Red Bull Romaniacs 2010 a ajuns la final
Neozeelandezul Chris Birch a castigat cea de a saptea editie a competitiei considerate a fi cel mai dificil raliu hard-enduro din lume. Pilotul KTM a avut nevoie de 28h 17min 31sec sa parcurga cei aproximativ 1000 de km de hard enduro ai traseului clasei PRO.
Al doilea rider al clasei PRO, care a rezistat conditiilor extreme ingreunate de ploaie si si-a depasit limitele reusind sa castige o etapa dupa ce intr-una din zile a fost nevoit sa isi schimbe motorul, este Graham Jarvis. Britanicul si al sau Sherco au parcurs traseul in 28h46min12sec, Jarvis reusind in penultima zi sa recupereze cele doua ore de penalizare primite in ziua a doua cand s-a confruntat si cu probleme la motor. Al treilea rider pe podiumul clasei PRO a fost Andreas Lettenbichler, castigatorul editiei 2009. Paul Bolton a izbutit sa incheie raliul pe locul patru, chiar daca in ultima zi s-a accidentat destul de rau in timpul unei coborari crezand initial ca si-a fracturat umarul. Chiar daca s-a aflat la prima participare, Jade Gutzeit a reusit sa termine cu al cincelea timp Red Bull Romaniacs. Sudafricanul a reusit sa il devanseze pe conationalul sau Darry Curtis (locul 8), un rider cu mult mai multa experienta cand vine vorba de rulat in conditiile din Romania.
Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul si a terminat toate cele sapte editii ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul noua la clasa PRO. Satmareanul, care piloteaza in prezent pentru Vectra Racing, a castigat in 2005 si 2006 raliul la clasa Expert, iar in 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single.
Dupa ce a ajuns la finis, Mani a recunoscut ca pentru o mai buna clasare in categoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament special si ca pentru 2011 va trebui sa gaseasca o solutie pentru a imbina antrenamentele pentru Dakar si Campioantul Mondial de Rally-Raid cu cele pentru competitii de extrem enduro cum ar fi Red Bull Romaniacs.
Marea pierdere inregistrata in acest an la clasa PRO a fost abandonul lui Taddy Blazusiak. Castigator de patru ori al Erzberg Rodeo, polonezul s-a accidentat la umar in prima zi in munti si a fost nevoit sa se retraga, recunoscand in acelasi timp ca nu este un fan al competitiilor pe gps si ca Red Bull Romaniacs este intr-adevar cea mai dura competitie de enduro din lume si trebuie sa rezisti ore intregi pe motocicleta in fiecare zi.
In ceea ce ii priveste pe riderii romani, pe langa locul 9 obtinut de Mani Gyenes in clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel mai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obtinut de Lucian Neaga la clasa Hobby Singel. Pitesteanul, recunoscut pentru escapadele de snowboard freeride, a suprins prin evolutia sa pe motocicleta reusind sa isi creeze un avantaj confortabil chiar din prima zi. Lucian a fost unul din putinii rideri care au ajuns la finisul primei zile avand in vedere ca ploaia care a cazut a facut ca cel mai greu traseu din aceasta editie sa devina aproape impracticabil.
Dani Otil si Krisztian Nagy - TipTil Team - au reusit, in ciuda problemelor tehnice avute in ziua a treia cand ambiilor le-a cedat ambreiajul, sa termine Red Bull Romaniacs. Aflati la a doua participare, cei doi si-au imbunatatit performanta comparativ cu 2009 reusind in acest an sa fie clasati pe locul 7 la Hobby Team.
