Mercedes a construit un 190E 2.5 Evo II de la zero. Insa nu l-a pus intr-un muzeu, ci l-a scos pe circuit

  • Mercedes a construit un 190E 2.5 Evo II de la zero
  • La baza este un 190E standard
  • A fost omologat dupa standardele Grupei A
Distribuie pe Facebook

Divizia Mercedes-Benz Classic, parte a gigantului german Daimler, a construit de la zero un model 190E 2.5-16 Evolution II, care va fi folosit la evenimentele proprii gazduite pe diferite circuite.

Pe la finalul anilor '70, constructorul german de automobile dorea cu orice pret sa concureze in Campionatul Mondial de Raliuri cu modelul 190E. Dupa ce i-a rugat pe cei de la Cosworth sa-i ajute cu un propulsor pe masura competitiei, nemtii au fost nevoiti sa se indrepte spre alte ramuri ale motorsportului deoarece in WRC domnea Audi-ul quattro.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

Astfel, Mercedes a ajuns in Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, sau pe scurt DTM. Insa, pentru a putea participa in aceasta serie, masina trebuia sa aiba si o versiune de strada, pentru a putea fi omologata. Asadar, in 1983, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, cei prezenti au putut face cunostinta cu 190E 2.3-16.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

In 1988, brand-ul din Stuttgart a inlocuit motorul de 2.3 litri dezvoltat de Cosworth cu unul mai performant, de 2.5 litri, nascandu-se astfel versiunea 190E 2.5-16. Legendara varianta Evolution I a debutat un an mai tarziu, ca raspuns la BMW M3 Sport Evolution, iar 190E 2.5-16 Evo II a fost prezentat in 1990 la Geneva.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

Aceasta versiune este si cea mai dorita de pasionatii din intreaga lume, insa nemtii au construit doar 502 exemplare, care la momentul actual au ajuns sa aiba un pret extrem de piperat.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

Dar ce faci cand esti unul dintre cei mai mari constructori de automobile din lume si vrei sa participi la propriile evenimente cu un astfel de model legendar? Construiesti unul de la zero.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

Masina din imagine a fost dezvoltata de la zero de divizia Mercedes-Benz Classic, pornind de la un 190E standard. Prima data, exemplarul a fost dus la specificatiile 190E-ului 2.5-16 Evolution II, pentru ca mai apoi sa fie omologat dupa standardele Grupei A.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

Asa cum spuneam mai sus, nemtii vor participa cu acest model la evenimente de tip track day, urmatorul avand loc saptamana viitoare pe celebrul circuit Zolder din Belgia.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II
mai multe