Hot Rod: Un Ford din 1933 cu veleitati de dragster
Prea multe elemente originale din 1933 nu au ramas pe acest Hot Rod al anilor 2000... Sasiul original a fost intarit si reconditionat pentru a oferi o rigiditate mare masinii. Caroseria a fost si ea intarita, iar plafonul a fost coborat cativa centimetri fata de masina in varianta originala.
Pe partea mecanica, Ford-ul acesta are un set de amortizoare Koni si un kit de frane uriase, marca Alcon. Evident, nici nu se mai poate compara stabilitatea oferita de aceste modificari aftermarket, fata de acum 80 de ani... Si pentru o aderenta crescuta, mai ales in curse de drag, un set de anvelope Nitto NT-05 cu o latime de 275 au fost montate pe jantele custom.
Pe sub capota, un bloc motor Ford Racing 347 si-a facut aparitia. Desi aspirat, acesta produce o putere de 450 cp la 6000 rpm, aruncand bolidul american de la 0 la 100 km/h in doar 4 secunde. Transmisia Tremec TKO-600 cu 6 rapoarte este speciala de competitie. Asa ca nu-i de mirare ca cei 402 metri ai unei piste de drag se parcurg in doar 11,8 secunde, iar linia de sosire este trecuta cu 195 km/h.
Acesta este un Hot Rod veritabil, modificat din toate incheieturile, de la A la Z. Vopseaua cea noua este una negru-mat, iar pe portiera este vopsit si numarul 13, menit sa aduca aminte de epoca masinilor de curse din anii '30. Jante noi, motor V8 puternic, transmisie moderna si toate subansamblele mecanice de ultima generatie. Adica tuning in adevaratul sens al cuvantului. Dar din pacate este dincolo de ocean... Pe cand vom vedea asa ceva si in Romania?