Red Bull Romaniacs 2010 a ajuns la final

Neozeelandezul Chris Birch a castigat cea de a saptea editie a competitiei considerate a fi cel mai dificil raliu hard-enduro din lume. Pilotul KTM a avut nevoie de 28h 17min 31sec sa parcurga cei aproximativ 1000 de km de hard enduro ai traseului clasei PRO.
Trimite unui prieten
Al doilea rider al clasei PRO, care a rezistat conditiilor extreme ingreunate de ploaie si si-a depasit limitele reusind sa castige o etapa dupa ce intr-una din zile a fost nevoit sa isi schimbe motorul, este Graham Jarvis. Britanicul si al sau Sherco au parcurs traseul in 28h46min12sec, Jarvis reusind in penultima zi sa recupereze cele doua ore de penalizare primite in ziua a doua cand s-a confruntat si cu probleme la motor. Al treilea rider pe podiumul clasei PRO a fost Andreas Lettenbichler, castigatorul editiei 2009. Paul Bolton a izbutit sa incheie raliul pe locul patru, chiar daca in ultima zi s-a accidentat destul de rau in timpul unei coborari crezand initial ca si-a fracturat umarul. Chiar daca s-a aflat la prima participare, Jade Gutzeit a reusit sa termine cu al cincelea timp Red Bull Romaniacs. Sudafricanul a reusit sa il devanseze pe conationalul sau Darry Curtis (locul 8), un rider cu mult mai multa experienta cand vine vorba de rulat in conditiile din Romania.
Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul si a terminat toate cele sapte editii ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul noua la clasa PRO. Satmareanul, care piloteaza in prezent pentru Vectra Racing, a castigat in 2005 si 2006 raliul la clasa Expert, iar in 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single.
Dupa ce a ajuns la finis, Mani a recunoscut ca pentru o mai buna clasare in categoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament special si ca pentru 2011 va trebui sa gaseasca o solutie pentru a imbina antrenamentele pentru Dakar si Campioantul Mondial de Rally-Raid cu cele pentru competitii de extrem enduro cum ar fi Red Bull Romaniacs.
Marea pierdere inregistrata in acest an la clasa PRO a fost abandonul lui Taddy Blazusiak. Castigator de patru ori al Erzberg Rodeo, polonezul s-a accidentat la umar in prima zi in munti si a fost nevoit sa se retraga, recunoscand in acelasi timp ca nu este un fan al competitiilor pe gps si ca Red Bull Romaniacs este intr-adevar cea mai dura competitie de enduro din lume si trebuie sa rezisti ore intregi pe motocicleta in fiecare zi.
In ceea ce ii priveste pe riderii romani, pe langa locul 9 obtinut de Mani Gyenes in clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel mai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obtinut de Lucian Neaga la clasa Hobby Singel. Pitesteanul, recunoscut pentru escapadele de snowboard freeride, a suprins prin evolutia sa pe motocicleta reusind sa isi creeze un avantaj confortabil chiar din prima zi. Lucian a fost unul din putinii rideri care au ajuns la finisul primei zile avand in vedere ca ploaia care a cazut a facut ca cel mai greu traseu din aceasta editie sa devina aproape impracticabil.
Dani Otil si Krisztian Nagy - TipTil Team - au reusit, in ciuda problemelor tehnice avute in ziua a treia cand ambiilor le-a cedat ambreiajul, sa termine Red Bull Romaniacs. Aflati la a doua participare, cei doi si-au imbunatatit performanta comparativ cu 2009 reusind in acest an sa fie clasati pe locul 7 la Hobby Team.
Clasarile riderilor romani de la Red Bull Romaniacs 2010
Mani Gyenes - locul 9 clasa Pro
Paul Harpa - lcoul 8 clasa Expert Single
Paul Fratila - locul 9 clasa Expert Single
Cristinel Babes, Calin Raducu - locul 4 clasa Expert Team
Romeo Dunca, Ioan Tara - locul 6 clasa Expert Team
Razvan Avramescu - locul 7 clasa Hobby Single
Laurentiu Nedelcu - locul 25 clasa Hobby Single
Dani Otil, Krisztian Nagy - locul 7 clasa Hobby Team
Red Bull Romaniacs 2010 in cifre
165 - piloti la start
32 - tari din care au fost prezenti concurentii
400 - nr persoanelor care au lucrat la realizarea editiei din 2010
40 tone - carburant utilizat
400 - litri de ulei utilizati
60 - jurnalisti acreditati (atat din media nationala cat si din media internationala)
5 - nr. tarilor din care provin track managerii (Africa de Sud, Danemarca, Germania, Olanda, Romania)
12 - nr. lunilor necesare pentru crearea unei editii de Red Bull Romaniacs
Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul si a terminat toate cele sapte editii ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul noua la clasa PRO. Satmareanul, care piloteaza in prezent pentru Vectra Racing, a castigat in 2005 si 2006 raliul la clasa Expert, iar in 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single.
Dupa ce a ajuns la finis, Mani a recunoscut ca pentru o mai buna clasare in categoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament special si ca pentru 2011 va trebui sa gaseasca o solutie pentru a imbina antrenamentele pentru Dakar si Campioantul Mondial de Rally-Raid cu cele pentru competitii de extrem enduro cum ar fi Red Bull Romaniacs.
Marea pierdere inregistrata in acest an la clasa PRO a fost abandonul lui Taddy Blazusiak. Castigator de patru ori al Erzberg Rodeo, polonezul s-a accidentat la umar in prima zi in munti si a fost nevoit sa se retraga, recunoscand in acelasi timp ca nu este un fan al competitiilor pe gps si ca Red Bull Romaniacs este intr-adevar cea mai dura competitie de enduro din lume si trebuie sa rezisti ore intregi pe motocicleta in fiecare zi.
