Istoria limuzinei Mercedes-Benz S-Class

Istoria limuzinei Mercedes-Benz S-Class
  • Stramosul modelului Mercedes S-Class a fost lansat in 1951
  • Primul automobil cu sigla S a debutat in cursul anului 1972
  • Cea mai noua generatie a limuzinei a fost prezentata in mai
Trimite unui prieten

Cea mai noua generatie a flagship-ului Mercedes-Benz, limuzina S-Class, a reusit sa provoace ceva agitatie printre cunoscatori. Si nu numai.

Pentru a putea vedea istoria lui Mercedes S-Class trebuie sa privim in 1951, odata cu prima zi a Salonului Auto de la Frankfurt. Aici, fabricantul german a prezentat doua modele, considerate a fi precursoarele S-Class-ului de astazi. Este vorba despre W187 220 si W186 300, disponibile in mai multe variante de caroserie.

Modelul 220 era propulsat de motorul 2.2 litri in 6 cilindri, capabil sa dezvolte 80 de cai putere, in timp ce 330 beneficia de propulsorul de 3.0 litri si 113 cai putere, cu autorul caruia masina putea atinge 160 de km/h, devenind astfel cel mai rapid Mercedes de serie al vremii.

Istoria limuzinei Mercedes-Benz S-Class

In 1954 a debutat modelul W180 220, denumit si "Ponton" pentru designul sau oval. Aceasta limuzina venea cu un plus de confort datorita osiei imbunatatite, un ambreiaj automat, injectie de carburant controlabila manual si scaune incalzite pentru sofer si pasagerul din fata.

Cinci ani mai tarziu debuta "Fintail", modelul W111/112, disponibil in nu mai putin de cinci versiuni, de la 220b la modelul cu ampatament lung 300SE. Era primul Mercedes care dispunea de discuri de frana, avand si centuri de siguranta cu prindere in trei puncte, volan captusit si un sistem de incuietori speciale.

Istoria limuzinei Mercedes-Benz S-Class

In 1963, Mercedes-Benz dezvaluie imensa limuzina W100 600, cu motor de 6.3 litri si 247 de cai putere. Productia a incetat in 1981, numai 2.677 unitati fiind construite.

Trei ani mai tarziu, unul din inginerii companiei, Erich Waxenberger, a avut stralucita idee de a extrage puterea motorului de la modelul 600 si inglobarea celor 247 de cai in caroseria lui W109. Astfel a luat nastere modelul Mercedes-Benz 300SEL. Modelul era capabil sa atinga 100 de km/h in numai 5.7 secunde.

Istoria limuzinei Mercedes-Benz S-Class

Incepand cu 1972, toate limuzinele din aceasta clasa vor purta sigla "S", iar modelul W116 S-Class va fi prima masina de serie care a primit ABS. Alte inovatii cuprind sistemul cruise control si rezervor de combustibil protejat in caz de accident.

In 2005, W221 S-Class a fost dezvaluit la Frankfurt, avand proportii mai mari decat modelul inlocuit, iar anul acesta, noul Mercedes S-Class continua pe acelasi drum al luxului si tehnologiei pe care au debutat inaintasii sai.

Istoria limuzinei Mercedes-Benz S-Class

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (27) Poze Istoria limuzinei Mercedes-Benz S-Class
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 18 Noiembrie 2013