Porsche 911 - O poveste de succes veche de jumatate de secol

Porsche 911 - O poveste de succes veche de jumatate de secol
In toamna acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, iconicul Porsche 911 isi va serba cea de-a 50-a sa aniversare - un motiv numai bun pentru noi pentru a arunca o privire in istoria de jumatate de secol a legendarului automobil sport din Stuttgart.
Distribuie pe Facebook

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului 1963 si disponibil la vanzare incepand cu 1964, primul Porsche 911 din istorie - numit initial 901, a cucerit instant inima tuturor pasionatilor de automobile sport. Atat prin designul sau inconfundabil, cat si prin propulsorul sau cu sase cilindri si 130 cai putere, capabil sa-i imprime o viteza maxima de aproximativ 210 kilometri pe ora.

Doi ani mai tarziu, in 1966, constructorul din Stuttgart vine pe piata cu modelul 911 S, ce se bucura de 160 cai putere si jante forjate Fuchs. Tot in acelasi an, Porsche mai prezinta in fata intregii planete si versiunea Targa, automobil ce se evidentia prin roll bar-ul sau unic, realizat din otel inoxidabil.

Cu trecerea timpului, generatia Porsche 911 F-Model devine tot mai puternica, capacitatea cilindrica a propulsorului ascuns sub capota automobilului sport german crescand intai pana la 2.2 litri (1969), iar mai apoi pana la 2.4 litri (1971)

Anul 1972 marcheaza introducerea in scena a modelului Porsche 911 Carrera RS 2.7, caracterizat de atractii principale precum o putere maxima de 210 CP si o greutate mai mica de 1.000 kilograme. De asemenea, modelul Porsche 911 Carrera RS 2.7 se poate lauda ca este primul automobil de serie din lume echipat cu un eleron montat la nivelul partii posterioare.

  • Porsche 911 G-Model (1973 - 1989):

La fix zece ani de la lansarea sa, modelul Porsche 911 revine intr-o noua generatie. O generatie mai longeviva ca toate celelalte, produsa fara intrerupere vreme de 16 ani, in perioada 1973 - 1989.

Spre deosebire de predecesorul sau, modelul Porsche 911 G-Model vine la pachet impreuna cu spoilere concepute pentru a trece cu brio noile teste de siguranta introduse in Statele Unite ale Americii, dar si cu centuri de siguranta in trei puncte, plus scaune cu tetiere integrate.

Cel mai important moment din cariera celei de-a doua generatii a legendarului automobil sport din Stuttgart se petrece in 1974, atunci cand Porsche prezinta primul 911 Turbo - model echipat cu o unitate de trei litri si 260 cai putere, caracterizat prin lux si performanta la cel mai inalt nivel.

Trei ani mai tarziu, intreaga lume este luata prin surprindere de o versiune imbunatatita a modelului Porsche 911 Turbo, ce ofera o motorizare de 3.3 litri si 300 cai putere.

Anul 1982 aduce cu sine debutul noului Porsche 911 Cabriolet, gama de modele fiind completata in 1983 cu versiunea aspirata 911 Carrera, ce inlocuieste varianta SC pusa in miscare de un motor de 3.2 litri si 231 cai putere.

Cariera generatiei Porsche 911 G-Model se incheie in deplina glorie in anul 1989 cu lansarea modelului 911 Carrera Speedster.

  • Porsche 911 964 Model (1988 - 1993):

Atunci cand toata lumea credea ca era 911 e pe cale sa ia sfarsit, germanii de la Porsche au venit pe piata cu o noua generatie.

Prezentat in premiera mondiala in cursul anului 1988, cel de-al treilea Porsche 911 din istorie beneficiaza de pana la 85% noi componente comparativ cu predecesorul sau. De asemenea, cel de-al treilea Porsche 911 din istorie este si primul oferit intr-o versiune cu sistem de tractiune integrala, botezata Carrera 4.

In plus, pe langa propulsorul de 3.6 litri si 250 cai putere, generatia Porsche 911 964 Model se mai lauda si cu un sasiu regandit complet, plus ABS, Tiptronic, servodirectie si chiar airbag-uri.

