A facut istorie in WRC-ul anilor '70. Cu cat se mai vinde in ziua de azi o Lancia Stratos

A facut istorie in WRC-ul anilor '70. Cu cat se mai vinde in ziua de azi o Lancia Stratos
  • Lancia a produs 492 de exemplare Stratos
  • Unitatea V6 a fost imprumutat de la Ferrari-ul Dino
  • Aceste exemplar are sub 100.000 de kilometri in bord
Distribuie pe Facebook

Avem o veste buna pentru tine, ca tot vine Craciunul: poti deveni proprietarul unei Lancia Stratos din 1974. Masina a fost revizuita tehnic recent, bordul indica sub 100.000 de kilometri rulati si a avut doar doi proprietari in toti acesti ani.

La inceputul anilor '70, italienii de la Lancia prezentau prototipul modelului Stratos HF cu ocazia Salonului Auto de la Torino. Pentru a putea fi omologat pentru Grupa 4 a Campionatului Mondial de Raliuri, productia de serie a acestui model trebuia sa fie de 500 de exemplare.

Lancia Stratos

Primul dintre acestea a intrat pe linia de asamblare in 1974, iar mai tarziu in acelasi an, Lancia Stratos avea sa castige titlul suprem in WRC. In urmatorii doi ani, modelul italienilor a fost de neinvins luand acasa alte doua titluri mondiale si asigurandu-si un loc de cinste in istoria auto.

Lancia Stratos

Pana in 1978, Lancia a produs 492 de Stratos-uri, iar unul dintre acestea, sau mai exact numarul de serie 44, isi cauta acum un nou proprietar pe un site de profil. Masina este finisata in celebra nuanta Rosso Arancio Rally iar bordul indica numai 71.008 kilometri rulati. Partea buna este ca in toti acesti ani, masina a avut doar doi proprietari care au avut foarte mare grija de ea.

Lancia Stratos

Acest exemplar este cu atat mai rar cu cat motorul (refacut complet anul acesta), transmisia si mai ales sasiul sunt cele originale, lucru atestat de toate documentele care vin impreuna cu masina.

Lancia Stratos

Ca tot am ajuns la capitolul tehnic, trebuie mentionat faptul ca sub capota Lanciei Stratos regasim un propulsor V6 de 2.4 litri, imprumutat de la Ferrari-ul Dino, care produce 190 de cai putere. Nu o fi mult dupa standardele din ziua de azi, dar este suficient pentru o acceleratie pana la 100 de km/h in 6,8 secunde si pentru o viteza maxima de 232 de km/h. Tractiunea este exclusiv pe puntea spate iar singura transmisie oferita in acea vreme era una manuala cu 5 trepte.

Lancia Stratos

Si acum pretul. In ziua de azi este extrem de greu sa gasesti un Stratos in stare impecabila, cu relativ putini kilometri la bord, astfel ca si pretul este direct proportional cu exclusivitatea. Daca vrei sa iei acasa acest exemplar, atunci trebuie sa pui jos 325.000 de dolari, insa trebuie sa te grabesti pentru ca licitatia se termina in sase zile.

Lancia Stratos

Lancia Stratos

Lancia Stratos

Lancia Stratos

Lancia Stratos

Lancia Stratos

Lancia Stratos

Lancia Stratos

Lancia Stratos

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (23) Poze Lancia Stratos
mai multe