Voxan Wattman, cea mai puternica motocicleta electrica din lume, are 200 cp

Voxan Wattman, cea mai puternica motocicleta electrica din lume, are 200 cp
  • Voxan Wattman prinde 100 km/h in 3,4 secunde
  • Viteza maxima este de 170 km/h si este atinsa in doar 6 secunde
  • Are o greutate de numai 350 kg (acumulatori inclusi)
Distribuie pe Facebook

Motocicletele electrice reprezinta un domeniu care ar putea sa se dezvolte mult mai repede si mai eficient decat autoturismele electrice. Si asta pentru ca vorbim de alti acumulatori, o greutate scazuta si o autonomie mai mare. Asa ca nu trebuie sa ne mire daca tot mai multi producatori apeleaza la tehnologia electrica pentru a face motoare ECO. Un exemplu este compania Voxan care tocmai a lansat in cadrul Salonului Moto de la Paris modelul Wattman, un cruiser de 200 cp.

Cei de la Venturi au cumparat recent compania moto franceza, Voxan. Si acum au scos la iveala primul produs electric de volum. In cadrul Salonului Moto de la Paris a fost dezvaluit modelul Voxan Wattman, un cruiser electric cu performante fabuloase. Adica o pagina noua pentru firma franceza, intr-un univers de aluminiu si curent.

Wattman este fabricata ca fiind cea mai puternica motocicleta electrica din lume. Si cifrele confirma acest lucru. Are un motor care produce 200 de cp cu ajutorul caruia accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,4 secunde. Prinde viteza de top la care este limitata, adica 170 km/h in putin peste 6 secunde. Greutatea motocicletei, ce-i drept, destul de mare pentru un motor, de 350 kg, este totusi mica, daca ne gandim ca vorbim de un vehicul a carui greutate este in mare parte constituita din acumulatori. Chiar si asa, un raport de putere greutate de 200 cp/350 kg... nu este deloc rau.

Voxan Wattman

Cu acest model nu este insa vorba doar de acceleratie. Jantele de carbon de 18 inch contribuie la greutatea redusa, iar franele Beringer 4D cu sistem de 4 discuri numai pe fata, opresc motocicleta fara probleme. Suspensia spate promite ca tinuta de drum sa fie extrem de confortabila cu ajutorul unei bascule duble, fiecare cu propriul amortizor. Suspensia completa se numeste "parallelogram-shaped four-link suspension". Faceti voi traducerea, ca noi ne-am pierdut...

Cadrul de aluminiu este de fapt un... sasiu. In interiorul sau este puterea acestei motociclete. Adica in acumulatorul cu litiu de 12,8 kWh, ce permite o autonomie de 180 kilometri. Nu ajungi la Constanta cu motocicleta, dar macar la Predeal tot ajungi... Insa daca ne gandim la un amanunt interesant propus de Voxan, ne dam seama ca daca avem rabdare, ajungem oriunde in tara. Pentru ca, pe modul de incarcare rapida, acumulatorul se incarca in doar 30 de minute la 80% din capacitate. Asta daca gasesti vreo benzinarie binevoitoare care sa-ti puna la dispozitie o priza.

Voxan Wattman va fi produs manual in fabrica din Franta, numai pe baza de comanda. Pretul inca nu a fost dezvaluit, dar banuim ca daca cumva nu ai in parcare si un Fisker Karma, sau cel putin un Tesla si iti faci vacantele la bordul avionului personal, sansele ca sa-ti permiti aceasta motocicleta sunt minime.

Voxan Wattman

Voxan WattmanVoxan WattmanVoxan WattmanVoxan Wattman

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Voxan Wattman
mai multe