Sezonul intern de enduro clasic a debutat in weekend la Zarnesti

Sezonul intern de enduro clasic a debutat in weekend la Zarnesti
Mani Gyenes, Alex Garbacea si Ervin Kovacs sunt marii castigatori ai Cupei Austrotherm, eveniment care a inglobat atat a patra etapa din actualul sezon al Campionatului Est European de Enduro, cat si prima etapa din Campionatul National plus Cupa MACEC.
Distribuie pe Facebook
In acest weekend, Zarnestiul a fost capitala enduroului est-european avand in vedere ca pe circuitul de motocross si pe cativa zeci de kilometri din jurul sau s-a desfasurat a patra etapa din Campionatul Est European - in realitate a fost insa a doua pentru ca cele doua evenimente ce au precedat cursa din Romania au fost amanate. 77 de concurenti au venit sa isi dezmorteasca oasele avand in vedere ca pe plan intern aceasta este prima etapa de enduro clasic desfasurata in actualul sezon.

Dupa ploile care au precedat evenimentul, traseul, care la clasa A (avansati) a masurat 40 de km, nu a fost unul de loc usor mai ales pentru concurentii inscrisi la clasa B (incepatori), acestia avand mult de lucru pe urcari din cauza noroiului.

Prima zi a competitiei (desfasurata sambata 10 iulie) a fost marcata de o greseala facuta de 90 % din concurentii clasei B. Acestia nu au urmat intocmai traseul marcat cu benzi si au ratat un punct de control. Practic, in prima zi doar patru piloti au mers in primul din cele trei tururi pe traseul corect, asa ca potrivit regulametului restul au primit o penalizare de 15 ore si nu li s-au acordat punctele pentru aceasta zi. Ploaia cazuta in noaptea de sambata spre duminica i-a determinat pe organizatori sa schimbe traseul clasei B. Din cauza deteriorarii traseului, acestia au fost nevoiti sa parcurga traseul clasei C (Hobby) la care s-au adaugat asa numita speciala de linie si proba de motocross (acestea sunt probe clasice care se parcurg la toate evenimentele de enduro, insa proba de linie se adreseaza in general doar claselor A si B, pe cand proba de motocross este parcursa de toti concurentii; pe langa acestea mai este si traseul prin padure, acesta trebuie parcurs intr-un anumit timp si are ramificatii pentru toate cele trei clase). Cei de la clasa A (avansati) au ramas pe acelasi traseu, singurul inconvenient pentru acestia fiind deteriorarea, la a treia trecere, a unor urcari care au devenit ceva mai dificile. Chiar daca pentru a parcurge un tur fiecare concurent are un anumit timp si pentru fiecare intarziere este penalizat, pe traseu, in a doua zi, au existat multe momente de fairplay. Au fost piloti de la clasa A, care cand s-au intersectat cu traseul clasei B si au gasit concurenti in dificultate au ramas sa ii ajute.


La clasa A, batalia cea mai mare pentru victorie s-a dat la categoria E1 (categoriile sunt in functie de capacitatea cilindrica a motorului si ciclul de functionare 2 timpi sau 4 timpi), unde Marton Szilveszter si Alex Garbacea si-au pastrat sansele pentru locul 1 pana in ultimul moment. In cele din urma, castig de cauza a avut Alex Garbacea. Acesta a avut timpi mai buni in a doua zi, dar totusi in clasament ambii au strans acelasi numar de puncte, adica 47. La E2, Ervin Kovacs nu l-a lasat pe concurentul maghiar Peter Katai sa plece cu victoria din aceasta etapa si se pare ca pilotul de la Ivan Moto Racing se indreapta catre titlul national in acest an. La E3, Mani Gyenes a castigat fara probleme, el avand ca obiectiv in acest an castigarea celui de al patrulea titlu national.

Victoria pe echipe, la clasa A, i-a revenit team-ului Vectra Racing, trei din cei patru piloti (Mani Gyenes, Marcel Butuza si Alex Garbacea) concurand in acest eveniment. Din pacate, cei trei nu s-au putut baza si pe ajutorul colegului lor
Romeo Duicu, acesta fiind implicat in organizarea competitiei. Colegii celor de la Vectra Racing, pilotii din cadrul Moto Club Vectra Zarnesti au reusit sa castige competitia pe echipe la clasa B, asa ca ambele victorii au ramas la Zarnesti.

Clasa B a fost castigata de Gheorghe Barbos de la Moto Club Vectra Zarnesti, el profitand de faptul ca nu a gresit traseul in prima zi si ca doi din principalii sai rivali Lucian Neaga (castigator al Red Bull Romaniacs 2010 clasa Hobby) si Krisztian Nagy au primit penalizari.

La clasa C s-a impus Nicolae Jaja, sportiv legitimat tot la Moto Club Vectra Zarnesti, in timp ce clasa Fete a fost castigata de Sorina Sandu de la Comexim Lupeni.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Moto DATA PUBLICĂRII: 12 Iulie 2010