De asemenea, la aproximativ sase luni de la lansarea variantei Carrera 4, Porsche pune la dispozitia clientilor automobilului sport din Stuttgart si o versiune Carrera 2 dotata cu tractiune spate. In plus, gama de modele este completata in cursul anului 1990 si cu un 964 Carrera Turbo, oferit initial cu un motor de 3.3 litri, inlocuit apoi in 1992 de o motorizare de 3.6 litri si 360 cai putere..

  • Porsche 911 993 Model (1993 - 1998):

Introdus pe piata in cursul anului 1993, modelul Porsche 911 993 ramane favoritul majoritatii chiar si in ziua de azi. Iar motivele sunt lesne de inteles: aspectul sau vizual aproape perfect, sasiul realizat in mare parte din aluminiu, plus motorul bi-turbo ascuns sub capota versiunii Turbo aparute in anul 1995.

De asemenea, generatia Porsche 911 993 Model este ultima dintre cele echipate cu o motorizare racita cu ajutorul aerului. Daca mai punem la socoteala si versiunea GT2, construita cu performanta suprema in minte, atunci putem spune ca modelul Porsche 993 nu este doar unul dintre cele mai reusite 911-uri, ci unul dintre cele mai impresionante automobile sport construite vreodata in istoria omenirii.

  • Porsche 911 996 Model (1997 - 2005):

Primul Porsche 911 echipat cu o motorizare racita cu ajutorul apei si unul dintre cele mai aerodinamice, avand un coeficient de numai 0.30. Blamat de fani pentru designul sau exterior, insa copiat de multe companii din industria auto datorita blocurilor sale optice cu semnalizatoare incorporate.

Fie ca ne place sau nu sa o recunoastem, generatia 996 a reprezentat un deschizator de drumuri pentru Porsche 911. Atat prin caracteristicile mai sus enumerate, cat si prin debutul noii versiuni GT3, aparute in anul 1999, care avea sa continue traditia si mostenirea lasate de legendarul Carrera RS.

De asemenea, introdusa pe piata in cursul anului 2000, varianta Porsche 996 GT2 este unul dintre primele automobile de strada echipate in standard cu un sistem de franare inzestrat cu discuri ceramice.

  • Porsche 911 997 Model (2004 - 2013):

Iulie 2004. Nu vorbim de o simpla combinatie de zi si luna, ci de data la care intreaga omenire a facut cunostinta cu generatia Porsche 911 997 Model. O generatie care revine la origini prin design-ul sau exterior, dar care impinge legendarul 911 mai aproape de viitor si perfectiune prin turbinele sale cu geometrie variabile regasite sub capota modelului Turbo aparut in 2006 - o premiera pentru automobilele de strada cu motoare pe benzina.

Prin sasiul sau complet regandit, pus in valoare de tehnologia Porsche Active Suspension Management. Prin motorizarile sale aspirate de 3.6 litri si 325 CP, respectiv 3.8 litri si 355 ascunse in compartimentul motor al versiunii Carrera, respectiv Carrera S. Si, nu in ultimul rand, prin sistemul sau de injectie directa si transmisia sa PDK introduse odata cu lansarea faceliftului din 2008.

De asemenea, oferita in nu mai putin de 24 de versiuni diferite, generatia Porsche 911 997 Model nu are cum sa nu satisfaca nevoile si dorintele fiecarui devorator de automobile de inalta performanta.

  • Porsche 911 991 Model (2011):

Exista multi termeni care pot descrie noul Porsche 911, insa nici unul nu o face cu aceeasi precizie precum urmatorul: EVOLUTIE.

Evolutia este insusirea dominanta a ultimei generatii a legendarului automobil sport din Stuttgart, la aceasta situatie contribuind numeroasele noutati de ordin tehnic, precum unitatea de 3.4 litri si 350 cai putere ce propulseaza versiunea Carrera, transmisia manuala cu sapte rapoarte sau constructia hibrida ce combina otelul cu aluminiu, si ampatamentul crescut.

In cazul in care mai aducem in discutie si aspectul estetic perfect, atunci concluzia este cat se poate de clara: noul Porsche 911 este cel mai incitant automobil de inalta performanta al momentului, iar asteptarea de 50 de ani a meritat cu desavarsire

Distribuie pe Facebook
mai multe