Opel Super Six 1938, fosta masina de Politie, la Ziua Nationala a Permisului de Conducere

Opel Super Six 1938, fosta masina de Politie, la Ziua Nationala a Permisului de Conducere
Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a sarbatorit pe 11 octombrie Ziua Nationala a Permisului de Conducere Romanesc. Expozitia care a insotit evenimentul a inclus masini clasice aflate la un moment dat in dotarea politiei romane.
Distribuie pe Facebook
Prima editie a evenimentului a avut loc pe 11 octombrie, la DRPCIV
Modelul Opel interbelic expus a facut parte din dotarea Politiei Romane

Alaturi de modelul german produs in 1938, s-au aflat Dacia 1300, Volga GAZ 21, ARO M 461 si Land Rover seria 2A 109. Numeroase elemente de colectie, precum permise de conducere, placute de inmatriculare sau documente cu privire la istoria reglementarilor au ilustrat traditia automobilistica. Acestea provin fie din colectii personale, fie au fost puse la dispozitie de Arhivele Nationale.

Opel Super Six a facut parte din dotarea politiei romane in anii '40. Proprietarul actual al modelului, Viorel Burcea, l-a reconditionat prin mijloace proprii pe parcursul a doi ani de zile si l-a readus in stare de functionare. Vehiculul istoric este unul dintre cele mai vechi aflate in evidentele organizatiilor de profil din Romania.

Dealeri Opel, anii '30

Documentele care atesta prezenta neintrerupta a Opel pe piata romanesca de cel putin 100 de ani includ si o oferta de pret pentru un model Super Six comunicata de dealerul Opel din Bucuresti, Leonida & Co, Societate Romana de Automobile, Domnului Capitan Radianu, din Pitesti.
Documentul este datat 18 iunie 1937 si include "Conditiunile de plata", solutiile de finantare puse la dispozitia clientului: "In baza unei garantii suficiente; avere imobiliara, scrisoare de garantie din partea unei banci sau girul unei persoane absolut solvabile, ne multumim cu un acont de 33% (o treime) la livrare, urmand ca pentru rest sa ni se dea accepte pana la 12 luni, la care se va socoti o dobanda de 9 1/2 (nouajumatate la suta) anual - In caz de plata integrala la livrare, acordam un cassa sconto de 3% (trei la suta)".
Conform descrierii reprezentantului Opel, modelul dispunea, printre alte dotari, de roata de rezerva, tablou de bord complet, stergatoar de parbiz automat, plafoniera, cufar de voiaj si trusa originala de scule, iar "caroseria masinei este de o linie eleganta aerodinamica spatioasa si confortabila, avand scaunul din fata reglabil."
Un alt dealer Opel, Auto-Import din Timisoara, facea reclama tot in 1937 "Expozitiei permanente a Automobilelor Opel", ilustrand pagina cu acelasi apreciat model Super Six.

Automobilismul, o traditie indelungata in Romania

Conform materialelor comunicate de catre drpciv, prima incercare de reglementare juridica cu referire exclusiva la circulatia pe drumurile publice a avut loc in tara noastra in 1859, cand s-a elaborat cu titlu experimental "Ordonanta pentru reglementarea trasurilor din Bucuresti." Conform actului normativ, birjarii nu aveau voie sa conduca decat la pas, trebuiau sa circule cu atentie in drumurile stramte si sa nu stropeasca pietonii. Noua ani mai tarziu, un nou regulament prevede si ca "nimeni nu e volnic a conduce trasura fara livret", ca trasurile trebuie sa fie curate, hrana cailor trebuie sa constea in fan, ovaz sau orz, iar orice trasura cu cai in stare de slabire se va opri de la a mai circula. Conducatorii lor trebuie sa fie imbracati curat, cu haine cuviincioase si n-au voie a fuma cand sunt in mers cu musterii. Mai mult, birjarii prinsi pe capra beti se vor aresta, iar toate trasurile vor avea noaptea felinare aprinse. Varsta minima pentru conducerea trasurii era stabilita la 21 de ani.

La data de 11 octombrie 1913 a intrat in vigoare "Regulamentul pentru circulatiunea autovehiculelor", unde pentru prima oara au fost prevazute norme privind forma permisului de conducere. Anterior, conducerea unui autovehicul fusese conditionata de posesia "brevetului" de sofer, obtinut in urma unui examen.

Decizia a venit ca urmare a cresterii ingrijoratoare a numarului de autovehicule: impresionanta cifra de 138 de utilaje a fost inregistrata in anul 1908. Examenul pentru obtinerea permisului s-a organizat pentru prima oara in decembrie 1907 si a constat in proba de viteza pe sosea si o proba de franare: examinatorul arunca in fata automobilului aflat in plina viteza un sac umplut cu paie.

Distribuie pe Facebook
mai multe