Red Bull Romaniacs 2010 a ajuns la final

Red Bull Romaniacs 2010 a ajuns la final
Neozeelandezul Chris Birch a castigat cea de a saptea editie a competitiei considerate a fi cel mai dificil raliu hard-enduro din lume. Pilotul KTM a avut nevoie de 28h 17min 31sec sa parcurga cei aproximativ 1000 de km de hard enduro ai traseului clasei PRO.
Distribuie pe Facebook
Al doilea rider al clasei PRO, care a rezistat conditiilor extreme ingreunate de ploaie si si-a depasit limitele reusind sa castige o etapa dupa ce intr-una din zile a fost nevoit sa isi schimbe motorul, este Graham Jarvis. Britanicul si al sau Sherco au parcurs traseul in 28h46min12sec, Jarvis reusind in penultima zi sa recupereze cele doua ore de penalizare primite in ziua a doua cand s-a confruntat si cu probleme la motor. Al treilea rider pe podiumul clasei PRO a fost Andreas Lettenbichler, castigatorul editiei 2009. Paul Bolton a izbutit sa incheie raliul pe locul patru, chiar daca in ultima zi s-a accidentat destul de rau in timpul unei coborari crezand initial ca si-a fracturat umarul. Chiar daca s-a aflat la prima participare, Jade Gutzeit a reusit sa termine cu al cincelea timp Red Bull Romaniacs. Sudafricanul a reusit sa il devanseze pe conationalul sau Darry Curtis (locul 8), un rider cu mult mai multa experienta cand vine vorba de rulat in conditiile din Romania.
Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul si a terminat toate cele sapte editii ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul noua la clasa PRO. Satmareanul, care piloteaza in prezent pentru Vectra Racing, a castigat in 2005 si 2006 raliul la clasa Expert, iar in 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single.
Dupa ce a ajuns la finis, Mani a recunoscut ca pentru o mai buna clasare in categoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament special si ca pentru 2011 va trebui sa gaseasca o solutie pentru a imbina antrenamentele pentru Dakar si Campioantul Mondial de Rally-Raid cu cele pentru competitii de extrem enduro cum ar fi Red Bull Romaniacs.
Marea pierdere inregistrata in acest an la clasa PRO a fost abandonul lui Taddy Blazusiak. Castigator de patru ori al Erzberg Rodeo, polonezul s-a accidentat la umar in prima zi in munti si a fost nevoit sa se retraga, recunoscand in acelasi timp ca nu este un fan al competitiilor pe gps si ca Red Bull Romaniacs este intr-adevar cea mai dura competitie de enduro din lume si trebuie sa rezisti ore intregi pe motocicleta in fiecare zi.
In ceea ce ii priveste pe riderii romani, pe langa locul 9 obtinut de Mani Gyenes in clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel mai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obtinut de Lucian Neaga la clasa Hobby Singel. Pitesteanul, recunoscut pentru escapadele de snowboard freeride, a suprins prin evolutia sa pe motocicleta reusind sa isi creeze un avantaj confortabil chiar din prima zi. Lucian a fost unul din putinii rideri care au ajuns la finisul primei zile avand in vedere ca ploaia care a cazut a facut ca cel mai greu traseu din aceasta editie sa devina aproape impracticabil.
Dani Otil si Krisztian Nagy - TipTil Team - au reusit, in ciuda problemelor tehnice avute in ziua a treia cand ambiilor le-a cedat ambreiajul, sa termine Red Bull Romaniacs. Aflati la a doua participare, cei doi si-au imbunatatit performanta comparativ cu 2009 reusind in acest an sa fie clasati pe locul 7 la Hobby Team.



Clasarile riderilor romani de la Red Bull Romaniacs 2010

Mani Gyenes - locul 9 clasa Pro

Paul Harpa - lcoul 8 clasa Expert Single

Paul Fratila - locul 9 clasa Expert Single

Cristinel Babes, Calin Raducu - locul 4 clasa Expert Team

Romeo Dunca, Ioan Tara - locul 6 clasa Expert Team

Razvan Avramescu - locul 7 clasa Hobby Single

Laurentiu Nedelcu - locul 25 clasa Hobby Single

Dani Otil, Krisztian Nagy - locul 7 clasa Hobby Team





Red Bull Romaniacs 2010 in cifre

165 - piloti la start

32 - tari din care au fost prezenti concurentii

400 - nr persoanelor care au lucrat la realizarea editiei din 2010

40 tone - carburant utilizat

400 - litri de ulei utilizati

60 - jurnalisti acreditati (atat din media nationala cat si din media internationala)

5 - nr. tarilor din care provin track managerii (Africa de Sud, Danemarca, Germania, Olanda, Romania)

12 - nr. lunilor necesare pentru crearea unei editii de Red Bull Romaniacs

Foto: Predrag Vuckovic

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Moto DATA PUBLICĂRII: 1 Iulie 2010