Clasarile riderilor romani de la Red Bull Romaniacs 2010
Mani Gyenes - locul 9 clasa Pro
Paul Harpa - lcoul 8 clasa Expert Single
Paul Fratila - locul 9 clasa Expert Single
Cristinel Babes, Calin Raducu - locul 4 clasa Expert Team
Romeo Dunca, Ioan Tara - locul 6 clasa Expert Team
Razvan Avramescu - locul 7 clasa Hobby Single
Laurentiu Nedelcu - locul 25 clasa Hobby Single
Dani Otil, Krisztian Nagy - locul 7 clasa Hobby Team
Red Bull Romaniacs 2010 in cifre
165 - piloti la start
32 - tari din care au fost prezenti concurentii
400 - nr persoanelor care au lucrat la realizarea editiei din 2010
40 tone - carburant utilizat
400 - litri de ulei utilizati
60 - jurnalisti acreditati (atat din media nationala cat si din media internationala)
5 - nr. tarilor din care provin track managerii (Africa de Sud, Danemarca, Germania, Olanda, Romania)
12 - nr. lunilor necesare pentru crearea unei editii de Red Bull Romaniacs
Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul si a terminat toate cele sapte editii ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul noua la clasa PRO. Satmareanul, care piloteaza in prezent pentru Vectra Racing, a castigat in 2005 si 2006 raliul la clasa Expert, iar in 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single.
Dupa ce a ajuns la finis, Mani a recunoscut ca pentru o mai buna clasare in categoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament special si ca pentru 2011 va trebui sa gaseasca o solutie pentru a imbina antrenamentele pentru Dakar si Campioantul Mondial de Rally-Raid cu cele pentru competitii de extrem enduro cum ar fi Red Bull Romaniacs.
Marea pierdere inregistrata in acest an la clasa PRO a fost abandonul lui Taddy Blazusiak. Castigator de patru ori al Erzberg Rodeo, polonezul s-a accidentat la umar in prima zi in munti si a fost nevoit sa se retraga, recunoscand in acelasi timp ca nu este un fan al competitiilor pe gps si ca Red Bull Romaniacs este intr-adevar cea mai dura competitie de enduro din lume si trebuie sa rezisti ore intregi pe motocicleta in fiecare zi.
In ceea ce ii priveste pe riderii romani, pe langa locul 9 obtinut de Mani Gyenes in clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel mai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obtinut de Lucian Neaga la clasa Hobby Singel. Pitesteanul, recunoscut pentru escapadele de snowboard freeride, a suprins prin evolutia sa pe motocicleta reusind sa isi creeze un avantaj confortabil chiar din prima zi. Lucian a fost unul din putinii rideri care au ajuns la finisul primei zile avand in vedere ca ploaia care a cazut a facut ca cel mai greu traseu din aceasta editie sa devina aproape impracticabil.
Dani Otil si Krisztian Nagy - TipTil Team - au reusit, in ciuda problemelor tehnice avute in ziua a treia cand ambiilor le-a cedat ambreiajul, sa termine Red Bull Romaniacs. Aflati la a doua participare, cei doi si-au imbunatatit performanta comparativ cu 2009 reusind in acest an sa fie clasati pe locul 7 la Hobby Team.
Clasarile riderilor romani de la Red Bull Romaniacs 2010
Mani Gyenes - locul 9 clasa Pro
Paul Harpa - lcoul 8 clasa Expert Single
Paul Fratila - locul 9 clasa Expert Single
Cristinel Babes, Calin Raducu - locul 4 clasa Expert Team
Romeo Dunca, Ioan Tara - locul 6 clasa Expert Team
Razvan Avramescu - locul 7 clasa Hobby Single
Laurentiu Nedelcu - locul 25 clasa Hobby Single
Dani Otil, Krisztian Nagy - locul 7 clasa Hobby Team
Red Bull Romaniacs 2010 in cifre
165 - piloti la start
32 - tari din care au fost prezenti concurentii
400 - nr persoanelor care au lucrat la realizarea editiei din 2010
40 tone - carburant utilizat
400 - litri de ulei utilizati
60 - jurnalisti acreditati (atat din media nationala cat si din media internationala)
5 - nr. tarilor din care provin track managerii (Africa de Sud, Danemarca, Germania, Olanda, Romania)
12 - nr. lunilor necesare pentru crearea unei editii de Red Bull Romaniacs
Foto: Predrag Vuckovic
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Kia carens euro 5b 2015 7950 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor
StiriPeSurse.ro
Polițiștii Capitalei au ridicat 'Blocada': Droguri în formă de ursuleți găsite în urma a sute de...
mai multe
Publicat în categoria: Moto
DATA PUBLICĂRII: 1 Iulie 2010