Opel Rekord D: Un milionar ajuns la 40 de ani

Opel Rekord D: Un milionar ajuns la 40 de ani
Acum 40 de ani, Rekord era subiect de titlu pentru Opel. Cea mai recenta generatie a autovehiculului de clasa medie produs la Russelsheim a fost prezentat presei in ianuarie 1972, fiind dotat cu tehnologie avansata, design functional si elegant si fiind oferit in varietatea de modele deja obisnuita. Pe langa sedanul notchback sedan cu doua sau patru usi, clientul poate alege dintre un coupe sportiv, un station wagon cu trei sau cinci portiere si o versiune van cu trei portiere.
Trimite unui prieten
Spectrul motoarelor disponibile includea 1,7 si 1,9 litri folosite deja la predecesorul sau, cu 66, 83 sau 97 cp. In 1973, este adaugat un motor diesel. Rekord 2100 D devine primul model Opel pentru pasageri echipat cu un motor diesel: patru cilindri, 2,1 litri si 60 cp.
In primavara lui 1972, noua versiune a sportivului si exclusivistului model infratit Commodore are lansarea de piata. A doua sa generatie este oferita doar cu caroserie sedan si coupe, cu motorizari puternice cu sase clindri. Varianta de baza de 2,5 litri livreaza 115 cp, in timp ce GS aduce 130 cp. In septembrie 1972, o versiune de top este adaugata: Commodore GS/E echipat cu un motor de 2,8 litri cu injectie de 160 cp. Dotat cu motorul de la Diplomat si Admiral, GS/E face trecerea de la segmentul mediu la cel premium. La fel ca predecesorii lor, Rekord D si Commodore B ajung la un public larg: pana la schimbarea de model din 1977, 1,2 milioane de unitati fusesera vandute.

Opel Rekord D: Un milionar ajuns la 40 de ani

Noua generatie

Rekord D trebuia sa se ridice la nivelul unor asteptari foarte ridicate: predecesorul sau, construit in 1966, a fost primul model Opel in acest segment care a atins nivelul de un milion de unitati, cu mai mult de 1,2 milioane comercializate. In plus, modelul Commodore A, pozitionat mai sus, vanduse 150.000 de unitati. Dupa trei ani si jumatate de cercetare si dezvoltare, noua generatie Rekord a fost dezvaluita in 1972. Spre deosebire de Record C si caroseria sa de influenta americana in forma de sticla de Cola, noul model reflecta trasaturi de design europene. Linii clare si functionale, suprafetele line, geamurile mari si o talie joasa ii confera un exterior care nu se demodeaza.
"Forma sa europeana isi indeplineste promisiunea"
Ca si in cazul predecesorului sau, trei tipuri de caroserie sunt disponibile: clasicul sedan notchback, cu doua sau patru usi, coupeul sportiv si o versiune station wagon, disponibila cu trei sau cinci usi. Pentru comert si institutii, Opel ofera si un van, un station wagon cu trei usi fara geamurile laterale din spate.
Siguranta pasiva a jucat un rol cheie in specificatii: flancurile sunt reintarite, iar capota ofera protectie in cazul impactului lateral si la rasturnare. Noi zone de deformare protejeaza pasagerii la impactul frontal. Sasiul imbunatatit cu suspensia fata independenta si suspensia spate rigida este bazat pe cel al predecesorului sau. Sloganul publicitar al momentului este "Forma sa europeana isi indeplineste promisiunea".
In septembrie 1972, Opel sarbatoreste o premiera mondiala: primul model diesel pentru pasageri intra in productie dupa mai bine de 70 de ani de istorie auto Opel. Motorul diesel a fost folosit pentru prima oara in iunie 1972 pentru modelul experimental Opel GT. Motorul turbo cu patru cilindri cu 95 cp a adus modelului experimental GT 20 de recorduri internationale si mondiale. Motorul diesel al Rekord livreaza 60 cp, consuma in medie 8,7 litri de combustibil la 100 km si atinge viteza maxima de 135 km/h. Rekord 2100 D este imediat recunoscut datorita capotei curbate la mijloc. Motoarele diesel sunt mai inalte decat echivalentelor lor pe benzina pentru ca sunt dotate cu arbore cu came si un cap cilindru modificat.

Opel Rekord D: Un milionar ajuns la 40 de ani

"Opel Commodore. O astfel de masina nu apare in fiecare an."

La putin timp dupa lansarea Rekord D, din martie 1972, Commodore B extinde in sus gama de modele. Ca membru al clasei medii, el face trecerea de la Rekord la modelele premium, Admiral si Diplomat. Forma caroseriei este preluata de la Rekord. Totusi, spre deosebire de Rekord, Commodore B este echipat cu mai multe elemente luxoase si este oferit doar cu motoare cu sase cilindri. Varianta S de 2,5 litri furnizeaza 115 cp. Un nivel mai sus, Commodore GS ofera 130 cp. Atunci cand GS este dezvoltat ulterior, vine echipat cu un motor de 2,8 litri, 142 cp cu doua carbutatoare.

In septembrie 1972, varful de lance al familiei Commodore este lansat: GS/E de 160 cp. Injectia sa electronica ofera motorului de 2,8 litri o performanta solida. Coupeul atinge viteza maxima de 200 km/h, iar sedanul in patru usi de 195 km/h. Commodore GS/E are un spoiler frontal cu personalitate, dezvoltat de Opel in tunel de vant. La acel moment, Opel spunea: "GS/E este atractiv pentru fanii modelor tour performante carora le place sa parcurga distante lungi la viteze medii mari si necesita deci manevrabilitate optima si confort."

Opel Rekord D: Un milionar ajuns la 40 de ani

Commodore GS/E se impune si in cursele auto de circuit si la raliu. In 1973, tanarul talent Walter Rohrl isi face debutul la Raliul Monte Carlo intr-un Opel. Rohrl si co-pilotul sau Jochen Berger au un rezultat bun. Totusi, sunt dezavantajati de faptul ca modelul Commodore GS/E Coupe tunat de Irmscher a fost plasat in categoria modelelor exclusive pentru raliu.
Opel sarbatoreste cele mai importante victorii ale acestui duo in viata de zi cu zi. Cu un an inaintea schimbarii de model, este atins momentul magic al productiei cu numarul un milion. La inceputul lui septembrie 1976, un Rekord sedan auriu devine modelul cu numarul un milion care iese de pe linia de asamblare. Gata pentru aniversare, apare o editie limitata a modelului special "Millionar" cu echiparea premium "Berlina" cu motorul S de 2,0 litri si 100 cp, disponibil din septembrie 1975. Cand, in septembrie 1977, ultimul model din gama generatiilor Rekord este produs, deja 1.128.196 unitati ale variantei D si 140.827 de Commodore B fusesera comercializate.

Opel Rekord D: Un milionar ajuns la 40 de ani

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (8) Poze Opel Rekord D: Un milionar ajuns la 40 de ani
Publicat în categoria: Old School Cars DATA PUBLICĂRII: 15 Februarie 2012