Tehnologie MotoGP pentru strada: Yamaha YZF-R1

Evidentierea intregii baze a noului motor este facuta de arborele cotit crossplane al lor, care este o premiera pentru orice motocicleta produsa vreodata in masa si vine direct de la M1 Yamaha pe care merge Valentino Rossi. Fiind un concept pentru lumea motoarelor, a fost vazut la autoturismele pe patru roti. Unele V8-uri americane mai vechi au folosit conceptul de baza, precum si alte cateva masini. Deci, ei doar taie un V8 Chevy in jumatate, nu? Nu chiar...
Ideea este simpla. Ei bine, simplu ca si in memorarea Dictionarului Webster cap-coada. Atat de simplu. Dar uite ce inseamna mai pe romaneste: motoare care sa produca un cuplu, initial exclusiv din ardere. Aceasta se numeste - da, cred ca ati ghicit - "cuplu de ardere." Odata ce turatia creste, la fel face si viteza pistoanelor, la randul sau controlând viteza arborelelui cotit. Acest lucru creeaza o alta forma de cuplu numit "cuplu inertial." Din cauza greutatii dezechilibrate de distributie a arborelui cotit, atunci cand este utilizat cu un ordin de tractiune traditional, acest lucru duce la o curba de cuplu de rotatie, care este in afara axei de curba a cuplului de ardere, care este conectat la incheietura mainii drepte in timp ce rasuciti de acceleratie. Deoarece acestea sunt dezactivate, legatura dintre roata din fata si cea din spate poate fi decalata si mai mult decat rata de createre a rpm.
Avand temperatura de aprindere de 90 de grade, viteza manivelei de rotatie este liniara si constanta in orice moment, iar rezultatul final este o curba de cuplu aproape plata. Aceasta, la randul sau, se potriveste apoi aproape identic cu cea al curbei de ardere de cuplu. Ideea este ca singura modificare a cuplului sa se intample atunci cand au loc schimbarile de ardere de cuplu. Prin urmare, urmeaza exact ceea ce face incheietura mainii drepte. Cu un cuplu atat de aliniat, se
elimina o alta variabila de disparitate, punand roata frontala cu un pas mai aproape de idealul de conectare cu roata din spate. Asa cum au spus-o japonezii, atat de elegant: "cuplu pur, plus liniaritate maxima." Acum este nevoie ca rezultat de un element pentru contrabalans, pentru a mentine motorul egal cu ordinul de tragere nou.
Pornind de la interior si iesind in exterior, noi pistoane forjate din aluminiu stau acum in interiorul unor cilindri imbracati de compozite ceramice, concepute pentru a distribui caldura mai bine. Spatiile pentru rulmenti sunt acum cu 4 mm mai mari (de la 32 la 36 mm), pentru a se ocupa de cuplul arborelui cotit crossplane. Au fost facute si mici modificari pentru a consolida ambreiajul in rampa de tip papuc rotund - ambreiaj in schimbari interne.
Odata ce Yamaha YCC-T intoarce sistemul pedalei de acceleratie, controland YCC-I in functie de sistemul de admisie, care este actualizat pentru a actiona mai lin, sistemul modifica lungimea palniei de admisie in functie de rpm, pentru putere optima. Este un sistem bilateral, care are o lungime schimbata la 9400 rpm, cu palnia de aceeasi lungime, mai jos de aceasta marca, precum si doua piese de separare pentru a face o piesa de admisie mai scurta, la 9400 rpm, pentru un numar maxim de CP imbunatatit. Injectia de carburant este acum asistata de injectoarele secundare Mikuni de 12 gauri, pentru atomizare mai buna, o premiera pentru orice R1 de productie.
Prize mari de aer sunt amplasate acolo unde erau farurile exterioare, cu zona interioara acum folosind sistemul proiector de ultima generatie, care actioneaza atat pentru raze inalte, cat si pentru raze joase, care sa permita lasarea unui spatiu liber, care era ocupat de luminile vechi.
