Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada
Strategia celor de la Kawasaki pentru 2010 in ceea ce il priveste pe Ninja ZX-14 este pe cat de simpla, pe atat de greu de realizat. Pentru inceput, motorul cu patru cilindri in linie, DOHC, cu patru supape pe cilindru este cat se poate de compact, performant si silentios cat se poate.
Motorul patru in linie cu injectie produce 203CP, iar capacitatea cilindrica este de 1.352cc. Avand o admisie fortata tip ram air, cu injectie digitala, acesta produce 154 Nm la 7.500 rpm si 203CP la 9.500 rpm. Prin urmare competitivitatea a fost de o importanta capitala. Normele Euro III au avut si ele un cuvant greu de spus, poate si pentru ca oamenii cumpara, in general motociclete cu care au voie sa mearga.
Cel mai mare avantaj al lui Ninja este ca desi este masiv, este proiectat sa fie la fel de manevrabil ca o motocicleta mult mai mica si toate componentele sasiului raspund neasteptat de bine. Reducerea masei totale a fost si ea un punct important, prin urmare cadrul monococ are cat se poate de multe piese din aluminiu oferind totodata si rigiditate. Suspensiile (furca de 43mm cu cartus pe fata si Uni-Trak pe spate) au fost proiectate pentru sport extrem, prin urmare, mai mult decat frane pe masura nu avem ce sa-i cerem lui Ninja ZX-14, decat sa produca surprize placute.
Din punct de vedere estetic nu sunt multe de asteptat, in afara faptului ca a fost testata in tunelul aerodinamic. Dar a fost asa de la inceput? Cand a fost lansata in 2006, atat ca inlocuitor pentru ZX-12R si concurent mai puternic pentru Suzuki Hayabusa, Ninja ZX-14 a mers pe aceeasi reteta ca si acum. Motorul era acelasi si avea inca de la inceput sistem de injectie ia cadrul era cat se poate de usor, facand regulile in clasa sa in ceea ce priveste manevrabilitatea. Culorile pentru 2006 erau Rosu Passion, Ebony, si Albastru Candy Thunder.
Singurul lucru de care avea nevoie pentru a fi in fiecare an in top erau noi scheme de culori. Prin urmare, in 2007 ele erau Negru Diablo, Albastru Candy Plasma, si Alb Special Edition Pearl Crystal, in timp ce 2008 a adus Albastru Metallic Midnight Sapphire, Argintiu Atomic, si Negru Special Edition Metallic Flat Spark / Rosu Metallic Persimmon. In 2009 a atras atentia cu Verde Candy Lime, Negru Flat Super, Candy Burnt Orange si Negru Metallic Diablo.
Singurul "lucru" care i-a umbrit succesul lui ZX-14 a fost GSX-R1300 Hayabusa, dar Kawasaki a avut in vedere aceasta posibilitate inca de cand l-a lansat pentru a concura Suzuki in aceasta clasa. In 2010 situatia este aceeasi, Hayabusa fiind mai puternica si mai frumoasa ca niciodata. Dar in timp ce Hayabusa este cea mai violenta motocicleta pe care o puteti gasi pe piata, Ninja are atuurile sale ca sport-touring desi ramane oarecum in urma.
Am mai spus deja ca designul a fost realizat in tunelul aerodinamic, dar se pare ca designerii de la Kawasaki au pus pe modelul 2010 al lui ZX-14 tot ce putea fi mai atragator la o motocicleta din aceasta clasa. Fiind o motocicleta masiva, Kawasaki ZX-14 ar fi trebuit sa aiba mai putine culori stridente pentru a-i da o forma cat mai fluida. Dar in ciuda dimensiunilor, ea este vopsita cu Rosu Candy Persimmon. Noroc ca designerii de la Kawasaki ofera si optiunile Metallic Titanium/Negru Metallic Spark ca alternative mult mai potrivite. Nu aceasta este calea cu care se poate concura cu succes frumoasa Hayabusa, dar macar preturile raman coborate.
Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 pastreaza aptitudinile de sprinter, dar imbunatateste restul. Manevrabilitatea este putin mai lina, confortul la fel, in timp ce motorul are curba de putere si mai potrivita pentru sosea; prin urmare, are tot ce ii trebuie pentru a fi un model de succes.
O visati? ATVROM v-o aduce si v-o pune la dispozitie, asa ca in cele cateva luni care au mai ramas pana la venirea iernii, veti putea testa tot ce v-am spus mai sus.
- Vw passat gmo 2017 11900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 €