Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Strategia celor de la Kawasaki pentru 2010 in ceea ce il priveste pe Ninja ZX-14 este pe cat de simpla, pe atat de greu de realizat. Pentru inceput, motorul cu patru cilindri in linie, DOHC, cu patru supape pe cilindru este cat se poate de compact, performant si silentios cat se poate.

Distribuie pe Facebook

Motorul patru in linie cu injectie produce 203CP, iar capacitatea cilindrica este de 1.352cc. Avand o admisie fortata tip ram air, cu injectie digitala, acesta produce 154 Nm la 7.500 rpm si 203CP la 9.500 rpm. Prin urmare competitivitatea a fost de o importanta capitala. Normele Euro III au avut si ele un cuvant greu de spus, poate si pentru ca oamenii cumpara, in general motociclete cu care au voie sa mearga.

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Cel mai mare avantaj al lui Ninja este ca desi este masiv, este proiectat sa fie la fel de manevrabil ca o motocicleta mult mai mica si toate componentele sasiului raspund neasteptat de bine. Reducerea masei totale a fost si ea un punct important, prin urmare cadrul monococ are cat se poate de multe piese din aluminiu oferind totodata si rigiditate. Suspensiile (furca de 43mm cu cartus pe fata si Uni-Trak pe spate) au fost proiectate pentru sport extrem, prin urmare, mai mult decat frane pe masura nu avem ce sa-i cerem lui Ninja ZX-14, decat sa produca surprize placute.

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Din punct de vedere estetic nu sunt multe de asteptat, in afara faptului ca a fost testata in tunelul aerodinamic. Dar a fost asa de la inceput? Cand a fost lansata in 2006, atat ca inlocuitor pentru ZX-12R si concurent mai puternic pentru Suzuki Hayabusa, Ninja ZX-14 a mers pe aceeasi reteta ca si acum. Motorul era acelasi si avea inca de la inceput sistem de injectie ia cadrul era cat se poate de usor, facand regulile in clasa sa in ceea ce priveste manevrabilitatea. Culorile pentru 2006 erau Rosu Passion, Ebony, si Albastru Candy Thunder.

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Singurul lucru de care avea nevoie pentru a fi in fiecare an in top erau noi scheme de culori. Prin urmare, in 2007 ele erau Negru Diablo, Albastru Candy Plasma, si Alb Special Edition Pearl Crystal, in timp ce 2008 a adus Albastru Metallic Midnight Sapphire, Argintiu Atomic, si Negru Special Edition Metallic Flat Spark / Rosu Metallic Persimmon. In 2009 a atras atentia cu Verde Candy Lime, Negru Flat Super, Candy Burnt Orange si Negru Metallic Diablo.

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Singurul "lucru" care i-a umbrit succesul lui ZX-14 a fost GSX-R1300 Hayabusa, dar Kawasaki a avut in vedere aceasta posibilitate inca de cand l-a lansat pentru a concura Suzuki in aceasta clasa. In 2010 situatia este aceeasi, Hayabusa fiind mai puternica si mai frumoasa ca niciodata. Dar in timp ce Hayabusa este cea mai violenta motocicleta pe care o puteti gasi pe piata, Ninja are atuurile sale ca sport-touring desi ramane oarecum in urma.

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Am mai spus deja ca designul a fost realizat in tunelul aerodinamic, dar se pare ca designerii de la Kawasaki au pus pe modelul 2010 al lui ZX-14 tot ce putea fi mai atragator la o motocicleta din aceasta clasa. Fiind o motocicleta masiva, Kawasaki ZX-14 ar fi trebuit sa aiba mai putine culori stridente pentru a-i da o forma cat mai fluida. Dar in ciuda dimensiunilor, ea este vopsita cu Rosu Candy Persimmon. Noroc ca designerii de la Kawasaki ofera si optiunile Metallic Titanium/Negru Metallic Spark ca alternative mult mai potrivite. Nu aceasta este calea cu care se poate concura cu succes frumoasa Hayabusa, dar macar preturile raman coborate.

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 pastreaza aptitudinile de sprinter, dar imbunatateste restul. Manevrabilitatea este putin mai lina, confortul la fel, in timp ce motorul are curba de putere si mai potrivita pentru sosea; prin urmare, are tot ce ii trebuie pentru a fi un model de succes.

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada

O visati? ATVROM v-o aduce si v-o pune la dispozitie, asa ca in cele cateva luni care au mai ramas pana la venirea iernii, veti putea testa tot ce v-am spus mai sus.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (15) Poze Nascuta pe circuit, Kawasaki Ninja ZX-14 se plimba si pe strada
mai multe
Publicat în categoria: Moto DATA PUBLICĂRII: 26 Iulie 2010