BMW prezinta noul BMW S 1000 XR din segmentul Adventure Sport

- Noua motocicleta va fi disponibila in showroomurile BMW Motorrad din Romania incepand cu luna iunie
- Motor cu patru cilindri in linie pentru performante deosebite in stil adventure sport
Dupa superbike-urile S 1000 RR si HP4 si roadsterul S 1000 R, BMW Motorrad prezinta acum al patrulea membru al gamei BMW Motorrad de motociclete de mare putere cu motoare cu patru cilindri in linie si caracter sportiv pronuntat. Continuand combinatia unica de tehnologie inovatoare, performanta si siguranta inerenta modelelor existente ale seriei, BMW Motorrad a intrat pe teritoriul „adventure sport” cu noul S 1000 XR.
Adventure Sport implica atat calitati de sport-touring, performante excelente in pilotajul sportiv si un nivel ridicat de confort, cat si caracter practic in uzul cotidian. Pe scurt, noul S 1000 XR aduce propria sa combinatie intre aptitudinile de touring si sport, injectand in acelasi timp o doza generoasa de emotie. Noua motocicleta va fi disponibila in showroomurile BMW Motorrad din Romania incepand cu luna iunie.
Motor cu patru cilindri in linie pentru performante deosebite in stil adventure sport
Motorul cu patru cilindri în linie al noului BMW S 1000 XR este derivat din cel al roadster-ului S 1000 R. Are o putere maxima de 118 kW (160 CP) la 11.000 rpm si dezvolta cuplul maxim de 112 Nm la 9.250 rpm. Acest propulsor produce cuplu din plin, fiind ideal pentru reprize foarte bune la regimuri medii si joase, exact lucrul de care au nevoie riderii în plimbarile pe drumuri de munte sau cand fac ture lungi cu pasager. Unitatea cu patru cilindri in linie ofera forta de tractiune impresionanta si acceleratie uluitoare, cu o putere enorma si o plaja de turatie utila de 10.000 rpm. Aceste caracteristici fac motorul foarte apt atat pentru ture lungi, cat si pentru reprize de pilotaj sportiv pe drumuri virajate de munte sau vacante petrecute la ghidon, cu pasager si bagaje.
Doua moduri de pilotaj si ASC în echiparea standard, plus optiunea modurilor de pilotaj Pro, inclusiv Dynamic Traction Control (DTC) si ABS Pro
Pentru a permite adaptarea caracteristicilor motocicletei la conditiile de deplasare in mod cat mai eficient, noul S 1000 XR vine cu modurile de pilotaj „Rain” si „Road” în echiparea standard. Sistemul Automatic Stability Control (ASC) din echiparea standard asigura un nivel ridicat de siguranta optimizand tractiunea. Noul S 1000 XR poate fi echipat din fabrica cu optiunea modurilor de pilotaj Pro, care include modurile suplimentare de pilotaj „Dynamic” si „Dynamic Pro”, alaturi de Dynamic Traction Control (DTC) si ABS Pro.
Ciclistica inovatoare cu un cadru nou si Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) in echiparea optionala
Ciclistica noii motociclete adventure sport S 1000 XR este la fel de impresionanta precum cuplul impresionant al motorului cu patru cilindri în linie. Bazata pe designul deja existent al acestei serii, foloseste un cadru perimetral din aliaj de aluminiu care motorul are si functie portanta. Suspensiile fata si spate constau într-o furca inversata reglabila, respectiv o bascula cu doua brate, cu amortizor central reglabil. Geometria ciclisticii a fost complet redefinita pentru a se adapta necesitatilor specifice ale lui XR. Cand primeste sistemul optional de control electronic al suspensiilor BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), noul S 1000 XR duce siguranta, placerea si confortul pilotajului catre noi culmi, promitand în acelasi timp expresia suprema a experientei „adventure sport”.
ABS Pro disponibil optional ca parte a optiunii modurilor de pilotaj Pro, pentru si mai multa siguranta in viraje
In timp ce sistemele ABS standard de la BMW Motorrad au asigurat un standard excelent de siguranta la franarea in linie dreapta, sistemul optional ABS Pro merge mai departe, facand franarea in viraj mai sigura prin permiterea sistemului ABS sa asiste franarea cu motocicleta înclinata. In astfel de situatii, ABS Pro împiedica blocarea rotilor chiar si cand franele sunt aplicate violent. Astfel, se reduc solicitarile bruste în sistemul de directie, mai ales în situatii de franare de urgenta, limitandu-se îndreptarea nedorita a motocicletei. ABS Pro ofera riderilor avantajul stabilitatii sporite pe franare, combinata cu forta optima de decelerare, chiar si în viraje.
Noul S 1000 XR – forma si functie atat pentru sport, cat si pentru aventura
Noul BMW S 1000 XR uneste caracterele si punctele forte ale modelelor BMW Motorrad GS, Touring si Sport la nivel vizual, creand un nou tip de motocicleta, denumit „adventure sport”. Acest lucru este evidentiat de fiecare element de design si se combina cu ergonomia ireprosabila, protectia aerodinamica ingenioasa, cursa suspensiei cu 20 – 30 mm mai lunga si garda la sol mai mare pentru a face o declaratie impresionanta. Fie ca este vorba de trecatori montane, o tura pe drumuri de tara, calatorii pe autostrada sau chiar pe drumuri dificile – noul S 1000 XR se descurca ideal in orice situatie.
Punctele principale ale noului BMW S 1000 XR
Motor cu patru cilindri în linie cu o cilindree de 999 cmc. Putere 118 kW (160 CP) la 11.000 rpm, cuplu maxim 112 Nm la 9.250 rpm.
• Design dinamic si inovator, cu suprafete stilizate sculptural.
• BMW Motorrad ABS în echiparea standard (semi-integral, decuplabil).
• ABS Pro pentru si mai multa siguranta la franarea cu motocicleta înclinata (ca parte a modurilor de pilotaj Pro, optionale).
• Automatic Stability Control (ASC) in echiparea standard pentru accelerarea în siguranta, chiar si în conditii de aderenta scazuta.
• Dynamic Traction Control (DTC) cu senzor de înclinare pentru performante supreme si siguranta activa a pilotajului la accelerare (ca parte modurilor de pilotaj Pro, optionale).
• Doua moduri de pilotaj care pot fi selectate de rider la apasarea unui buton, in echiparea standard („Rain” si „Road”).
• Doua moduri de pilotaj suplimentare disponibile, „Dynamic” si „Dynamic Pro” (ca parte a modurilor de pilotaj Pro, optionale).
• Suspensie cu cursa lunga pentru agilitate excelenta si rezerve de amortizare impresionante.
• Sistem de control electronic al suspensiei, Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) pentru adaptare optima la conditiile de drum, ca echipament optional.
• Manevrabilitate perfecta si pozitie de pilotaj înaltata.
• Bord multifunctional cu o gama larga de functii.
• Echipare generoasa si gama de accesorii speciale, realizate conform standardelor inalte BMW Motorrad.


