Opel in clasa de lux - Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani

Opel in clasa de lux - Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani
In cadrul Expozitiei de Motociclete si Autovehicule din 1937, desfasurata in Berlin, Opel a prezentat doua modele noi cu o tehnologie revolutionara: Super 6 si Admiral. Ambele erau echipate cu o tehnologie avansata.
Trimite unui prieten
Conceput initial ca un autovehicul pentru clasa medie de lux, Super 6 dispune de un motor silentios cu 6 cilindri in linie si o cilindree de 2,5 litri, ce dezvolta o putere de 55 cp. Cu toate acestea, autovehiculul Admiral din segmentul de lux are o unitate de propulsie cu sase cilindri si o cilindree de 3,6 litri, ce genereaza un cuplu ridicat si o putere de 75 cp. Ambele motoare prezinta o caracteristica in comun: sunt echipate cu supape in chiulasa. In ceea ce priveste modelele Super 6 si Admiral, supapele sunt actionate de un arbore cu came care este antrenat de un set de roti dintate.

Lansarea noilor modele coincide cu aniversarea de 75 de ani a marcii Opel, acestea avand in fata un viitor stralucit. Autovehiculul Super 6 a pregatit terenul pentru popularul model Opel "Kapitan" din 1938, care prezenta un motor modern de 2,5 litri. Cu ocazia lansarii modelului Admiral de mari dimensiuni, Opel revine in segmentul de autovehicule de lux si deschide calea catre productia de autovehiculele de lux in Russelsheim.

Opel in clasa de lux - Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani

Motor puternic si linii atragatoare ale caroseriei


La aniversarea de 75 de ani a companiei, Adam Opel AG a lansat doua autovehicule intens mediatizate in cadrul Salonului Auto de la Berlin din februarie 1937. Fabricarea celor doua autovehicule, Super 6 si modelul de lux Admiral, deschide o poarta catre viitor.


Odata cu modelul Super 6, compania a introdus pentru prima data supapele in chiulasa pentru un autovehicul de serie. Supapele sunt actionate de un arbore cu came antrenat de un set de roti dintate, tacheti si brate oscilante. Motorul cu cursa scurta, cu sase cilindri in linie si cilindree de 2,5 litri dezvolta o putere de 55 cp si atinge o viteza maxima de 117 km/h. Cu toate acestea, viteza sa de croaziera de 100 km/h reprezinta cel mai important aspect, intrucat conformarea la regimul de autostrada este o caracteristica cruciala in era productiei de autovehicule moderne. Motorul este stabil in gama de turatii ridicate si exceleaza datorita cuplului sau ridicat, functionarii uniforme si stabilitatii exemplare, caracteristice principiului de fiabilitate promovat de Opel.

Opel in clasa de lux - Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani

Brosura de la data respectiva a rezumat punctele forte ale modelului Super 6 dupa cum urmeaza: "Caracteristici care se regaseau anterior doar la autovehiculele sport sau de inalta performanta scumpe sunt acum disponibile in clasa medie, odata cu lansarea modelului Super 6". Datorita motorului sau puternic, modelul Super 6 devine o alegere fireasca pentru sporturile cu motor. Pe baza modelului Super 6 a fost dezvoltat un autovehicul sport off-road cu o putere de 65 cp, care va domina cursele off-road si cele pe distante lungi, castigand multe premii, precum "Cursa internationala alpina din Germania".


Clientii puteau opta pentru un sedan cu patru usi sau pentru o varianta cabriolet din fabrica. Incepand cu 1938, este disponibila, de asemenea, o limuzina cu doua usi. Spre deosebire de modelul Opel Olympia, care a fost lansat in 1935 avand o caroserie autoportanta, modelul Super 6 este fabricat in continuare cu o caroserie conventionala si o constructie separata. Acest fapt a favorizat producatori independenti de caroserii ca Hebmuller, Autenrieth, Buhne sau Glaser, care au conceput caroseria pentru varianta roadster sau cabriolet a modelului Super 6. La vremea respectiva, sloganul publicitar pentru noul Super 6 era "motoare puternice, contururi atragatoare".


Opel isi pastreaza rolul de lider in segmentul de autovehicule cu motoare cu sase cilindri, datorita modelului Super 6 si isi consolideaza pozitia dominanta, fiind cel mai mare producator de autovehicule din Europa. Pana la lansarea succesorului sau, modelul "Kapitan", in 1938, au fost fabricate 46.453 de unitati ale modelului Super 6.

Opel in clasa de lux - Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani

"Perfectiunea este rezultatul combinatiei dintre frumusete si putere"


Noul autovehicul de lux Opel Admiral este lansat in acelasi timp cu modelul de clasa medie Super 6. Noul varf de lance starneste rumoare cu designul sau opulent si interiorul elegant. Designul sau este aerodinamic si, intr-o oarecare masura, inspirat din curentul artistic art deco. Opel isi intregeste gama de autovehicule cu noul model din segmentul de lux, care poarta denumirea de "Admiral". Pe langa varianta sedan eleganta, care valoreaza 6.500 de marci germane, este oferita si o versiune cabriolet cu patru usi, la un pret de lista de 7.000 de marci germane. In ceea ce priveste modelul Super 6, in constructia caroseriei este integrat un cadru rezistent la deformare. Acest lucru le permite producatorilor de caroserii sa-si implementeze propriile variante de design.


Datorita suspensiilor independente pe puntea fata, nivelul de confort in timpul conducerii este foarte ridicat. Asa-numita "suspensie sincronizata Opel" este prevazuta cu stabilizatoare si amortizoare hidraulice. Puntea spate Banjo include o suspensie cu arcuri semieliptice. Sunt integrate, de asemenea, amortizoare hidraulice. Autovehiculul este propulsat de un motor cu sase cilindri in linie si o cilindree de 3,6 litri, cu o putere de 75 cp. Grupul de supape in chiulasa al modelului Admiral poate rezista la presiuni foarte inalte. Opel declara ca viteza maxima a autovehiculelor este de 132 km/h, iar viteza de croaziera pe autostrada este cuprinsa intre 110 si 115 km/h. Una dintre brosurile Opel din acea perioada includea urmatoarea afirmatie: "prin combinatia dintre frumusete si putere poate fi atins un grad inalt de perfectiune".

Opel in clasa de lux - Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani


Motorul modelului Admiral nu a impus doar noi standarde in materie de fiabilitate si rulare silentioasa, ci a fost utilizat si pentru modelul Opel Blitz. Astfel, modelul Opel Blitz de trei tone a devenit camionul cu cel mai sofisticat sistem de propulsie la data respectiva. Este, de asemenea, singurul autovehicul Opel cu un motor de dimensiuni mari cu sase cilindri in linie si supape in chiulasa. Dupa 6.404 de autovehicule fabricate, productia modelului Admiral este sistata ca urmare a ostilitatilor din 1939.


Incursiunea marcii Opel in segmentul de lux continua dupa terminarea razboiului, atunci cand marca reia productia modelelor "Kapitan" si Admiral. In 1948 este fabricat primul model "Kapitan" postbelic. In primavara anului 1970 este in cele din urma sistata productia modelului "Kapitan" B, succesorul popular al modelului Super 6.


Noul Admiral, care este lansat dupa razboi in 1964, este pus in vanzare pana in anul 1977 si continua traditia predecesorului sau de dimensiuni mari.

Opel in clasa de lux - Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (9) Poze Oper Super 6 si Admiral la aniversarea a 75 de ani
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 2 Martie 2012