Mercedes desface sampania. Sedanul care a dominat DTM-ul la inceputul anilor '90 implineste trei decenii de la debut

Mercedes desface sampania. Sedanul care a dominat DTM-ul la inceputul anilor '90 implineste trei decenii de la debut
  • Trei decenii de la debut
  • A stat la baza versiunii utilizate in DTM
  • In '92, Ludwig a castigat campionatul cu Evo II
Distribuie pe Facebook

Legendarul Mercedes-Benz 190E 2.6-16 Evolution II, cel care a stat la baza versiunii folosite de nemti in DTM, implineste 30 de ani de la debut.

Dupa ce si-au incercat norocul in Campionatul Mondial de Raliuri, dar au fost eclipsati de conationalii de la Audi cu al lor Quattro, nemtii de la Mercedes-Benz si-au indreptat atentia catre DTM. Aici, brand-ul din Stuttgart a intrat cu un model care avea sa devina legendar. Este vorba despre 190E 2.3-16, un sedan cu motor de 2.3 litri Cosworth.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Numai ca regula spunea ca toate masinile care vor sa concureze in DTM trebuie sa aiba si o versiune de strada. O astfel de varianta a lui 190 E 2.3-16 a debutat in 1983 cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Cinci ani mai tarziu, motorul de 2.3 litri a fost inlocuit cu unul de 2.5 litri, semnat tot de Cosworth. In 1989, ca raspuns la BMW M3 Sport Evolution, Mercedes a lansat o versiune imbunatatia, pe care a botezat-o 190E 2.5-16 Evolution, si un an mai tarziu a debutat o varianta si mai extrema "in persoana" lui 190E 2.5-16 Evolution II. Totul se intampla in martie 1990, la Geneva, astfel ca anul acesta se implinesc trei decenii de la acel moment.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Printre modificari se numara bodykit-ul cu aripa spate uriasa, suspensia reglabila, jantele din aliaj cu diametrul de 17 inch si o caroserie ceva mai rigida. Motorul era acelasi Cosworth de 2.5 litri care dezvolta 235 de cai putere si 245 Nm cuplu.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Productia a fost limitata la 502 exemplare insa cel mai important a fost ca acest Evo II a stat la baza versiunii de competitii utilizata in DTM. Motorul acesteia, ultimul preparat de departamentul de dezvoltare din cadrul Mercedes-Benz inainte ca sarcina sa fie preluata de divizia AMG, dezvolta 373 de cai putere.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Prima cursa la care a participat in DTM s-a desfasurat in iunie '90 pe legendarul circuit de la Nurburgring si doua luni mai tarziu a venit si prima victorie. In '91, Klaus Ludwig a terminat sezonul pe locul secund insa 1992 a fost anul lui 190E 2.5-16 Evolution II. Atunci, acelasi Ludwig castiga 16 din cele 24 etape si devenea campion mondial cu Evo II.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II
mai multe