EXCLUSIV: Adam Kerenyi si BMW E36 M5
Despre evolutiile pilotului Adam Kerenyi stim cu totii sau, daca nu stim, vom afla acum. Ne-am gandit sa va prezentam intreaga evolutie IN PREMIERA a celui ce este intitulat King of Europe Drift Series 2009 si, nu in ultimul rand, masina cu care concureaza.
Adam Kerenyi a intrat in lumea sporturilor cu motor la varsta de 5 ani, cand acesta a fost invatat sa mearga pe motocicleta chiar de catre tatal sau. La 8 ani a intrat in karting avandu-l ca profesor pe Janos Kesjar pana la 14 ani, acesta invatandu-l pe tanarul pilot sa abordeze virajele cu viteze cat mai ridicate, obtinand timpi impresionanti pe circuitele de karting. In anul 2004 a renuntat la motociclete si a inceput sa conduca masini cu tractiune spate si sa participe la diferite curse de indemanare si slalom pentru amatori. Din anul 2006 a participat la toate evenimentele oficiale de drift din Ungaria si in numeroase etape europene. 2005 a fost primul an in care driftul a aparut ca sport in Ungaria, Adam Kerenyi avand un rol important, infiintand Asociatia de Drift din Ungaria.
Tot in acest an, Adam Kerenyi si-a achizitionat prima masina ce avea sa fie folosita in special pentru drift - un BMW E30 cu motor Alpina de 2.700cmc. In 2006 a castigat locul al doilea in Campionatul de Drift din Ungaria si a participat la cat mai multe evenimente de Drag si Demo pentru a-si prezenta atat masina, cat si calitatile de pilot pe care le detinea. Acest an i-a adus locul al 3-lea in International Drift Challenge, iar revista germana Sport Auto Magazin a facut un articol despre rezultatele acestuia.
Anul 2007 a venit cu o configuratie noua a masinii, aceasta fiind echipata cu un motor V8 de 4.400 cmc, iar evenimentul organizat pe Hockenheim-Ring a strans 25.000 de vizitatori.In 2008, Adam Kerenyi si-a facut aparitia cu deja cunoscutul BMW E36 echipat cu un motor M5 de 3.800 cmc, ce scoate nu mai putin de 400 CP. Motorul masinii a fost impins catre interior cu circa 40 cm pentru a obtine impartirea greutatii egala pe ambele punti, proiect unic in Europa.
Cum la un proiect atat de ambitios motorul nu putea ramane la valorile date de fabricant, s-a modificat chiuloasa, au fost introduse pistoane forjate Wiseco, iar ECU a fost optimizat pentru a face fata cerintelor pilotului. Alte detalii includ admisie directa K&N si evacuare dubla cu diametru de 55 mm. Partea de transmisie a primit o cutie de viteze in 6 trepte si un diferential autoblocant cu raport foarte scurt 4,45.
De asemenea, suspensiile si directia au fost modificate, Adam alegand amortizoare G4 Racing reglabile cu arcuri de la KW. S-au adaugat bascule si brate reglabile ce ajuta la modificarea pozitiei rotilor cat si unghiul acestora, in timp ce caseta de directie a fost inlocuita cu una imprumutata de la BMW M3 E92. Franele au fost schimbate cu discuri Zimmerman Racing si placute Ferodo DS 3000 plus frana de mana hidraulica.
La exterior, masina a primit un facelift de BMW E46 si pachet M3, acestea fiind completate decapota, plafonul si portbagajul din fibra de carbon. Aripile fata au fost modificate si inlocuite de unele din fibra de sticla, in timp ce aripile spate au fost evazate pentru a permite montarea unor roti late. Lista cu modificari exterioare se incheie cu jantele Dotz Togue 8x17” sau Dotz Tupac 9, respectiv 10x18”.
La interior nu sunt prea multe de precizat, decat un roll cage in 6 puncte, 2 scaune sport si o frana de mana hidraulica.
In concluzie, dupa atatea modificari, masina a ajuns sa cantareasca 1100kg, greutatea fiind impartita 50/50 pe puntile fata/spate.
De-a lungul anilor, Adam Kerenyi a reusit sa adune numeroase premii, avand un palmares demn de invidiat.
2007 Locul 1 in Campionatul National al Ungariei
2008 Locul 2 in Campionatul National al Ungariei
2006-2007 Locul 3 la International Drift Challange
2008 Locul 5 la International Drift Challange
2007 Mátra Hill Climb (MNASZ) runda 1 : locul 1
2007 Mátra Hill Climb (MNASZ) runda 2 : locul 2
2009 Locul 1 in King of Europe Drift Series
2009 Locul 1 in Campionatul National de drift al Ungariei
Ramane de vazut ce surprize ne mai rezerva pilotul in 2010.
Evolutia intregului proiect poate fi vazuta in superba galerie foto. Enjoy!
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Renault megane 16v 2006 2000 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei