Red Bull Romaniacs 2010 a ajuns la final

Neozeelandezul Chris Birch a castigat cea de a saptea editie a competitiei considerate a fi cel mai dificil raliu hard-enduro din lume. Pilotul KTM a avut nevoie de 28h 17min 31sec sa parcurga cei aproximativ 1000 de km de hard enduro ai traseului clasei PRO.
Trimite unui prieten
Al doilea rider al clasei PRO, care a rezistat conditiilor extreme ingreunate de ploaie si si-a depasit limitele reusind sa castige o etapa dupa ce intr-una din zile a fost nevoit sa isi schimbe motorul, este Graham Jarvis. Britanicul si al sau Sherco au parcurs traseul in 28h46min12sec, Jarvis reusind in penultima zi sa recupereze cele doua ore de penalizare primite in ziua a doua cand s-a confruntat si cu probleme la motor. Al treilea rider pe podiumul clasei PRO a fost Andreas Lettenbichler, castigatorul editiei 2009. Paul Bolton a izbutit sa incheie raliul pe locul patru, chiar daca in ultima zi s-a accidentat destul de rau in timpul unei coborari crezand initial ca si-a fracturat umarul. Chiar daca s-a aflat la prima participare, Jade Gutzeit a reusit sa termine cu al cincelea timp Red Bull Romaniacs. Sudafricanul a reusit sa il devanseze pe conationalul sau Darry Curtis (locul 8), un rider cu mult mai multa experienta cand vine vorba de rulat in conditiile din Romania.
Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul si a terminat toate cele sapte editii ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul noua la clasa PRO. Satmareanul, care piloteaza in prezent pentru Vectra Racing, a castigat in 2005 si 2006 raliul la clasa Expert, iar in 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single.
Dupa ce a ajuns la finis, Mani a recunoscut ca pentru o mai buna clasare in categoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament special si ca pentru 2011 va trebui sa gaseasca o solutie pentru a imbina antrenamentele pentru Dakar si Campioantul Mondial de Rally-Raid cu cele pentru competitii de extrem enduro cum ar fi Red Bull Romaniacs.
Marea pierdere inregistrata in acest an la clasa PRO a fost abandonul lui Taddy Blazusiak. Castigator de patru ori al Erzberg Rodeo, polonezul s-a accidentat la umar in prima zi in munti si a fost nevoit sa se retraga, recunoscand in acelasi timp ca nu este un fan al competitiilor pe gps si ca Red Bull Romaniacs este intr-adevar cea mai dura competitie de enduro din lume si trebuie sa rezisti ore intregi pe motocicleta in fiecare zi.
In ceea ce ii priveste pe riderii romani, pe langa locul 9 obtinut de Mani Gyenes in clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel mai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obtinut de Lucian Neaga la clasa Hobby Singel. Pitesteanul, recunoscut pentru escapadele de snowboard freeride, a suprins prin evolutia sa pe motocicleta reusind sa isi creeze un avantaj confortabil chiar din prima zi. Lucian a fost unul din putinii rideri care au ajuns la finisul primei zile avand in vedere ca ploaia care a cazut a facut ca cel mai greu traseu din aceasta editie sa devina aproape impracticabil.
Dani Otil si Krisztian Nagy - TipTil Team - au reusit, in ciuda problemelor tehnice avute in ziua a treia cand ambiilor le-a cedat ambreiajul, sa termine Red Bull Romaniacs. Aflati la a doua participare, cei doi si-au imbunatatit performanta comparativ cu 2009 reusind in acest an sa fie clasati pe locul 7 la Hobby Team.
Clasarile riderilor romani de la Red Bull Romaniacs 2010
Mani Gyenes - locul 9 clasa Pro
Paul Harpa - lcoul 8 clasa Expert Single
Paul Fratila - locul 9 clasa Expert Single
Cristinel Babes, Calin Raducu - locul 4 clasa Expert Team
Romeo Dunca, Ioan Tara - locul 6 clasa Expert Team
Razvan Avramescu - locul 7 clasa Hobby Single
Laurentiu Nedelcu - locul 25 clasa Hobby Single
Dani Otil, Krisztian Nagy - locul 7 clasa Hobby Team
Red Bull Romaniacs 2010 in cifre
165 - piloti la start
32 - tari din care au fost prezenti concurentii
400 - nr persoanelor care au lucrat la realizarea editiei din 2010
40 tone - carburant utilizat
400 - litri de ulei utilizati
60 - jurnalisti acreditati (atat din media nationala cat si din media internationala)
5 - nr. tarilor din care provin track managerii (Africa de Sud, Danemarca, Germania, Olanda, Romania)
12 - nr. lunilor necesare pentru crearea unei editii de Red Bull Romaniacs
Mani Gyenes, singurul rider care a luat startul si a terminat toate cele sapte editii ale Red Bull Romaniacs, s-a clasat pe locul noua la clasa PRO. Satmareanul, care piloteaza in prezent pentru Vectra Racing, a castigat in 2005 si 2006 raliul la clasa Expert, iar in 2009 s-a clasat al doilea la Expert Single.
Dupa ce a ajuns la finis, Mani a recunoscut ca pentru o mai buna clasare in categoria PRO la Red Bull Romaniacs are nevoie de un antrenament special si ca pentru 2011 va trebui sa gaseasca o solutie pentru a imbina antrenamentele pentru Dakar si Campioantul Mondial de Rally-Raid cu cele pentru competitii de extrem enduro cum ar fi Red Bull Romaniacs.
Marea pierdere inregistrata in acest an la clasa PRO a fost abandonul lui Taddy Blazusiak. Castigator de patru ori al Erzberg Rodeo, polonezul s-a accidentat la umar in prima zi in munti si a fost nevoit sa se retraga, recunoscand in acelasi timp ca nu este un fan al competitiilor pe gps si ca Red Bull Romaniacs este intr-adevar cea mai dura competitie de enduro din lume si trebuie sa rezisti ore intregi pe motocicleta in fiecare zi.
In ceea ce ii priveste pe riderii romani, pe langa locul 9 obtinut de Mani Gyenes in clasamentul categoriei PRO (clasa cu cel mai dificil traseu) de remarcat este locul 1 obtinut de Lucian Neaga la clasa Hobby Singel. Pitesteanul, recunoscut pentru escapadele de snowboard freeride, a suprins prin evolutia sa pe motocicleta reusind sa isi creeze un avantaj confortabil chiar din prima zi. Lucian a fost unul din putinii rideri care au ajuns la finisul primei zile avand in vedere ca ploaia care a cazut a facut ca cel mai greu traseu din aceasta editie sa devina aproape impracticabil.
Dani Otil si Krisztian Nagy - TipTil Team - au reusit, in ciuda problemelor tehnice avute in ziua a treia cand ambiilor le-a cedat ambreiajul, sa termine Red Bull Romaniacs. Aflati la a doua participare, cei doi si-au imbunatatit performanta comparativ cu 2009 reusind in acest an sa fie clasati pe locul 7 la Hobby Team.
Clasarile riderilor romani de la Red Bull Romaniacs 2010
Mani Gyenes - locul 9 clasa Pro
Paul Harpa - lcoul 8 clasa Expert Single
Paul Fratila - locul 9 clasa Expert Single
Cristinel Babes, Calin Raducu - locul 4 clasa Expert Team
Romeo Dunca, Ioan Tara - locul 6 clasa Expert Team
Razvan Avramescu - locul 7 clasa Hobby Single
Laurentiu Nedelcu - locul 25 clasa Hobby Single
Dani Otil, Krisztian Nagy - locul 7 clasa Hobby Team
Red Bull Romaniacs 2010 in cifre
165 - piloti la start
32 - tari din care au fost prezenti concurentii
400 - nr persoanelor care au lucrat la realizarea editiei din 2010
40 tone - carburant utilizat
400 - litri de ulei utilizati
60 - jurnalisti acreditati (atat din media nationala cat si din media internationala)
5 - nr. tarilor din care provin track managerii (Africa de Sud, Danemarca, Germania, Olanda, Romania)
12 - nr. lunilor necesare pentru crearea unei editii de Red Bull Romaniacs
Foto: Predrag Vuckovic
Trimite unui prieten
Vezi toate comentariile (1)
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
-
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei



Publicat în categoria: Moto
DATA PUBLICĂRII: 1 Iulie 2010