Cum sa omori motociclisti in Bucuresti fara ca politia sa-ti faca ceva

Cum sa omori motociclisti in Bucuresti fara ca politia sa-ti faca ceva
Tara lui Papura Voda. Furi miliarde, esti in libertate. Dai in cap si violezi, primesti puscarie la domiciliu. Asa ca nu e de mirare daca politia nu le face absolut nimic soferilor care produc accidente grave. Iata un caz clasic filmat in Bucuresti cu un dobitoc (probabil votant de PEDESU) si un motociclist.
Trimite unui prieten

Motociclistii nu sunt vreo usa de biserica. Majoritatea cazurilor in care motociclistii sunt implicati in accidente sunt din cauza vitezei lor. Chiar si atunci cand un automobil nu le acorda prioritate iesind de pe un drum lateral, in general motociclistii nu respecta viteza regulamentara, soferul nu ii vede, poc, dosar penal, sac de plastic. Oricum ai da-o, motociclistii adora viteza si nu prea o respecta, ca de aia si-au luat si motor. Sunt multi tampiti teribilisti care si-o cauta si in final sfarsesc la stirile de la ora 5. Dar sunt si destule cazuri in care NU motociclistul este de vina.

Precum acesta. Cand omul cu 2 roti franeaza si un bou cu Opel Astra il loveste din spate puternic, taind linia continua. Accidentul nu mai are nevoie de alte detalii, pentru ca a fost inregistrat de doua camere video si imaginile spun tot. Ce este insa grava si trista e legea, dar si modul in care este aplicata.

La fata locului era un agent de politie. De ce nu s-a uitat dumnealui la pagube ca sa concluzioneze cine e vinovat pe loc, sa-i dea amenda soferului, sa-l lase fara permis si sa-i dea autorizatie de reparatie motociclistului cu care sa se duca la asigurator? Pentru ca trebuie sa fie multi bugetari angajati in aparatul de stat. Politistul de la fata locului nu poate face ce fac cei de la biroul de accidente usoare, unde astepti si 5 ore sa-ti vina randul. Adica trebuie sa fie alt politist care sa se uite la masini si sa zica ce si cum s-a intamplat, care sa completeze hartoage si sa isi castige salariul.

Ok, asta e legislatia ramasa din comunism, nu avem ce face, nu se va schimba nimic prea curand. Insa partea cu adevarat trista abia acum urmeaza. Politistii s-au uitat pe filmari, au vazut clar cine e vinovat, se vede concret ca a fost lovita din spate motocicleta, pentru ca omul voia sa treaca pe rosu, taind linia continua, ca nu mai avea timp de asteptat la semafor ca toti prostii. Cu toate astea, in loc sa-i retina permisul, i-au dat amenda minima posibila, adica 290 de lei, respectiv 145 de lei in 24 de ore. Soferul isi pune la loc numarul pe cazan si isi vede mai departe de drum, fara probleme.

In schimb, victima, adica pagubitul motociclist in acest caz, are drumuri de facut, acte, birocratie, timp de pierdut, nervi, ca la final asiguratorul, Euroins-ul in cazul de fata, compania cu un picior in faliment, sa-l despagubeasca "simbolic". Pentru ca in Romania este mai bine sa fii vinovat decat victima, legea e de partea ta.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Moto DATA PUBLICĂRII: 22 Mai 2019