De la fantezie la realitate: Povestea unicului BMW Isetta cu motor V8

De la fantezie la realitate: Povestea unicului BMW Isetta cu motor V8
Este o simpla masina. O motocicleta sau poate chiar un avion? Stii ce?! Nici nu mai conteaza! Nu de alta, dar fascinantul si impresionantul BMW Isetta Whatta Drag are cate putin din toate!
Distribuie pe Facebook

Scurta introducere in universul BMW Isetta.

Desi ajuns intre timp numarul unu in topul constructorilor auto premium cu cele mai mari vanzari, BMW s-a confruntat cu grave probleme financiare dupa cel de-al doilea razboi mondial. In mod surprinzator, salvarea companiei bavareze nu a venit de la automobilele luxoase si performante, cu motoare in sase sau opt cilindri, cu care isi obisnuise fanii si publicul, ci de la un automobil de clasa... mica.

BMW Isetta Whatta Drag

BMW Isetta Whatta DragBMW Isetta Whatta Drag

Introdus pe piata in cursul anului 1955, modelul BMW Isetta s-a dovedit a fi un adevarat succes. Dimensiunile sale reduse, interiorul suficient de spatios pentru doua persoane, plus cateva bagaje, propulsorul monocilindru de motocicleta si consumul redus de carburant - datorat in mare masura si greutatii mai mici de 400 de kilograme, au facut ca masina balon a bavarezilor sa devina unul dintre cele mai populare automobile din Germania, reusind sa inregistreze in cei aproximativ sapte ani de productie ceva mai mult de 160.000 de comenzi.

Si totusi, de unde ideea unui BMW Isetta cu motor V8?

Spre deosebire de originalul BMW Isetta, care isi are radacinile in modelul Iso Isetta lansat la inceputul anilor '50, aparitia proiectului BMW Isetta Whatta Drag se datoreaza in special companiei americane de jucarii Mattel. Companie care, prin brandul Hot Wheels, a reusit sa cucereasca atat lumea copiiilor, cat si pe cea a adultilor nu doar cu replicile unor automobile reale, ci si prin masinutele desprinse parca din romanele stiintifico-fantastice.

BMW Isetta Whatta Drag

BMW Isetta Whatta DragBMW Isetta Whatta Drag

Istoria jucariei BMW Isetta Whatta Drag incepe in anul 1998, atunci cand este prezentata pentru prima oara de catre americanii de la Hot Wheels. Liniile si formele sale indraznete i se datoreaza lui Phil Riehlman, iar succesul inregistrat este atat de mare incat nu va lipsi de pe rafturile cu masinute in urmatoarea decada. Ba chiar mai mult de-atat, datorita retetei sale SF, jucaria BMW Isetta Whatta Drag reuseste sa prinda viata in cursul anului 2005, atunci cand colectionarul Bruce Weiner apeleaza la knw-how-ul mai multor companii din industria auto pentru a transforma fantezia lui Phil Riehlman in pura realitate.

Jumatate city car, jumatate... dragster.

Avand la baza editia #213, proiectul BMW Isetta Whatta Drag preia majoritatea caracteristicilor jucariei introduse pe piata in 2000, inclusiv partea posterioara specifica unui dragster, care lasa la vederea motorizarea din dotare. Ei bine, si daca tot veni vorba de acest aspect, trebuie sa precizam neaparat ca propulsia masinii reale este asigurata de o unitate V8 "big block", de provenienta Chevrolet, cu capacitate cilindrica de 8.2 litri!

BMW Isetta Whatta Drag

BMW Isetta Whatta DragBMW Isetta Whatta Drag

De asemenea, nu lipsesc de pe lista cu specificatii tehnice nici compresorul mecanic BDS, carburatoarele Holley 750 CFM sau serpisorii Zoomies care promit sa ofere un spectacol incendiar, toate aceste componente contribuind din plin la realizarea unui total de pana la 730 cai putere! 730 cai putere care ajung catre roata posterioara, compusa dintr-o janta de 13 x 18 inci si o anvelopa speciala marca si modelul Sumitomo HTRZ II, prin intermediul unei transmisii cu numai doua rapoarte.

Chiar daca cea mai mare parte a lucrarii este realizata la comanda, proiectul BMW Isetta Whatta Drag nu-si uita originile si se poate lauda cu prezenta unei suspensii provenite de la un BMW M3. Un alt detaliu caracteristic modelelor BMW se regaseste la nivelul jantelor cromate ce echipeaza puntea fata si consta in logo-ul companiei bavareze de automobile. Lista cu atractiile principale regasite la nivel de exterior se incheie cu eleronul de dimensiuni mai mult generoase, care reprezinta o copie fidela a celui intalnit pe jucaria Hot Wheels, in timp ce aspectul interior continua tema propusa de originalul BMW Isetta, fara insa a face rabat de la calitate sau siguranta.

BMW Isetta Whatta Drag

BMW Isetta Whatta DragBMW Isetta Whatta Drag

Asadar, proiectul BMW Isetta Whatta Drag reprezinta inca o dovada a faptului ca pana si cel mai fantezist vis poate deveni realitate. Nu de alta, dar pe langa fidelitatea de care da dovada in raport cu jucaria de la care s-a plecat, aceasta fascinanta lucrare mai impresioneaza si prin urmatorul detaliu: este complet functionala! Asta chiar daca, cel mai probabil, nu va putea gusta niciodata dintr-un alt univers decat cel dedicat saloanelor si expozitiilor auto...

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (23) Poze BMW Isetta Whatta Drag
mai multe
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 10 Decembrie 2013