Lancia Stratos si povestea unui proprietar fericit

Lancia Stratos si povestea unui proprietar fericit
  • Lancia Stratos a castigat Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) in 1974, 1975 si 1976
  • Masina are un motor Ferrari in 6 cilindri
  • Cu doar 190 cp, masina atinge 100 km/h in sub 5 secunde
Distribuie pe Facebook

Phillip Toledano este un fericit proprietar de Lancia Stratos. Masina este varianta Stradale, dedicata mersului pe sosea, una dintre cele 492 de exemplare fabricate. Masina este insa realizata pentru a omologa versiunea de competitie, motiv pentru care pastreaza multe trasaturi din WRC.

Lancia Stratos HF poarta numele de Tipo 829, iar prescurtarea pe care o intalnim la modelele speciale, cum este si Stratos sau Delta Integrale, HF, vine de la High Fidelity. Masina are un motor V6 de Ferrari ce produce 190 cp, iar in versiunea de WRC are peste 280 cp.

In 1971, Lancia a lansat modelul Stratos in cadrul salonului auto de la Torino, in varianta prototip, fara ca producatorul italian sa aiba intentia sa o produca si in serie. Desi a concurat in mai multe competitii unde aveau voie masinile de tip prototip, abia in 1973 a demarat productia celor 500 de exemplare de strada, numar necesar omologarii in Grupa 4 din WRC.

Lancia StratosLancia StratosLancia Stratos

Sub capota, montat central, este un motor V6 de pe Ferrari Dino. Propulsorul V6 are o capacitate de 2.4 litri si produce 190 cp. Acceleratia de la 0-100 km/h se face in doar 4,9 secunde, iar viteza maxima este de 232 km/h. Motorul este acelasi ca si pe versiunile de raliu, insa acela este special modificat pentru a avea o putere de 280 cp in varianta aspirata sau de 560 cp in varianta turbo, datorita unui turbo-compresor KKK.

Masina de serie poarta semnatura Bertone, unde se si fabrica, in uzina din Torino, dar asamblarea finala se facea in fabrica Lancia din Chivasso. Desi initial era nevoie de 500 de exemplare pentru omologare, in 1975 a fost anuntata reducerea numarului la 400. Motiv pentru care Lancia nu a ajuns la 500 de masini produse si s-a oprit la 492, cate facuse pana in acel moment.

Lancia Stratos

Lancia Stratos Stradale este acum o masina de colectie, extrem de rara si foarte ravnita de orice pasionat. Versiunea Lancia Stratos Turbo de Grupa 5 a castigat competitia WRC 3 ani de-a randul, intre '74 si '76. Masina ar mai fi continuat seria castigurilor daca nu existau ceva discutii in interiorul grupului Fiat, care a decis sa continue motorsportul cu modelul Fiat 131 Abarths. Insa Stratos a continuat sa castige Raliurile Monte Carlo in '75, '76 si '77, dar si diverse evenimente private.

Mai jos poti admira un film care ne prezinta povestea unuia din cele 492 de exemplare fabricate pentru strada. Proprietarul sau urmarea de mic copil competitiile de WRC si s-a indragostit pe loc de acest model. El iubeste simplitatea si lipsa totala de compromisuri. Dar cel mai bine, pentru a intra in pielea lui, urmareste filmul de mai jos.

Distribuie pe Facebook
mai multe