Evidentierea noilor tehnologii este realizata de functia D-Mode pentru sistemul de acceleratie actualizat YCC-T, care permite ajustarea pentru trei caracteristici electrice diferite. Modul Standard este ceea ce Yamaha a denumit drept "optim", in timp ce modul "A" deschide elementele de acceleratie cu 30% mai rapid pentru primele 50% din deschiderea clapetei, marind rata de acceleratie. Ultimul, modul "B", incetineste deschiderea clapetei cu pana la 30% pana la linia rosie. In timp ce alte companii au facut acest lucru prin limitarea puterii si livrare de combustibil sau a momentului de aprindere, Yamaha a facut numai modificari la sistemul de admisie YCC-T pentru a controla rata de acceleratie. Prin urmare, nu impiedica puterea de varf. Ambele fac aceeasi cantitate de CP, singura diferenta fiind cat de repede se ajunge acolo.
Evacuarea gazelor consumate reprezinta un sistem complet nou, inzestrat cu tobe de esapament stilizate, sub sa. Privind putin din afara, exista un motiv pentru toate acestea: o data cu inmultirea regulilor Agentiei de Protectie a Mediului, precum limita de zgomot si de cantitatea gazelor emise, esapamentele usoare si minuscule sunt de domeniul trecutului. Drept rezultat, este afectat numarul maxim de CP. In cazul acestui model, se sustine ca numarul maxim de CP este identic cu cel al modelului precedent, dar este in pierdere cu 6 CP in comparatie cu modelul european, unde este un singur esapament, reducandu-se indeajuns zgomotul, in timp ce in cazul nostru sunt doua esapamente, avand de suferit caii putere.
Pentru a se raspunde cererilor facute de noul motor, care obtine puterea intr-un mod complet diferit, a trebuit sa fie proiectat in jurul acestuia un sasiu complet nou. Un cadru de tip delta si un swingwarm sunt facute dintr-un amestec de metale topite, turnate in forme si presate pentru a mari rigiditatea ramei pentru toate cele trei axe. Pe verticala este cu 22 % mai rigida, pe latime este cu 37 % mai slaba, iar axial este cu 2 % mai slaba.
Ampatamentul este acum 5 mm mai scurt (in jos de la 1420 la 1415 mm), in timp ce rezervorul de combustibil, montat mai jos, se extinde sub scaun si o rama auxiliara de magneziu, ajuta in continuare la reducerea centrului de greutate. O pozitie mai echilibrata, cu un ghidon cu 10 mm mai aproape de biker, cu saua 7.6 mm inainte si pedalele cu 10 mm inainte. Pedalele sunt acum reglabile si pot fi puse 15 mm mai sus si 3 mm mai in spate, dupa cum doriti.
In cazul in care ati ramas cu gura cascata si deja va ganditi cum ar arata o asemenea motocicleta in garajul vostru, va spunem un mic secret: modelul YZF-R1 din 2009 poate fi achizitionat si de la ATVROM, la pretul de 13.700 euro.-
0445110141 8200146357 93190346 bosch injector nissan opel... 300 Lei
166007427r 0445876882 0445110800 h8201636333 injector... 500 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
167006205r 0445010799 bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445116035 03l130277c 0986435369 bosch injector vw amarok... 600 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
0445110300 bosch injector opel 1.6 cdti / lancia fiat 1.6 d... 300 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
A6510900980 53049700086 10009880036 biturbo mercedes sprinter... 2000 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
5801647158 gt5518r 820803-0004 820803-5004s garrett... 7500 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A6510702987 0445117035 0986435248 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
Gk2q-9k546-ab gk2q9k546ab a2c9303500080 2143478 vdo injector... 600 Lei
-
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
Reconditionat 0 445 110 605 0445110605 bosch injector tractor... 900 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
0445110083 55192096 0986435078 injector... 150 Lei
0445110569 166000804r 95518001 95523169 6000616680 bosch... 600 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
A6510702387 28272472 delphi injector mercedes 2.2 cdi a b c... 500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
0445010747 55274845 55260837 bosch pompa de inalta presiune... 1000 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0445110075 96386523 96414961 9641496180 bosch injectoare... 150 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei


