Printesa si "Balena". Sau cum a devenit cea mai sigura masina din lume o capcana a mortii peste noapte

  • Dezvoltarea a inceput in 1981
  • Productia a demarat in 1991
  • Au fost produse peste 400.000 de exemplare
Distribuie pe Facebook

Mercedes-Benz S-Class din seria W140, poreclit neoficial "Balena", a fost replicat in 432.732 de exemplare de-a lungul a sapte ani de productie, insa toata lumea asociaza limuzina de lux a nemtilor cu o tragedie care a indoliat o lume intreaga in 1997.

Lupta pentru suprematia in segmentul sedanurilor de lux se dadea in anii '80-'90, la fel ca si acum dealtfel, intre doua mari puteri: Mercedes-Benz si BMW. Ambii constructori aveau la vanzare doua sedanuri premium de mari dimensiuni, S-Class si Seria 7, insa numai succesul unuia dintre ele a fost umbrit de o tragedie care s-a petrecut in anul 1997.

Mercedes-Benz S-Class W140

Este vorba despre S-Class-ul din seria W140, sau "Balena", asa cum mai este el cunoscut. Dezvoltarea acestui model a inceput in 1981 cu intentia ca primele exemplare sa intre pe linia de asamblare cel mai tarziu in 1989. Mai multe amanari au facut insa ca design-ul exterior sa fie finalizat de-abia in 1987 iar lansarea oficiala sa aiba loc patru ani mai tarziu cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.

Mercedes-Benz S-Class W140

Mercedes-ul S-Class W140 era privit la acea vreme ca fiind una dintre cele mai sigure, daca nu chiar cea mai sigura, masini din lume. Potrivit publicatiilor auto ale vremii, Balena a fost si ultimul model pe care Mercedes l-a construit fara sa se uite la bani.

Mercedes-Benz S-Class W140

Nemtii voiau sa echipeze limuzina cu absolut tot ce se putea, unul dintre motivele intarzierilor de care pomeneam mai sus, astfel ca dezvoltarea W140-ului a costat peste 1 miliard de dolari iar pretul masinii pe piata era cu 25% mai mare comparativ cu generatia anterioara.

Mercedes-Benz S-Class W140

Printre inovatiile introduse de acest model se numara geamurile duble care ofereau o antifonare mai buna a habitaclului, sistem soft-close pentru portiere si portbagaj, ESP-ul si becurile cu xenon pentru faza scurta au fost disponibile din 1995, un an mai tarziu si-au facut aparitia senzorii de ploaie si de lumina, dar si airbag-urile laterale.

Mercedes-Benz S-Class W140

Apoi, S-Class-ul W140 avea scaune fata incalzite, ajustabile in 12 directii, cu suport lombar si functie de memorie, oglinzi exterioare electrice, clima pe doua sau pe patru zone, control vocal, navigatie (o premiera pentru Mercedes) si multe alte dotari faceau ca acest model sa fie dorit de toti cei care erau in cautarea unei limuzine de lux.

Mercedes-Benz S-Class W140

Productia a incetat in 1998, dupa ce 432.732 de unitati au fost asamblate la uzinele din Stuttgart si Toluca (Mexic), dar un singur exemplar se bucura de o notorietate mai mare decat toate celelalte. Este vorba despre un anume S 280 care a curmat trei vieti in Paris pe data de 31 august 1997.

Mercedes-Benz S-Class W140

In acea noapte, Printesa Diana de Wales se afla in masina cu iubitul, Dody Fayed, si cu bodyguard-ul sau, cand soferul aflat sub influenta bauturilor alcoolice si a medicamentelor anti-depresive a intrat cu viteza in stalpul unui tunel din capitala Frantei in timp ce incerca sa scape de paparazzi.

Mercedes-Benz S-Class W140Mercedes-Benz S-Class W140

Asa cum era de asteptat, vanzarile S-Class-ului au fost influentate negativ de aceasta tragedie. Imediat dupa, lumea punea la indoiala siguranta modelului german si tot mai multi se intrebau cum se putea ca cineva, in acest caz o printesa, sa moara intr-una dintre cele mai sigure masini ale vremii. Adevarul a fost aflat insa mult mai tarziu.

Mercedes-Benz S-Class W140Mercedes-Benz S-Class W140

Mai exact, 20 de ani mai tarziu, pe 31 august 2017 odata cu debutul pe micile ecrane a documentarului "Death of Diana: The Incredbile Revelation". Producatorii au facut mai multe investigatii care au scos la iveala faptul ca masina condusa in acea noapte fatidica de Henri Paul, soferul Dianei, era de fapt o capcana a mortii.

Mercedes-Benz S-Class W140

Potrivit mai multor publicatii cu greutate, precum The Telegraph sau Mirror, S-Class-ul cu pricina a fost furat si facut dauna totala cu doi ani inaintea accidentului din Paris. Ignorand decizia firmelor de asigurare, proprietarul de atunci a reparat masina si a vandut-o mai apoi unei companii care inchiria limuzine si masini de lux.

Mercedes-Benz S-Class W140

"Acea masina de la Ritz era o epava, nu trebuia sa mai fie vreodata repusa pe sosea. A fost implicata intr-un accident anterior, s-a rasturnat de mai multe ori, si a fost trimisa la casat dar cumva s-a obtinut o autorizatie de reparatie," declara la acea vreme pentru The Telegraph Pascal Rostain, un cunoscut paparazzi francez.

Mercedes-Benz S-Class W140

Trecand peste aceasta intamplare nefericita, Mercedes-ul S-Class W140 ramane una dintre cele mai tari masini construite vreodata. Un sedan care a stabilit noi standarde pentru lux si care a demonstrat ca o limuzina care cantareste doua tone poate avea performantele unei masini sport.

Mercedes-Benz S-Class W140

Mercedes-Benz S-Class W140

Mercedes-Benz S-Class W140

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (21) Poze Mercedes-Benz S-Class W140
mai multe