GALERIE FOTO: Vizita la muzeul Lamborghini din Sant’Agata Bolognese

GALERIE FOTO: Vizita la muzeul Lamborghini din Sant’Agata Bolognese
Pentru o companie care a vandut ceva mai putin de 50.000 de masini in toata istoria sa, oferta Lamborghini din ultimii 51 de ani este una extrem de variata si impresionanta.
Distribuie pe Facebook

Nu trebuie insa sa ne crezi pe cuvant. Este suficient sa arunci o privire asupra fotografiilor de mai jos, care surprind marea majoritatea a capodoperelor pe patru roti "ascunse" in muzeul din Sant’Agata Bolognese.

Muzeu LamborghiniAsa arata primul automobil de serie din istoria Lamborghini. Lansat pe piata in urma cu jumatate de secol, in cursul anului 1964, modelul se poate lauda cu un motor V12 de aproximativ 270 de cai putere. Conform mai multor surse, doar 120 de astfel de exemplare au fost construite.

Muzeu LamborghiniUn alt Lamborghini care a avut parte de o viata scurta si de numai cativa mostenitori (a se citi exemplare construite) este modelul Islero 2+2. Model care, asa cum o sugereaza si denumirea sa, ofera o configuratie a interiorului de tip 2+2, fiind astfel unul dintre putinele automobile sport din Sant’Agata Bolognese cu mai mult de doua locuri.

Muzeu LamborghiniConstruit pe o versiune scurtata a plaftormei de Espada, modelul Lamborghini Jarama se bucura de un design semnat Marcello Gandini si o motorizare V12 de cel putin 350 de cai putere. Exemplarul din cazul de fata se poate mai poate lauda si cu proprietarul sau celebru, nimeni altul decat Ferruccio Lamborghini.

Muzeu LamborghiniAcelasi Marcello Gandini se face vinovat si de semnarea aspectului exterior al modelului Lamborghini Urraco. Spre deosebire insa de automobilele anterioare, Lamborghini Urraco vine la pachet cu o unitate cu "numai" opt cilindri in V care, in functie de versiunea de echipare, produce 180, 217 sau 247 cai putere.

Muzeu LamborghiniProdus timp de aproximativ un deceniu si jumatate, din 1974 si pana in 1990, modelul Lamborghini Countach nu mai are nevoie de nici un fel de prezentare, impresionantul automobil al constructorului din Sant'Agata Bolognese fiind inclus in numeroase topuri de tipul "Cele mai tari masini din istorie".

Muzeu LamborghiniLa sfarsitul anilor 1970, italienii de la Lamborghini si-au declarat falimentul, una dintre primele miscari facute de compania din Sant'Agata Bolognese dupa procesul de restructurare constand in lansarea modelului targa Jalpa cu motor V8, ce avea la baza vechiul Silhouette.

Muzeu LamborghiniRecunoscuti pentru automobilele lor de inalta performanta, cu motor V12 si design remarcabil, italienii de la Lamborghini nu au raspuns negativ nici provocarii de a veni cu un SUV sau, mai bine zis, off-roader. Cunoscut sub numele de scena "Rambo Lambo", modelul LM002 a fost construit in numai 328 de exemplare, toate acestea fiind oferite in compania unui propulsor cu 12 cilindri in V.

Muzeu LamborghiniPurtand numele de cod P132, automobilul din aceasta imagine joaca rolul de precursor al supercarului Diablo. Majoritatea informatiilor referitoare la prototipul in cauza raman in continuare un mister pentru publicul larg, insa aspectul sau exterior ne ofera o buna impresie cu privire la detaliile la care modelul Lamborghini Diablo a renuntat atunci cand a intrat in productia de serie.

Muzeu LamborghiniDezvaluit in premiera mondiala cu ocazia evenimentului Geneva Motor Show 1992, conceptul Lamborghini Diablo Roadster a reusita sa atraga toate privirile asupra sa multumita stilului nonconformist cu care s-a accesorizat pentru show-ul auto elvetian.

Muzeu LamborghiniUn alt membru marcant al gamei de modele Lamborghini Diablo este prototipul Diablo GT2, prezentat in fata lumii intregi in cursul aceluiasi an 1992. Pe langa prizele de aer atasate plafonului si eleronul posterior de dimensiuni mai mult decat generoase, automobilul in cauza se mai poate lauda si cu o putere de peste 600 CP.

Muzeu LamborghiniDesi pare greu de crezut, asa ar fi putut arata ceea ce noi cunoastem astazi sub denumirea de Murcielago. Desenat de Zagato si insarcinat cu rolul de a inlocui modelul Diablo, conceptul Lamborghini Canto a fost oprit in ultimul moment din drumul sau catre productia de serie. Vinovatii? Germanii de la Audi!

Muzeu LamborghiniNici proiectul Acosta semnat de acelasi Marcello Gandini nu a avut parte de mai mult noroc in incercarea sa de a convinge juriul Audi ca are tot ce-i trebuie pentru a juca rolul de succesor al legendarului Lamborghini Diablo. Iar motivele sunt cat se poate de evidente...

Muzeu LamborghiniLansat in anul 2006, conceptul Lamborghini Miura celebreaza cea de-a 40-a aniversare a iconicului automobil cu acelasi nume. Chiar daca a fost construit pe aceeasi platforma precum Murcielago, impresionantul studiu de design al italienilor nu a intrat niciodata in productia de serie. Din pacate.

Muzeu LamborghiniDin fericire, oficialii constructorului din Sant'Agata Bolognese au fost ceva mai receptivi atunci cand a venit vorba de modelul Reventon. Oferit intr-o serie limitata la doar 35 de exemplare - dintre care 20 de Coupe-uri si 15 Roadstere, extremul supercar iese in evidenta in special prin design-ul sau inspirat de avionul de vanatoare F-22 Raptor.

Muzeu LamborghiniTot cu aspect vizual dramatic stilizat se poate lauda si conceptul Lamborghini Sesto Elemento, principala atractie a acestuia fiind insa reprezentata de departe de constructia ultra-usoara din fibra de carbon, ce pastreaza greutatea sub pragul celor 1.000 de kilograme.

Muzeu LamborghiniAcestea sunt insa doar cateva dintre capodoperele pe care le poti admira in cadrul muzeului Lamborghini din Sant'Agata Bolognese. Drept urmare, pentru o experienta de neuitat este recomandat sa te deplasezi pana la fata locului. Excursia merita pe deplin, cel putin din punctul nostru de vedere.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (22) Poze Muzeu Lamborghini
mai multe