Masinuta asta a primit un motor de motocicleta iar acum turatiile se opresc la 10.000 de rotatii pe minut. Si nu, nu e banc.

Masinuta asta a primit un motor de motocicleta iar acum turatiile se opresc la 10.000 de rotatii pe minut. Si nu, nu e banc.
  • Indienii de la JA Motorsport au luat cea mai ieftina masina din lume, Tata Nano, si au modificat-o in totalitate
  • Masinuta a primit un sasiu tubular, frane si suspensie noi, plus un motor de 1.3 litri de motocicleta
  • Daca inainte avea 40 de cai putere, Tata Nano are acum 200 de cai putere
Distribuie pe Facebook

Indienii de la JA Motorsport au vrut sa schimbe statutul de cea mai ieftina masina din lume a Tatei Nano, asa ca i-au adus mai multe modificari, printre care un motor de motocicleta.

Dupa ce au lansat cu succes camionul Tata Ace in 2005, indienii de la Tata Motors au dorit sa mearga mai departe si sa dezvolte o masina de oras ieftina, pe care cetatenii sa o vada ca o alternativa a motocicletei.

Acestia au reusit pana la urma sa creeze Tata Nano, cea mai ieftina masina din lume, care putea fi cumparata, la momentul lansarii, pentru doar 2.500 de dolari. Obiectivul a putut fi atins prin eliminarea multor lucruri neesentiale, prin reducerea cantitatii de otel necesare construirii masinii, si nu in ultimul rand, prin folosirea fortei de munca locale.

Din pacate pentru Tata Motors, vanzarile masinutei au fost un esec, reusind sa comercializeze doar 70.000 de unitati in primii doi ani de la lansare.

Acum, JA Motorsport, una dintre cele mai mari echipe de curse din India, aduce in prim plan modelul Nano. Cu peste 25 de ani de experienta in lumea curselor, echipa s-a gandit sa schimbe in totalitate masina, in primul rand prin refacerea structurii cu un sasiu tubular. Mai apoi, si-au indreptat atentia asupra aerodinamicii masinii, schimband-o complet.

Pasul trei, si cel mai important, a fost motorul. Indienii au luat motorasul de 40 de cai putere pe care il avea masina inainte si l-au inlocuit cu unul de 1.3 litri, de motocicleta. Acesta livreaza 200 de cai putere iar linia turometrului urca pana in jurul valorii de 10.000 de rotatii pe minut.

Desigur, daca masina merge mai repede, trebuie sa se si opreasca la un moment dat, asa ca sistemul de franare a fost complet schimbat, iar pentru o mai buna stabilitate, suspensia a fost si ea inlocuita.

Distribuie pe Facebook
mai multe