu 12 pistoane, ambele oferite in diferite configuratii - la nivel de capacitate cilindrica, dar si putere maxima.

Finisat in prezent intr-o nuanta perlata de alb, exemplarul din cazul de fata si-a inceput viata ca oricare 850i: cu un V12 de cinci litri si aproximativ 300 de cai putere. Ulterior, propulsorul cunoscut sub numele de cod M70B50 a fost inlocuit cu o unitate de doua ori mai mica. Discutam, mai precis, despre un motor cu sase pistoane in linie si puterea maxima de 335 de cai, care a venit de la un M5 din generatia E34, potrivit proprietarului masinii din anii '90.

BMW 836 CSL

Transplantul de motorizare a fost dublat de un transplant de cutie, astfel ca livrarea valorilor catre puntea spate se face printr-o cutie manuala cu sase rapoarte, la care se adauga un diferential cu alunecare limitata. Umbla vorba ca numai aceste doua operatiuni au ajutat respectivul proiect de tuning - botezat sugestiv BMW 836 CSL, sa scape de vreo 100 de kg din greutatea originala.

Programul de reducere a greutatii continua cu diferite elemente din fibra de carbon, plus o evacuare din titan si scaune de tip scoica de la Recaro. Totodata, potrivit proprietarului masinii din anii '90 mai afirma si ca al sau E31 a renuntat definitiv la sistemul de antiblocare la franare (ABS), in timp ce bateria originala a fost inlocuita cu una mai usoara. Drept urmare, 850i-ul cu pricina nu cantareste mai mult de 1.590 de kilograme (fata de 1.855 - 1.975 kg).

Intr-un final, proiectul de tuning cunoscut sub denumirea de BMW 836 CSL se mai poate lauda si cu o bara fata unica in lume, care a fost realizata manual, la comanda, dar si cu un set de jante din aliaj de la Enkei, pe 18 inch. Chiar si asa, punctul principal de atractie - cel putin din punct de vedere vizual, il reprezinta caroseria finisata intr-o nuanta perlata de alb, dupa cum am precizat deja.

BMW 836 CSL

BMW 836 CSL

BMW 836 CSL

BMW 836 CSL

Sursa: Speedhunters

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (18) Poze BMW 836 CSL
BMW
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 6 Februarie 2020