In ceea ce ii priveste pe riderii romani, pe langa locul 9 obtinut de Mani Gyenes in clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel mai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obtinut de Lucian Neaga la clasa Hobby Singel. Pitesteanul, recunoscut pentru escapadele de snowboard freeride, a suprins prin evolutia sa pe motocicleta reusind sa isi creeze un avantaj confortabil chiar din prima zi. Lucian a fost unul din putinii rideri care au ajuns la finisul primei zile avand in vedere ca ploaia care a cazut a facut ca cel mai greu traseu din aceasta editie sa devina aproape impracticabil.
Dani Otil si Krisztian Nagy - TipTil Team - au reusit, in ciuda problemelor tehnice avute in ziua a treia cand ambiilor le-a cedat ambreiajul, sa termine Red Bull Romaniacs. Aflati la a doua participare, cei doi si-au imbunatatit performanta comparativ cu 2009 reusind in acest an sa fie clasati pe locul 7 la Hobby Team.
Clasarile riderilor romani de la Red Bull Romaniacs 2010
Mani Gyenes - locul 9 clasa Pro
Paul Harpa - lcoul 8 clasa Expert Single
Paul Fratila - locul 9 clasa Expert Single
Cristinel Babes, Calin Raducu - locul 4 clasa Expert Team
Romeo Dunca, Ioan Tara - locul 6 clasa Expert Team
Razvan Avramescu - locul 7 clasa Hobby Single
Laurentiu Nedelcu - locul 25 clasa Hobby Single
Dani Otil, Krisztian Nagy - locul 7 clasa Hobby Team
Red Bull Romaniacs 2010 in cifre
165 - piloti la start
32 - tari din care au fost prezenti concurentii
400 - nr persoanelor care au lucrat la realizarea editiei din 2010
40 tone - carburant utilizat
400 - litri de ulei utilizati
60 - jurnalisti acreditati (atat din media nationala cat si din media internationala)
5 - nr. tarilor din care provin track managerii (Africa de Sud, Danemarca, Germania, Olanda, Romania)
12 - nr. lunilor necesare pentru crearea unei editii de Red Bull Romaniacs
Foto: Predrag Vuckovic
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (1)
-
Piese scuter malaguti f12 dezmembrez scuter malaguti f12 10 Lei
Baterie de pornire (ytx5lbs yuasa) aprilia motorcycles,baotian... 284.83 Lei
Teava admisie moto rms aprilia sr; gilera runner, typhoon;... 59 Lei
-
Amplificator audio / staie originala audi a4 b6 cod piesa :... 150 Lei
Piese moto honda sh yamaha, honda, suzuki, kawasaki, ktm, bmw,... 10 Lei
Stop dreapta haion original mercedes-benz gla (x156) facelift... 400 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll originale bmw seria 1/2/3 / audi 5x112 cu... 1250 Lei
Lant distributie malaguti madison - mbk doodo skyliner -... 80 Lei
Radiator intercooler 1.5 dci 144610001n renault laguna 3 [2007... 245 Lei
-
Baterie de pornire (yt7bbs yuasa) ducati motorcycles,kymco... 399.26 Lei
Vw passat b5 tdi
Armatura bara fata volkswagen golf 4 combi an 2004 119 Lei
-
Dezmembrez vw golf vi 1.6 tdi cayb 90 cai cutie manuala 5...
Bara fata hyundai tucson 2016-2018 2900 Lei
Releu incarcare aprilia leonardo scarabeo 125-250cc 150 Lei
-
Dezmembrez ford transit 2015 - 2016
Armatura bara fata volkswagen golf 5 2006 hatchback 1.4 mpi 150 Lei
Ford focus diesel 2012 4090 €
-
Traversa superioara mercedes clasa clk (c209) [fabr 2002-2009]... 63 Lei
Dezmembrari renault megane 2
Compresor clima 4f0260805t audi a6 4f/c6 [2004 - 2008] 715 Lei
-
Sonda lambda skoda octavia 2 1.2 i tsi cbzb benzina 03f906262b... 300 Lei
Pompa + cilindru ambreiaj toyota rav 4 2.0 d4d 85kw 116cai... 250 Lei
Dezmembrez renault megane 2 2002 - 2010 1.5 dci k9k 724( cp:...
-
Set jante r16 vw golf 6 6jx16 et 50 5x112 cod: 1t4071496666... 1150 Lei
Distribuitor vacuum audi a3 sportback (8pa) [fabr 2004-2013]... 99 Lei
Janta aliaj r15 tabla!!! volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 50 Lei
-
Pompa servodirectie 491100023r renault laguna 3 [2007 - 2011]... 500 Lei
Alternator fiat ducato ii 2.3 jtd 110cp cod piesa : 9665617780 249 Lei
Armatura bara fata volkswagen passat b6 variant (3c5) [fabr... 199 Lei
-
Cutie viteza manuala renault megane 2 (2003-2008) 1.5 motorina... 700 Lei
9802448680 9674973080 vdo injector cetroen peugeot ford volvo... 550 Lei
Senzor presiune gaze audi a4 b8 2.0tdi 0281006005 100 Lei
-
Navigatie 8618842290 audi a4 b7 [2004 - 2008] 2.0 tdi blb 350 Lei
Alternator fiat ducato 2.3 diesel 2016-2022 350 Lei
Filtru ulei (sp1426 alc) aprilia motorcycles,benelli... 23.74 Lei



Publicat în categoria: Moto
DATA PUBLICĂRII: 1 Iulie 2010