Tuning BMW: Alpina B3 care a pus Polonia pe harta

Tuning BMW: Alpina B3 care a pus Polonia pe harta
  • Alpina B3 avea motor de 3 litri si 250 cp
  • Modelul avea la baza motorul de 2.5 transformat in 3.0
  • A fost produs intre 1993 si 1996
Distribuie pe Facebook

Cei de la StanceNation ne prezinta inca un proiect european. De aceasta data e vorba de masina unui pasionat din Polonia care este la baza un foarte rar BMW E36 modificat de Alpina si transformat intr-un Alpina B3. Iata detaliile despre masina care a pus Polonia pe harta Stance a lumii.

Romania este o tara plina de BMW-uri model E36 realizate bine si cu gust. Insa nu stim de existenta niciunui model Alpina din aceasta generatie pe meleagurile autohtone. Iata un astfel de model rar ce vine din Polonia, acolo unde proprietarul sau i-a adus o serie de modificari in plus.

Kiturile M-Technik, jantele BBS RS si garda la sol sunt celebrele ingrediente folosite si de posesorii de E36 frumos modificate din Romania. Ca sa ai insa o masina speciala, care iese din multime, trebuie sa treci de acest prag si de spiritul de turma si sa faci ceva ce nu s-a mai facut. Cam cum a reusit Michal, posesorul acestei pisicute din Polonia.

Alpina B3

Scopul realizarii acestei masini a fost de demonstra ca si modelele europene se pot bucura de acest stil de styling ce prinde tot mai mult teren in SUA si Europa, in special pe masinile japoneze. Adica acel stil cu o garda la sol joasa si rotile inclinate. Acest E36 polonez este dotat acum cu jante OZ Breyton de 17 inch, cu o latime de 11 inch pentru jantele din fata. Adica o marime uriasa, ce de obicei se regaseste pe puntea spate.

Pentru ca aceste roti late sa intre perfect pe arcadele originale, Michal a folosit un unghi de inclinatie de 8 grade pe fata si de 9 grade pe spate, cu ajutorul unui kit special de bascule. Chiar daca modelul nu are suspensie pneumatica, jantele cu tot cu anvelopele Hankook Ventus V12 (215/40r17) se potrivesc bine si nu ating caroseria.

Alpina B3

Michal a pus un kit exterior Motorsport de E36 Coupe, dar si un eleron spate LTW, pentru a completa aspectul aerodinamic. Farurile sunt inchise la culoare, in timp ce stopurile originale au fost inlocuite cu unele de culoare rosie in intregime. Iar rezultatul final al acestor modificari subtile, dar de bun-simt, este cu adevarat spectaculos.

Se pare ca in Polonia strazile sunt excelente, pentru ca proprietarul acestei masini o conduce zilnic. Realitatea este insa ca acolo soselele sunt mult mai proaste ca in Romania sau ca in oricare alta parte a lumii. Insa Michal profita de acest lucru si nu-l intereseaza ceea ce spun oamenii despre garda la sol aproape inexistenta, sau despre faptul ca masina atinge pe jos si scoate scantei, sau despre faptul ca anvelopele se uzeaza neuniform. Pana la urma, cand faci un tuning de calitate, il faci pentru tine, nu pentru cei care te privesc, nu?

Alpina B3

Printre alte modificari aduse acestui Alpina B3 la origine se numara inlocuirea transmisiei automate cu una manuala de pe un BMW 328i, evacuarea directa cu o galerie de evacuare custom, filtru de aer conic marca K&N, kit de suspensie AP Fahrwerke si kit complet de crestere a unghiului de cadere (camber).

La fel ca si Romania, Polonia este o tara destul de conservatoare, in care curentul Stance este abia la inceput. Dar cu siguranta, ceea ce incepe greu, dureaza mult si se termina si mai greu. Asa ca suntem nerabdatori sa mai vedem masini spectaculoase din Polonia. Si, de ce nu, din Romania.

Alpina B3

Alpina B3

Alpina B3

Alpina B3

Alpina B3

Alpina B3

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (19) Poze Alpina B3
mai multe