Povestea Ferrari-ului cu motor 2JZ. Ce l-a determinat pe proprietar sa renunte la unitatea V12

Povestea Ferrari-ului cu motor 2JZ. Ce l-a determinat pe proprietar sa renunte la unitatea V12
  • Cel mai ciudat Ferrari din lume are motor de Lexus sub capota
  • Este vorba despre un 456 echipat cu o unitate aspirata 2JZ
  • De la acelasi Lexus provine si cutia automata sau diferentialul
Distribuie pe Facebook

Jantele cromate si farurile realizate la comanda atrag zilnic sute, poate chiar mii de priviri mirate. Daca vine insa vorba despre acest Ferrari 456, ei bine... principalul punct de "atractie" il reprezinta de departe motorul de sub capota: un 2JZ in versiunea aspirata natural.

Fabricat in urma cu mai bine de un deceniu si jumatate, chiar la inceputul anilor 2000, acest 456 de culoare galbena a fost "binecuvantat" de inginerii companiei Ferrari cu un motor V12 de 5.5 litri si peste 440 de cai putere, evident.

In prezent insa, automobilul de origine italiana este animat de o inima japoneza, unul dintre proprietari renuntand la unitatea originala in favoarea celebrului propulsor cu sase cilindri in linie si capacitatea de trei litri, din familia 2JZ.

Ferrari 456 cu motor de Toyota Supra

Este doar deznodamantul unei mari "complicaciuni", calatoria pana la destinatie avand elementele ei extrem de interesante - cum ar fi faptul ca transplantul de motor nu s-a realizat din pricina vreunei defectiuni la motorizarea V12.

Vizibil ingrijorat de costurile de intretinere, dar si problemele de fiabilitate ale motoarelor Ferrari, unul dintre proprietarii acestui 456 de la inceputul anilor 2000 a inlocuit preventiv propulsorul anterior amintit, de peste 440 de cai putere.

Locul unitatii originale a fost luat, dupa cum precizam si cu numai cateva randuri mai sus, de o motorizare cu sase cilindri in linie si capacitatea de trei litri, din familia 2JZ, provenita de la Lexus IS300 fabricat intr-o perioada similara de timp.

De la sedanul de origine japoneza, lansat pentru a concura impotriva unor modele precum Audi A4, BMW Seria 3 sau Mercedes C-Class, au fost preluate, de asemenea, si transmisia automata, plus diferentialul cu alunecare limitata.

Ferrari 456 cu motor de Toyota Supra

Anterior, proprietarul automobilului de origine italiana a incercat sa faca treaba cu unul dintre motoarele turbo ale seriei 2JZ, pe care l-a asociat cutiei originale, de Ferrari 456, insa unele probleme la partea electrica au pus capat experimentului.

Pe langa propulsorul si transmisia de Lexus IS300, exemplarul din cazul de fata se mai poate lauda si cu un set de jante cromate, plus o pereche de faruri aftermarket pentru... Toyota Celica, potrivit persoanelor implicate in realizarea ineditei creatii.

La final, pentru cei care vor sa experimenteze un astfel de proiect pe propria piele, precizam ca modelul din aceste fotografii este de vanzare, pentru 45.000 de dolari - o nimica toata daca tinem de pretul original, de 230.000 de dolari, plus costul modificarilor insirate de-a lungul si de-a latul randurilor de mai sus.

Ferrari 456 cu motor de Toyota Supra

Ferrari 456 cu motor de Toyota Supra

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (22) Poze Ferrari 456 cu motor de Toyota Supra
mai multe
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 29 Ianuarie 2019