Tuning Mitsubishi Lancer Evo X: Cum sa construiesti exemplarul perfect

Tinand cont de zvonurile din ultima perioada, aceasta ar putea fi ultima ta sansa de a detine un Mitsubishi Lancer Evolution. Modelul, care a facut istorie in segmentul sedanurilor de inalta performanta, va iesi din productia de serie in perioada imediat urmatoare si nu va mai primi un succesor. Nu sub forma cu care ne-a obsinuit in ultimele peste doua decenii, cel putin.
Distribuie pe Facebook

De la cei pana la 440 de cai putere ai motorului turbo de doi litri si pana la acceleratia de la 0 la 100 km/h ce se realizeaza intr-un timp caracteristic mai degraba unui model sport decat unuia in patru usi, exista numeroase motive pentru a detine un Mitsubishi Lancer Evolution X.

Din pacate, iconicul automobil de inalta performanta a constructorului japonez se apropie cu pasi repezi de finalul glorioasei sale cariere, vestea fiind cu atat mai rea cu cat nu se prevede la orizont nici un fel de inlocuitor. Nu in aceasta forma, cu care am fost obisnuiti in ultimii 20+ ani, cel putin.

Asadar, acesta-i momentul perfect pentru a pune mana pe un exemplar al modelului Mitsubishi Lancer Evolution X. Iar odata finalizata tranzactia, ce-ai zice de un tuning care sa puna si mai mult in valoare calitatile tehnice si estetice ale automobilului japonez de inalta performanta?

Mitsubishi Lancer Evo X by Garage G-Force

Mitsubishi Lancer Evo X by Garage G-ForceMitsubishi Lancer Evo X by Garage G-Force

Optiuni ar fi destule... si totusi, proiectul celor de la Garage G-Force, tot niponi si ei, ne-a atras atentia inca de la prima sa aparitie. Sa fie oare de vina modul in care au fost combinate numeroasele elemente din fibra de carbon cu caroseria de culoare neagra a exemplarului donor?

Ar putea fi un raspuns, insa nu doar prelungirile proeminente atasate spoilerelor fata si spate, respectiv pragurilor laterale, capota ventilata a motorului sau eleronul de dimensiuni mai mult decat generoase ne incanta privirea. Nu, acelasi lucru se poate spune si despre jantele RAYS Volk Racing pe 19 inch, incaltate cu anvelope Yokohama ADVAN Neova.

Cat despre modificarile interioare, acestea au fost pastrate la un nivel minim, singurele imbunatatiri operate aici constand in "coborarea" scaunului destinat soferului, respectiv "extinderea" manetei pentru un mai bun control al schimbatorului de viteza. Asta atunci cand nu se folosesc padelele din dotare.

Mitsubishi Lancer Evo X by Garage G-Force

Mitsubishi Lancer Evo X by Garage G-Force

Cu un exterior absolut remarcabil si un interior in care s-a pus accentul mai mult pe functionalitate decat pe aspect, proiectul celor de la Garage G-Force impresioneaza in mod special atunci cand vine vorba de lista cu bunatatile de ordin tehnic si mecanic.

Intr-o alta ordine de idei, spre deosebire de versiunea sa standard, exemplarul din cazul de fata se poate lauda cu o crestere a capacitatii cilindrice pana la 2.2 litri, plus interne schimbate, tratamentul suferit de automobilul japonez de inalta performanta aducand cu sine un total de 550 CP si 589 Nm.

Suntem mai mult ca siguri ca exista Mitsubishi-uri Lancer Evolution X si mai puternice de atat, dar oare cate dintre acestea au primit upgrade-uri premium si la nivelul trenului de rulare, precum suspensia cu amortizoare ajustabile de la Ohlins sau sistemul de franare dotat pe puntea fata cu discuri de franare de 360 milimetri, respectiv etriere cu sase pistonase?

Intrebarea este una retorica, evident. Cu sau fara 550 CP si 589 Nm in compartimentul motor, rezultatul final ar fi fost acelasi: creatia companiei japoneze de tuning reprezinta un exemplu demn de urmat.

Mitsubishi Lancer Evo X by Garage G-Force

Mitsubishi Lancer Evo X by Garage G-ForceMitsubishi Lancer Evo X by Garage G-Force

Sursa Foto: Speedhunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (21) Poze Mitsubishi Lancer Evo X by Garage G-Force
mai multe