2009 Kawasaki KLR 650 - "Mai polivalenta" nu se poate

2009 Kawasaki KLR 650 - "Mai polivalenta" nu se poate

Ce se poate spune despre Kawasaki KLR 650 model 2009? Pentru 6.000 dolari va puteti cumpara o motocicleta "trei in unu". Dupa mai mult timp petrecut in compania ei, incepi sa te intrebi daca termenul de "polivalenta" o descrie destul de bine. KLR poate sa te duca la lucru, sa faca slalom prin trafic, sa mearga pe distante mari de ici-colo, atat pe macadam, cat si pe asfalt, asa ca e greu sa nu-ti placa. Nu extrem de greu, pentru ca nu este tocmai frumoasa si nici cea mai puternica din clasa ei, dar ofera foarte mult pentru cat de putin cere.

Distribuie pe Facebook

Nu multe motociclete polivalente cu greutate medie sunt motorizate cu un agregat intr-un singur cilindru, dar KLR are asa ceva, un motor de 651cc, patru timpi, DOHC, cu patru supape. Un carburator Keihin CVK40 trimite amestecul combustibil-aer in imensul cilindru de 100.0 x 83.0mm, asigurand destula forta la turatii mici, in timp ce cutia in cinci trepte se asigura ca motorul ramane in zona de putere, desi noi avem cateva obiectii.

Cu o masa totala de 196Kg, motocicleta are un cadru si un carenaj masiv, care o fac sa para mult mai grea decat este de fapt. Cu furca sa telescopica de 41mm si un amortizor spate Uni-Trak, motorul nu este gata de off-road doar pe hartie, ci si in realitate. De asemenea, jantele de serie cu spite ofera confortul dar si rezistenta necesare pentru terenul accidentat.

Ca si restul echipamentului de pe aceasta motocicleta, franele sunt moderne si destul de eficiente. In fata, un disc segmentat de 280mm este controlat de etriere cu doua pistoane, in timp ce in spate se ocupa de franare discuri de 240mm cu etriere cu un piston. Desi nu este ostentativ, KLR 650 nu poate trece neobservat si nu va arata niciodata cat de ieftin este de fapt.

Totusi, a fost asa dintotdeauna? Nu tocmai, pentru ca primul Kawasaki KLR 650, care a fost lansat in 1987 cu acelasi motor racit cu lichid in patru timpi, DOHC, cu 4 valve, care dezvolta 44CP, avea o furca de 38mm cu brat Uni-Trak pe spate. Apectul nu era atat de important, desi protectia impotriva vantului era necesara data fiind viteza maxima de 160Km/h.

Motocicleta a fost dintotdeauna rezistenta si sigura, prin urmare a fost apreciata pe toata perioada de cand a aparut acum mai bine de doua decenii, iar in momentul in care a fost retras de pe piata, modelul precedent era inca apreciat si cautat. Kawasaki a imbunatatit prezentul model KLR 650 in 2008 iar acum motocicleta este mai rafinata, puterea si cuplul fiind diferite (37CP la 6.200 RPM si 45,3 Nm la 4.950 RPM).

Avand in vedere ca Honda XR650L nu arata la fel de bine precum Kawi si totusi pretul incepe de la 6.499 dolari, parerea noastra despre KLR devine si mai buna. Nu pentru mult timp, pentru ca motorul lui XR,de 644cc, racit cu aer, cu baie de ulei uscata, un cilindru, patru timpi, SOHC; cu patru supape al lui Honda il fac sa fie mai performant in teren accidentat, in timp ce manevrabilitatea nu este nici ea mai rea.

2009 Kawasaki KLR 650 -

Printre celelalte japoneze, acest model dual-sport mediu Kawasaki este cel mai atractiv dupa facelift-ul din 2008, cu un carenaj masiv si un parbriz destul de inalt pentru a oferi protectia necesara calatoriilor lungi. Nu ma intelegeti gresit, putea fi mai discret si rafinat, dar asta poate veni in anii urmatori.

Cum era de asteptat de la un model dual-sport, roata fata este mult mai mare decat cea din spate (21 inci fata de 17 inci), ceea ce potenteaza aspectul impunator. Oglinzile de dimensiuni generoase si aparatorile pentru maini sunt echipamente standard. Pentru situatiile in care garda la sol de 21 ce centimetri nu este de ajuns, motorul este protejat de un scut masiv.

Putem spune ca saua este comoda si generoasa ca dimensiuni pentru aceasta clasa, chiar daca nu este destul de comoda pentru touring. In spate este dotata cu un portbagaj, ceea ce imbunatateste si mai mult aspectrul practic. Pot fi montati si o pereche de coburi, in cazul in care spatiul pentru bagaje nu este suficient. Culorile modelului 2009 sunt Ebony, Rosu Sunbeam si Albastru Oriental, acestea fiind menite sa-i ofere lui KLR un aspect mai vivace si cele doua din urma chiar reusesc.

Kawasaki KLR 650 este un tip de motocicleta pe care il cumpara cei ce doresc un model de incredere cu capacitati off-road, desi va fi folosita mai mult pentru calatorii lungi care cer mult mai putin decat poate motocicleta oferi. Totul, incepand cu motorul, transmisia, suspensia si franele ofera o calatorie deosebita, mai degraba decat plictisitoare si uniforma.

In primul rand, pozitia dreapta de pilotaj permite parcurgerea drumurilor lungi de sute de kilometri, pe care motocicleta le poate parcurge fara oprire multumita autonomiei respectabile. In cazul calatoriilor pe autostrada, KLR demonstreaza din plin avantajele carenajelor generoase si parbrizului inalt, in timp ce oglinzile montate pe ghidon ofera o vizibilitate foarte buna cand vrei sa schimbi benzile pentru a te strecura prin trafic.

2009 Kawasaki KLR 650 -

Motorul intr-un singur cilindru livreaza puterea liniar pe aproape toata plaja de turatii, incepand de la startul de pe loc si pana la viteza maxima. Acesta este un lucru foarte bun pentru o motocicleta care se vrea folosita atat zilnic pentru drumul la lucru, cat si pentru teren accidentat, unde motorul s-a dovedit destul de puternic pentru a sari peste busteni, traversarea vadurilor sau urcarea pantelor abrupte in treapta a doua de viteza. Garda la sol este destul de respectabila, iar suspensiile moi s-au dovedit foarte comode, dar au aratat ca pot trece fara probleme si peste obstacolele inerente calatoriilor in teren accidentat.

Un mare avantaj pe care KLR 650 il are fata de competitorii sai este ghidonul comod, atat pe sosea, cat si in afara ei. Aceasta nu este o motocicleta agresiva. Ba chiar a dovedit ca poate fi alegerea potrivita si pentru incepatori, una eficienta, practica, dar si foarte placuta chiar si dupa parcurgerea mai multor zeci de mii de kilometri. Singura conditie este sa puteti sa atingeti pamantul de la inaltimea de 89cm la care se afla saua. Accesoriile nu sunt tocmai ieftine, dar se pot dovedi foarte utile in timpul calatoriilor mai lungi.

Daca inginerii de la Kawasaki ar fi pozitionat saua putin mai jos, KLR 650 ar fi avut un succes si mai mare, dar daca isi poate satisface clientii, nici noi nu ne putem declara nemultumiti. Totusi, exista si loc de mai bine.

2009 Kawasaki KLR 650 -

Da, stim, deja va visati in saua acestei motociclete. Stati pe pozitii, ATV ROM EXTREM v-o aduce la usa si va ureaza...... asfalt sau macadam uscat!

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Moto DATA PUBLICĂRII: 9 August 2010